شرکت eelo قصد دارد تا اندروید de_Google_ized ارائه دهد

شرکت eelo قصد دارد تا اندروید de_Google_ized ارائه دهد
  • 1396/10/4
  • سمیه شماعی زاده
  • 0

یک استارت آپ جدید با نام ello قصد دارد تا نسخه جایگزین سیستم عامل اندروید را به کاربرانی که می خواهند امنیت اطلاعات آن ها در گوشی ها و دستگاه های اندرویدی افزایش یابد، ارائه دهد. چیزی که این سیستم عامل را با سیستم عامل اندروید متفاوت می کند این است که این نسخه سیستم عامل de-Google-ized نام دارد.

گویا آی تی – هدف از طراحی و ساخت این سیستم عامل این است که کاربر امنیت بیشتری برای کار کردن با سرویس هایی از جمله Google Play داشته باشد. نکته مهم در خصوص این سیستم عامل متن باز بودن یا همان Open Source بودن آن است. با استفاده از این سیستم عامل متن باز، سرویس هایی مثل پست الکترونیک، اپلیکیشن های آن لاین نرم افزار آفیس، اپلیکیشن ها  و   منابع ذخیره سازی ابری بسیار ایمن تر خواهند بود. در این سیستم عامل این سرویس ها تحت سیستم عامل LineageOS ارائه خواهند شد. سیستم عامل LineageOS توسط CyanogenMod برای افزایش امنیت کاربران ارائه شده است.

پروزه eelo نه تنها به صورت متن باز ارائه می شود بلکه رایگان است و قرار نیست برای استفاده از آن وجهی پرداخت شود و یا شرکت هدف تجاری سازی آن را داشته باشد. طراح این پروژه گائل دووال است که پیش از این لینوکس مندراک را نیز طراحی کرده است. دووال در توضیحات خود به این نکته اشاره کرده است که سیستم عامل اندروید متاسفانه چندان امن نیست و کاربران خود را ردیابی می کند. در واقع داده ها و اطلاعات شخصی کاربران از طریق گوگل به منظور اهداف تبلیغاتی به شرکت های دیگر فروخته می شود.

دووال در پی این سات که به کاربران اندروید سیستم عامل شبیه اندرویدی را ارائه دهد که امنیت آن ها را در استفاده از گوشی های هوشمند بالا ببرد. دووال برای جمع کردن پول به منظور پیش بردن این پروزه به نوعی به یک کیک استار تبدیل شده است. او قصد دارد تا در ماه ژانویه سال آینده میلادی حدود ۲۹٫۶۴۴ دلار جمع آوری کند. او تا کنون برای پیشبرد پروزه خود ۹۵۲۲ دلار از طرفداران این پروزه جمع آوری کرده است.

تا یک ماه آینده مشخص خواهد شد که آیا دووال به اهداف خود در جمع آوری پول لازم برای جلو بردن پروزه خود خواهد رسید یا نه. در حال حاضر کاربرن گوشی های Xiaomi Mi 5s می توانند این نسخه از سیستم عامل را به صورت پیش نصب بر روی گوشی های خود نصب کنند. همچنین کاربران گوشی های Xiaomi Mi Mix 2 نیز می توانند این نسخه از سیستم عامل را به صورت پیش نصب بر روی گوشی های خود در اختیار داشته باشند.

همچنین به تازگی تی شرت ها، استیکر ها و همچنین سایر وسایلی که بر روی آن ها لوگو و نشان این سیستم عامل هک شده است در اختیار طرفدراان قرار گرفته است. به عقیده کارشناسان این سیستم عامل برای کاربران سیستم عامل اندروید که از امن نبودن این سیستم عامل گله و شکایت دارند بسیار مناسب و کاربردی است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *