مقایسه گوگل پیکسل ۲ XL در برابر ال جی V30

مقایسه گوگل پیکسل ۲ XL در برابر ال جی V30
  • 1396/10/3
  • فرید دانشفر
  • 0

بالاخره امسال موفق شدیم که تلفن های نسل آینده را ببینیم. مدل های باریک و تمام صفحه ای که سال های قبل فقط تصاویر آن ها به چشم می خورد، حالا به واقعیت پیوسته اند و در تعداد بالا تولید می شوند. یکی از این تلفن ها گوگل پیکسل ۲ XL از شرکت سازنده اندروید و دیگری ال جی V30 از یک سازنده باسابقه است.

در این مقاله قصد داریم به مقایسه این دو دستگاه بپردازیم. با گویا آی تی همراه باشید.

طراحی

طراحی گوشی
طراحی گوشی

هر دو این تلفن ها از محبوبیت خاصی برخوردارند و دارای صفحه نمایش کشیده با مقیاس ۱۸:۹هستند، البته فقط در این زمینه باهم تشابه دارند. ال جی تلاش کرده است تا حد ممکن حاشیه های صفحه نمایش V30 را کوچک کند، اما گوگل دستگاه خود را با بدنه ضخیم تری طراحی کرده است. تلفن های پیکسل مجهز به قابلیت squeeze-to-activate (فشار دادن بدنه برای فعال کردن) در دستیار گوگل هستند، بنابراین حاشیه های صفحه نمایش از لمس کردن اتفاقی جلوگیری می کنند. علاوه بر این، در بالا و پایین صفحه فضای کافی برای بلندگوها وجود دارد.

در نسل دوم پیکسل، گوگل از ترکیب فلز و شیشه در پشت تلفن استفاده کرده است و کمتر از شیشه استفاده کرده است. هنگام نگه داشتن پیکسل ۲ XL می توانید جنس مات آن را حس کنید. همچنین یک نوار شیشه ای در بالای اسکنر اثر انگشت وجود دارد که درخشش زیبایی ایجاد می کند. دستگاه پیشرفته ال جی با پشت تمام شیشه ای جذاب تر به نظر می رسد. همین طور قابلیت شارژ بی سیم در این مدل به چشم می خورد که در پیکسل ۲ XL موجود نیست.

هر دو مدل اندازه یکسانی دارند، البته پیکسل ۲ XL کمی بلندتر است. از نظر خوش دستی، در پیکسل فلز یکدست و در V30 شیشه منحنی در قسمت پشت قرار گرفته اند. تلفن ال جی کمی باریک تر و سبک تر است که باعث می شود تلفن به راحتی در دست جای بگیرد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش
صفحه نمایش

در این جا شاهد نبرد OLED ها هستیم! ال جی V30 دارای صفحه نمایش ۶ اینچی ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ P-OLED و گوگل پیکسل ۲ XL مجهز به صفحه نمایش ۶ اینچی ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ P-OLED است. به نظر شبیه می آید؟ بله درست فکر می کنید. هر دو مدل توسط ال جی مونتاژ می شوند و از صفحه نمایش های ساخت ال جی بهره می برند.

اما بر خلاف انتظار، این دو صفحه نمایش یکسان نیستند. گوگل پیکسل ۲ XL دارای زاویه دید ضعیفی است، چرا که با چرخش تلفن شاهد از بین رفتن رنگ ها هستیم. این چیزی است که در تلفن های رده پایین دیده می شود و باعث تاسف است. غیر از این مورد، هر دو صفحه نمایش تصویر بسیار شفاف و واضحی دارند. اما صفحه V30 دید بهتر است و زاویه دید گسترده تری دارد.

اندازه و کیفیت صفحه نمایش

اندازه و کیفیت صفحه نمایش
اندازه و کیفیت صفحه نمایش

نرم افزار و رابط کاربری

نرم افزار و رابط کاربری
نرم افزار و رابط کاربری

گوگل سازنده اندروید و پیکسل است، در نتیجه رابط کاربری پیکسل ۲ XL نشان دهنده چشم انداز گوگل برای ظاهر، حس و عملکرد سیستم عامل است. سریع، روان و پر از ویژگی های کاربردی است. اندروید به یک سیستم عامل بالغ تبدیل شده است و دیگر زمانی که اندروید فقط دارای ویژگی های پایه ای بود گذشته است. حالا تقسیم صفحه، صفحه نمایش همیشه روشن (Ambient Display)، پشتیبانی از واقعیت مجازی (Google Daydream)، نقاط و کانال های نوتیفیکیشن و موارد دیگر را در اختیار داریم.

ال جی V30 موارد تصویری خود را به رابط کاربری اضافه کرده است که شامل دراور نوتیفیکیشن ها، منوی تنظیمات متفاوت، اپلیکیشن های گالری، موسیقی و ویدیو مخصوص (مانند Google Photos و Play Music) و اپلیکیشن تم می شود که می توانید با استفاده از آن ظاهر رابط کاربری را تغییر دهید.

هر دو رابط کاربری کارکرد و ویژگی های مشابهی دارند و با توجه به اپلیکیشن تم ال جی، تفاوت اساسی آن ها در ظاهر است. بنا به سلیقه، می توانید پکیج ال جی را دوست داشته باشید یا خیر. شاید اپلیکیشن های پیش فرض ال جی را به گوگل ترجیح بدهید شاید هم در اولین فرصت شروع به حذف آن ها کنید.

پردازنده و حافظه

پیکسل ۲ XL و V30 مجهز به آخرین سخت افزارهای موجود در دنیا هستند. هر دو مدل دارای پردازنده کوالکام اسنپ دراگون ۸۳۵ SoC و رم ۴ گیگابایتی هستند. هر دو به صورت نسخه های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می شوند، البته ال جی از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی می کند.

هر دو مدل در بنچمارک ها و آزمایشات عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته اند. هر کدام را که انتخاب کنید، یک تلفن سریع و روان در اختیار خواهید داشت.

بنچمارک عملکرد

مقایسه عملکرد پیکسل 2 XL و V30
مقایسه عملکرد پیکسل ۲ XL و V30

دوربین

دوربین
دوربین

تفاوت زیادی در دوربین این دو تلفن وجود دارد. ال جی V30 دارای دوربین دوگانه با لنز معمولی و پهن است که در هنگام عکسبرداری از یک سوژه بزرگ به کمک شما می آید. پیکسل ۲ XL ویژگی Portrait Mode را با یک لنز معرفی کرده است.

کیفیت عکس ها چگونه است؟

اگر در مورد عکس های گرفته شده در نور روز و با دوربین اصلی صحبت کنیم، هر دو دوربین عالی هستند. در برخی موارد، می توانیم طیف رنگ سردتر ال جی را مشاهده کنیم، از طرف دیگر می تواند به هاله آبی در پیکسل ۲ اشاره کنیم. اما در مجموع عکس ها زیبا، دارای جزئیات زیاد و نویز کم هستند.

در مورد عکسبرداری در شب داستان متفاوت است. V30 در مقایسه با پیکسل ۲ XL در زمینه وضوح مشکل دارد. عکس های آن تاریک و محو شده به نظر می رسند. HDR+ گوگل در پیکسل ۲ XL تاریک ترین نقاط را نشان می دهد و جزئیات زیادی را به نمایش می گذارد. با این که عکس ها دارای نویز هستند، اما به راحتی دیده می شوند.

در بخش سلفی، سنسور ۸ مگاپیکسل در پیکسل ۲ XL را در اختیار داریم که عکس های فوق العاده ای می گیرد. حالت روتوش چهره اتوماتیک کمی غیرواقعی به نظر می رسد، اما می توانید از Portrait Mode در دوربین جلو نیز استفاده کنید. ال جی V30 دارای دوربین ۵ مگاپیکسل پهن است که جزئیات را به خوبی نمایش نمی دهد. در حالت افقی، شما اسلایدر Beautify و نورپردازی را در اختیار دارید که نور چهره شما را زیاد می کند و طرفداران اینستاگرام را راضی خواهد کرد.

سرعت دوربین

سرعت دوربین
سرعت دوربین

هر دو دوربین دارای قابلیت فیلمبرداری ۴K و مجهز به لرزش گیر اپتیکال هستند. اما پیکسل ۲ XL در زمینه پایداری بهتر عمل می کند. V30 دارای دمای رنگ پایین است، اما پیکسل ۲ XL رنگ های گرمتری دارد.

مولتی مدیا

صفحه نمایش های پهن ۶ اینچی برای دیدن فیلم و کلیپ ساخته شده اند. البته زاویه دید پیکسل ۲ XL کمی محدودکننده است.

ال جی V30 دارای جک هدفون ۳٫۵ میلی متری است که این روزها کمتر در پرچمداران به چشم می خورد. علاوه بر این، می توانید صدای Quad DAC را با کیفیت بالا در هدفون در اختیار داشته باشید (حتی برای هدفون های بزرگ).

از طرف دیگر، پیکسل ۲ XL دارای جک نیست اما مجهز به بلندگوهای جلو است که شاید خیلی بلند یا عمیق نباشند، اما به طور حتم از بلندگوهای کوچک V30 کیفیت بالاتری دارند.

خروجی صدا

خروجی صدا
خروجی صدا

عمر باتری

عمر باتری
عمر باتری

ظرفیت باتری مسئله مهمی است، مخصوصاً زمانی که یک صفحه نمایش ۶ اینچی QHD+ و سخت افزار پیشرفته در اختیار داشته باشید. ال جی مجهز به باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر و باتری پیکسل از نوع ۳۵۲۰ میلی آمپر است.

هر دو مدل به مدت ۹ ساعت روشن می مانند. V30 از نظر سرعت شارژ بهتر است چرا که در عرض ۱۰۸ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ می شود، در حالی که پیکسل برای شارژ کامل به ۱۵۲ دقیقه زمان نیاز دارد.

بنچمارک باتری

بنچمارک باتری
بنچمارک باتری

نتیجه نهایی

گوگل پیکسل 2 XL در برابر ال جی V30
گوگل پیکسل ۲ XL در برابر ال جی V30

به نظر ما هر دو مدل ال جی V30 و گوگل پیکسل ۲ XL عالی هستند و هر یک از آن ها مزایا و معایبی دارند. V30 باریک تر و خوش دست تر است و دارای جک هدفون و تم رابط کاربری است. صفحه نمایش پیکسل ۲ XL کمی ناامیدکننده است، اما عملکرد بی نظیری دارد. همچنین می توان به بهترین تجربه کاربری توسط گوگل و بلندگوهای جلو اشاره کرد.

از نظر عملکرد، عمر باتری و عنصر جذابیت، رقابت نزدیکی در جریان است. باید به ویژگی های این تلفن ها بیشتر دقت کنید تا بتوانید مدل مناسب خود را پیدا کنید. شاید به دوربین لنز-پهن و شارژ بی سیم ال جی V30 نیاز دارید. شاید هم بدنه فلزی پیکسل ۲ XL، بلندگوهای جلو و Portrait Mode شما را راضی کند. البته از نظر عملکرد، پیکسل برنده است چرا که دوربین آن در تاریکی خوب عمل می کند و پایداری فوق العاده ای دارد.

در آخر به نرم افزار می رسیم. گوگل پشتیبانی ۳ ساله و به روزرسانی های منظم را ارائه می کند و به محض این که اندروید بعدی ساخته شود، می توانید آن را دانلود کنید. ال جی نیز در زمینه رابط کاربری با قابلیت شخصی سازی گزینه خوبی است.

گوگل پیکسل ۲ XL

  • کیفیت عکس و ویدیو بهتر
  • بلندگوهای بهتر
  • Portrait Mode
  • به روزرسانی نرم افزار توسط گوگل

ال جی V30

  • صفحه نمایش بهتر
  • دوربین لنز-پهن
  • شارژ بی سیم
  • ظاهر زیباتر
  • جک هدفون
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *