ویژگی HDR10+ در تلویزیون های سامسونگ

ویژگی HDR10+ در تلویزیون های سامسونگ
  • 1396/10/4
  • رقیه کُرد
  • 0

 

سامسونگ تصدیق کرد که تلویزیون های پیشرفته QLED و UHD این شرکت قادر به پخش محتواهای HDR10+ در سرویس آمازون پرایم ویدئو خواهند بود. دسترسی به این محتواها از دو هفته پیش امکان پذیر شده و کاربران قادر به لذت بردن از ویدئوهای بهینه سازی شده با استاندارد HDR مثل سری Grand Tour، The Tick و بسیاری دیگر از عناوین خواهند بود. سامسونگ و آمازون بیش از ۱۰۰ برنامه تلویزیونی سازگار با این فناوری را پوشش داده و انتظار می رود در ماه های آتی فیلم های بیشتری به این لیست اضافه شوند.

در ماه آوریل گذشته (فروردین ۹۶) سامسونگ همکاری خود با شرکت آمازون به منظور ساخت یک استاندارد جدید و باز  به نام HDR10+ اعلام کرده بود. در استاندارد جدید، با اضافه شدن ویژگی Dynamic Tone Mapping که در آن از متادیتاهای پویا برای تنظیم روشنایی و کنتراست صحنه به صحنه یا فریم به فریم ویدئوها استفاده می‌ شد کیفیت نمایش ویدئوها ارتقا قابل ملاحظه ای یافته است. در استاندارد قبلی از متادیتاهای ثابت استفاده شده و در نتیجه کیفیت نمایش ویدئوها پایین است.

ضمنا سامسونگ طی همکاری با شرکت های پاناسونیک و فاکس قرن بیستم قصد دارد در سال ۲۰۱۸ حق استفاده از این فناوری جدید را برای سایر شرکت ها هم امکان پذیر کند. جزئیات بیشتر این توافق در نمایشگاه CES 2018 اعلام خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *