نکاتی برای درج و کدنویسی preheader یا متن پیش نمایش ایمیل

نکاتی برای درج و کدنویسی preheader یا متن پیش نمایش ایمیل
  • 1396/10/2
  • مهدی پیوندی
  • 0

شاید بتوان متن preheader ایمیل را به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در فرآیند تصمیم گیری دریافت کننده ایمیل برای بازکردن یا نادیده گرفتن ایمیل در نظر گرفت. علت این اهمیت این است که این قسمت در اغلب برنامه های ایمیل خوان به عنوان یک پیش نمایش در کنار عنوان ایمیل در اینباکس مخاطب قرار می گیرد. قراردادن متن preheader یا پیش عنوان در ایمیل کار دشواری نیست. برای شروع، باید انتخاب کنید: آیا متن پیش عنوان برای مخاطب باید قابل رویت باشد یا اینکه می خواهید که آن را کاملاً پنهان کنید. احتمالاً چیزی که در پاسخ به این سوال نقش اصلی را ایفا می کند برندینگ و طرح قالب شما است.

 

متن پیش عنوان قابل مشاهده

اگر فضایی در بالای هدر ایمیل خود دارید که احتمالاً در حال حاضر با متنی شبیه به «مشاهده ایمیل در مرورگر» پر شده، می توانید آن را با یک متن پیش عنوان مناسب جایگزین کنید. البته اینکه مخاطب شما متن هایی از این قبیل را در قسمت پیش عنوان ایمیل مشاهده کند آسمان را به زمین نخواهد آورد، اما انتظار تاثیر مثبتی را هم نباید از آن داشته باشید.

طبیعتاً با وجود ویرایشگرهای دیداری WYSIWYG که فضایی مانند محیط وُرد از آفیس را در اختیار شما قرار می دهند و به کمک آنها می توانید آیتم های مختلف را به دلخواه خود تغییر بدهید، برای نمایش یک متن پیش عنوان به کدنویسی خاصی نیاز نخواهید داشت. کافی است که متن مورد نظر را در قسمت preheader و به جای متن هایی از قبیل «مشاهده در مرورگر» قرار بدهید و درستی کار خود را بررسی کنید.

 

متن پیش عنوان مخفی

در بسیاری از طرح ها جایگاه مناسب و مطلوبی برای متن پیش عنوان پیدا نمی شود یا اینکه وجود این متن در مبحث برندینگ خلل ایجاد می کند. در چنین شرایطی اگر به این فکر می کنید که ای کاش می شد که یک متن پیش عنوان مخفی را به ایمیل خود اضافه می کردید که علیرغم نمایش در کنار عنوان در اینباکس مخاطب در خود ایمیل دیده نمی شد، باید بگوییم که نگران نباشید، این کار آنقدرها هم سخت نیست.

برای شروع، باید جایی را انتخاب کنید که وجود متن پیش عنوان در آن طرح ایمیل شما را به هم نمی ریزد. معمولاً متن مورد نظر حداکثر یک پیکسل فضای عمودی را اشغال می کند، اما در برخی از موارد همین مقدار هم می تواند اندکی محتوا را به سمت پایین ببرد و طرح را به هم بریزد. برای اطمینان از عدم بروز این مشکل مهم، بهتر است که یک ردیف را مخصوصاً برای متن پیش عنوان خود در نظر بگیرید تا اگر محتوای زیر آن به هر ترتیبی حرکت کرد، کل عناصر آن به یک اندازه جابجا شوند تا طرح ایمیل شما حفظ شود.

برای پنهان کردن متن می توانید از این استایل درون خطی (inline style) استفاده کنید:

<td style=”display:none !important;

visibility:hidden;

mso-hide:all;

font-size:1px;

color:#ffffff;

line-height:1px;

max-height:0px;

max-width:0px;

opacity:0;

overflow:hidden;”>

متن پیش عنوان.

</td>

 

همانطور که مشاهده می کنید، متن پیش عنوان در این کد به چند روش پنهان شده است. دلیل این تهاجم همه جانبه این است که برخی از برنامه های ایمیل خوان با تعدادی از استایل ها مشکل دارند.

 

محدودیت کاراکتر متن پیش عنوان

اما طول متن شما چقدر باید باشد؟ پیشنهاد ما بین ۵۰ تا ۱۰۰ کاراکتر است. البته برخی از برنامه های مدیریت ایمیل می توانند تعداد کاراکتر بیشتری را به عنوان پیش نمایش در اینباکس مخاطب شما به نمایش در بیاورند، اما این معمولاً در شرایط خاصی امکانپذیر است (مثلاً در یک پنجره بسیار عریض). جدول زیر محدودیت کاراکتر تعدادی از مهم ترین برنامه ها و محیط های کاربری را نشان می دهد:

حال که متوجه شدید که چگونه می توانید یک متن پیش نمایش قابل رویت یا مخفی را به ایمیل خود اضافه کنید، وقت آن است که دست به کار شوید و روی انتخاب جذاب ترین و متناسب ترین متن ممکن تمرکز کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *