آموزش استفاده از Highlight کردن پست ها در بیو در اینستاگرام

آموزش استفاده از Highlight کردن پست ها در بیو در اینستاگرام
  • 1396/10/2
  • زهرا معبودی
  • 1

یکی از ویژگی های مهم استوری های اینستاگرام این است که فقط به مدت ۲۴ ساعت از زمان انتشار موجودیت دارند و بعد از آن بدون یک ثانیه اضافه، ناپدید می شوند. این موضوع بر کسی پوشیده نیست اما افرادی مثل من که وقت چک کردن ۲۴ ساعته اینستاگرام را ندارند، باید چکار کنند؟ گویا آی تی: به لطف آخرین بروز رسانی های اینستاگرام، شما حالا قادر خواهید بود استوری ها را به طور اتوماتیک ذخیره کنید و هر وقت که بخواهید آن ها را ببینید. با این ویژگی که اینستاگرام به تازگی ارائه داده در حقیقت شما نیازی نیست کاری اضافی انجام دهید یا حتی لازم نیست که اینستاگرام خود را باز کنید، چرا که خود این شبکه عملیات ذخیره سازی را انجام می دهد و شما می توانید حتی بعد از منقضی شدن استوری ها، آن ها را مشاهده کنید.
هایلایت اینستاگرام

Stories Archive قابلیتی است که طی آن اینستاگرام، علاقمندان به استوری ها را خوشحال کرده است. به کمک این سرویس می توانید یک ویژگی جدید به بخش آرشیو ها اضافه کنید و آن هم استوری هایی است که خود به خود ذخیره می شوند.

برای استفاده از این بخش کافی است به اکانت خود وارد شوید و در آن جا به سمت Archive  بروید. Archive  در اینستاگرام با آیکون ساعت مانندی مشخص می شود که در آن می توانید پست هایی که خودتان رسما ارشیو کرده اید را ببینید. اما قابلیت جدید در حقیقت استوری ها هستند که می توانید آن ها را هم مشاهده کنید. 

در قسمت آرشیو شما با دو گزینه مواجه هستید:

Post Archive و Stories Archive

شما به تناسب نیاز و تمایل خود می توانید بین این دو گزینه تغییر وضعیت دهید و هر کدام را که می خواهید مشاهده کنید.

روش کار کردن و استفاده از این قابلیت بسیار راحت است کافی است روی Stories Archive  کلیک کنید و استوری ها را مشاهده کنید. حتی می توانید این استوری های ذخیره شده را برای دیگران ارسال کنید. برای این کار در انتهای صفحه گزینه اشتراک گذاری یا share نیز موجودیت دارد که می توانید از آن استفاده کنید و به دایرکت دوستان خود استوری ها را ارسال کنید.

با کمک منو ها نیز می توانید بر روی استوری ها اقداماتی انجام دهید اما جالب ترین چیز به نظر من Highlight کردن استوری های قدیمی تر است.

یک نکته مهم در مورد ذخیره سازی استوری ها این است که شما هر تعداد استوری را که بخواهید می توانید به طور اتومات ذخیره کنید اما استوری های جدید تر در پایین صفحه قرار می گیرند که انتظار داریم استوری های جدید در بالا قرار بگیرند. شاید گاهی لازم باشد برای رفرش کردن کمی صفحه را بکشید تا عملیات رفرش سازی و لود استوری های جدید انجام شود.

از ویژگی های خوبی که استوری ها دارند این است که کسی جز خود شما نمی تواند استوری هایی که ذخیره کرده اید را مشاهده کند مگر اینکه کسی به اکانت و نام کاربری و رمز عبور تان دسترسی داشته باشد.

البته دلیلی ندارد همه کاربران این ویژگی را دوست داشته باشند اگر شما روزی تمایلی به ذخیره استوری ها نداشتید می توانید به کمک Auto-archiving و تنظیمات آن، اسلاید روبروی آن را بکشید و آن را خاموش کنید تا استوری ها ذخیره نشوند. 

برای شروع کار با ذخیره سازی اتوماتیک استوری، کافی است که وارد صفحه شده و روی علامت + مطابق عکس کلیک کنید. در زیر این علامت عبارت New  نوشته شده است.

هایلایت اینستاگرام

بعد می توانید استوری های ارشیو شده را مشاهده کرده و آن ها را برای هایلایت سازی، انتخاب کنید. اگر تصمیم به انتخاب یک یا چند استوری دارید با ضربه متوالی می توانید آن ها را انتخاب کنید اما اگر قصد دارید ان ها را از حالت انتخاب در آورید باز هم می توانید با ضربه زدن این انتخاب را لغو کنید. 

در ادامه وقتی استوری انتخاب شد برای هایلایت کردن آن یک تصویر کاور انتخاب کنید و نام گذاری کرده و add را بزنید. وقتی که این دکمه را بزنید، هایلایت ها در زیر قسمت بیوی شما در پروفایل تان ظاهر می شود. تعداد های لایت ها محدودیت ندارد اما اگر بخواهید هم می توانید آن ها را ویرایش یا حذف کنید.

برای این کار، لازم است با فشار طولانی مدت روی هر استوری، پاپ آپ باز شده را مد نظر قرار داده و یکی از دو گزینه Edit Highlight  یا Delete را انتخاب کنید.

برای این مطلب آیا تجربه یا دیدگاهی دارید که لازم باشد سایر خوانندگان گویا آی تی آن را بدانند؟ آن را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. عامو خیلی پرتی
    تو قرار بود بگی پست رو چطوری هایلایت کنیم
    بلد نیستی بگو بلد نیستم
    چرت وپرت نذار وخت مردم رو بگیر
    ….تو اون مغزت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *