معرفی مشخصه های گوشی Samsung Galaxy A8+ 2018

معرفی مشخصه های گوشی Samsung Galaxy A8+ 2018
  • 1396/10/5
  • زهرا معبودی
  • 0

امسال برای اولین بار است که سامسونگ طی یک اقدام ناگهانی، از دو نسخه جدید برای سری A گلکسی رونمایی می کند و با قدرت تمام تر نیز می توان گفت که اولین بار است که نسخه پلاس یکی از اعضای گروه A را روی کار آورده است. 

گویا آی تی: دیروز طی مقاله ای به کاملترین مشخصات Samsung Galaxy A8 2018 پرداختیم. اما امروز هم می خواهیم کمی در مورد نسخه پلاس این گوشی صحبت کنیم.

 Samsung Galaxy A8+ 2018

مشخصات ظاهری Samsung Galaxy A8+ 2018

هنگامی که در حال نوشتن و بررسی ویژگی های نسخه ساده A8 بودم، به طور ناگهانی با A8+ نیز مواجه شدم و ابتدا کمی درگیر بودم که واقعا مگر می شود A8+ هم وجود داشته باشد و این درحالی باشد که بسیاری از مشخصه های آن ها شبیه به هم است.

گوشی گلکسی A8+ در زمره اسمارت فون های اندرویدی به شمار می آید که نباید اندام بلند و بالای ان شما را به اشتباه بیندازد و آن را یک تبلت یا بهتر بگوییم، یک فبلت، تلقی کنید.

 Samsung Galaxy A8+ 2018

برای شناخت بهتر این گوشی، تا قبل از اینکه در دست کاربران قرار گیرد چیزی جز بررسی ابعاد آن نمی تواند به شما در تصور آن کمک کند. ابعاد این گوشی ۱۵۹٫۹ در ۷۵٫۷ x در ۸٫۳   میلی متر است. بسیاری از افراد گوشی های جدید را باریک و خوش دست تلقی می کنند اما از نظر فنی، تنها به گوشی هایی باریک گفته می شود که اندازه ضخامت آن کمتر از ۷ میلی متر باشد که این موضوع برای گلکسی A8 و A8+ صادق نیست.

از آن جا که این گوشی دارای اندازه بزرگ است، سنگینی ان به ۱۹۱ گرم می رسد و این یعنی گوشی جدید سامسونگ به میزان ۴۰ گرم از متوسط گوشی های هم رده ی خودش سنگین تر است. آیا واقعا ۴۰ گرم سنگینی برایتان اهمیت دارد؟

 Samsung Galaxy A8+ 2018

بدنه گوشی از جنس آلومینیم و شیشه است و این موجب شده که گوشی در رنگ هایی که ارائه شده، واقعا شیک و خوش دست باشد. تصور کنید که گوشی با رنگ های مشکی، طلایی، خاکستری و آبی با نمایی از بدنه شیشه و آلومینیم چقدر زیباست.

این گوشی دارای گواهینامه IP 68 است و به اندازه قدرت ذکر شده در این گواهینامه، ضد آب و ضد گرد و غبار می باشد.

مشخصات نمایشگر Samsung Galaxy A8+ 2018

یکی از علت هایی که این گوشی را + نامیده اند این است که دارای نمایشگری بزرگتر از براد کوچکترش است. نمایشگر این گوشی ۶ اینچی است اما رزولوشن آن ۱۰۸۰ در ۲۲۲۰ پیکسل است. این میزان رزولوشن و البته اندازه نمایشگر موجب شده که تراکم پیکسلی به حد متوسطی و به اندازه ۴۱۱ پیکسل بر اینچ باشد.

 Samsung Galaxy A8+ 2018

تکنولوژی بکار گرفته شده برای طراحی و ساختار نمایشگر Super AMOLED می باشد. شما می توانید به راحتی سنسور های مجاورتی و تطبیق نور محیطی را در این گوشی مشاهده کنید.

مشخصات دوربین Samsung Galaxy A8+ 2018

کار خوبی که سامسونگ در طراحی و ساخت دوربین گوشی Samsung Galaxy A8+ 2018 خود و Samsung Galaxy A8  ۲۰۱۸ انجام داده این است که کاربر با خرید یک دستگاه گوشی، دو دوربین با کیفیت مناسب و هم اندازه در اختیار خواهد داشت. حالا سامسونگ با ارائه دوربین های ۱۶ مگاپیکسلی برای جلو و عقب این دو گوشی، رسما اعلام کرده که این روزها اهمیت سلفی گیر به اندازه دوربین عقب است.

دوربین جلویی این گوشی از نوع ۱۶ مگاپیکسلی و به صورت دوگانه است اما دوربین عقب، یک دوربین ساده ۱۶ مگاپیکسلی است که از فلش LED نیز برخوردار است.

 Samsung Galaxy A8+ 2018

مشخصات سخت افزاری  Samsung Galaxy A8+ 2018

یکی از مشخصه هایی که برای خرید گوشی اهمیت دارد، بررسی تخصصی سخت افزاری گوشی هاست. گوشی سامسونگ A8+ در حال حاضر دارای سیستم پردازنده Samsung Exynos Octa 7885 است که به صورت اختصاصی ارائه شده است. این سیستم در حقیقت در بردارنده پردازشگری ۸ هسته ای است که با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز توانسته به عنوان یکی از قوی ترین پردازشگر ها از نوع سیستم ۶۴ بیتی در اختیار کاربر قرار گیرد. پردازشگر گرافیکی این گوشی Mali-G71 می باشد که طرح و ساختار جدیدی نسبت به پردازشگرهای مرسوم قبلی سامسونگ دارد.

 Samsung Galaxy A8+ 2018

یکی از ویژگی های مهم و جالب در این گوشی حافظه رم ۶ گیگابایتی آن است که واقعا فوق العاده است. کسانی که به دنبال عکس العمل سریع از گوشی هستند تا با وجود برنامه های مختلف و فعال در یک لحظه، به صورت روان با گوشی کار کنند، اهمیت این میزان فضای رم را به خوبی درک می کنند. حافظه داخلی گوشی ۶۴ گیگابایتی است که به لطف توسعه دهنده های حافظه ای می توان آن را تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا داد.

 Samsung Galaxy A8+ 2018

مشخصات باتری  Samsung Galaxy A8+ 2018

از نظر باتری و منبع تغذیه نیز سامسونگ برای این گوشی، باتری از نوع Li – Polymer ارائه داده که دارای ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر بر ساعت بوده و متاسفانه قابل جایگزینی توسط کاربر نیست. به نظر من که این ویژگی هر چند به باریک تر نمودن گوشی ها کمک می کند اما استرس مراقبتی از گوشی را حسابی افزایش می دهد و به عنوان یک نقطه ضعف به شمار می آید.

البته تا این لحظه هنوز آمار و گزارشی از میزان پاسخگویی این باتری در شرایط مختلف در دست نیست.

 Samsung Galaxy A8+ 2018

مشخصات رسانه ای Samsung Galaxy A8+ 2018

خوشبختانه شما می توانید به کمک شبکه وایرلس، نمایشگر گوشی Samsung Galaxy A8+ 2018 را با دستگاه های دیگر به اشتراک بگذارید. به منظور استحکام و البته طول عمر گوشی، خروجی های صدا برای صدای گوشی  و صدای پخش موزیک، دارای دو دروازه مجزا از هم هستند که به تناسب نوع بکار گیری آن ها، دارای مشخصه های خاصی هستند. نا گفته نماند که خروجی موزیک، به صورت استریو نیست.

علاقمندان به رادیو نیز می توانند از سیستم رادیویی این گوشی که تحت FM عمل می کند استفاده کنند.

 Samsung Galaxy A8+ 2018

مشخصات اضافی

این گوشی از قابلیت بلوتوث ۵ که جدیدترین نسل بلوتوث است، بهره مند است و با کانکتورهای USB به صورت USB 2.0 و USB TYPE C ارائه شده است. سیستم پرداخت موبایلی حاکم بر این گوشی Samsung Pay است که انتظار داریم شرایط استفاده از آن برای ایرانی ها نیز فراهم شود. از جمله قابلیت های ارتباطی این گوشی می توان به NFC, ANT+, VoIP, Tethering, Computer sync, OTA sync نیز اشاره داشت.

 Samsung Galaxy A8+ 2018

نام دیگر این گوشی در بازار Samsung SM-A730F نیز می باشد. دقت کنید که اگر قصد خرید یک دستگاه Samsung Galaxy A8+ 2018 با قیمتی کمی ارزان تر دارید می توانید به جای نسخه ۶۴ گیگابایتی آن از نسخه ۳۲ گیگابایتی آن خریداری کنید. توجه داشته باشید که نسخه ۳۲ گیگابایتی این گوشی به جای رم ۶ گیگابایتی دارای رم ۴ گیگابایتی است.

 Samsung Galaxy A8+ 2018

نظر و تجربیات خود را از آشنایی و استفاده از این گوشی جدید سامسونگ با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *