آموزش غیرفعال کردن هشدار Try Edge در ویندوز ۱۰

آموزش غیرفعال کردن هشدار Try Edge در ویندوز ۱۰
  • 1396/10/2
  • زهرا معبودی
  • 0

شاید تا کنون هنگام کار کردن با ویندوز ۱۰، متوجه هشدار و پیغام Try Edge شده باشید. در حقیقت ویندوز با ارائه این پیام قصد دارد به شما بگوید که از مرورگر اج استفاده کنید. البته کاری به دلایل دیگری که ویندوز برای ارسال این نوتیفی دارد نداریم. فقط به همین میزان بسنده می کنیم که این هشدار معمولا به صورت رندوم ارسال می شود. 

گویا آی تی: البته بسیاری از افراد برای رد کردن این پیام دلیل قانع کننده ای دارند و آن هم این است که مرورگر اج هر چند نسبت به نسخه قبلی مرورگر مایکروسافت، پیشرفت هایی داشته ولی هرگز نمی تواند از نظر پشتیبانی از افزونه ها به پای سایر مرورگر های مطرح برسد. البته با ورود کوانتوم به دنیای مرورگر ها، شوک بزرگی به کروم وارد شد که در این میان اج که تکلیفش مشخص است!

اما اگر شما با این پیغام ویندوز آزرده خاطر شده اید می توانید به کمک این راهنما، این پیام را غیرفعال کنید تا در ادامه آن را مشاهده نکنید.

برای انجام تنظیمات لازم، ابتدا وارد ویندوز شده و به اپلیکیشن تنظیمات مراجعه کنید. در آن جا روی گزینه System کلیک کنید تا موجودیت های قابل تنظیم را مشاهده کنید.

Notifications

در این میان تب Notifications را از میان گزینه های سمت چپ انتخاب کنید. با فشردن این تب، یک لیست قابل تنظیم در سمت راست نمایش می دهد که باید در میان آن به دنبال عبارت Get tips, tricks, and suggestions as you use Windows باشید. این گزینه را که پیدا کردید، اسلاید زیر آن را بکشید تا off شود.

ممکن است که نتوانید Notifications & actions را پیدا کنید. برای حل این مشکل ابتدا بهتر است که از طریق سرچ بار، جستجوی لازم را انجام دهید و در ادامه در صورتی که هنوز به این آپشن دسترسی پیدا نکرده اید سیستم و نرم افزار ویندوزی خود را بروز رسانی کنید.

گاهی از اوقات ممکن است که شما مشاهده کنید که آپشن مربوطه خاموش است اما نوتیفی ها را کماکان دریافت می کنید. برای حل این مشکل نیز می توانید از حالت adminiatrator اقدام کنید و آپشن مربوطه را غیر فعال کنید.

با انجام این تنظیمات، هشدار Try Edge در رابط کاربری ویندوز ۱۰ نمایش داده نخواهد شد. از طرفی این تنظیمات موجب می شود تا برخی هشدار ها در کورتانا نیز غیر فعال شود اما این بدین معنی نیست که در برخی پوشه ها و سرویس ها، تمامی پیشنهاد ها غیرفعال شوند.

یک مثال ملموس برای این ویژگی به صورت زیر است:

اگر شما یک دامنه مایکروسافت را در کروم در ویندوز خود باز کنید، کماکان با هشدار، باز کردن سایت در اج روبرو خواهید شد چرا که هم سایت مربوطه و هم اج هر دو متعلق به مایکروسافت است پس می توانند از طریق سایت مربوطه به کاربران هشدار دهند که بهتر است که از مرورگر اج استفاده کنند.

در این باره دیدگاه ها و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *