۶ قابلیت مخفی در آیفون X که باید بدانید

۶ قابلیت مخفی در آیفون X که باید بدانید
  • 1396/10/7
  • سمیه شماعی زاده
  • 1

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به تازگی گوشی های خود را به گوشی آیفون X ارتقا داده اید، بهتر است این مطلب را تا پایان بخوانید. در این مطلب قصد داریم تا ۶ قابلیت پنهان را در گوشی های آیفون X که برای کمتر کسی شناخته شده است معرفی کنیم.

گویا آی تی – به عقیده بسیاری از کارشناسان گوشی های آیفون X  بی شک بهترنی گوشی هایی هستند که اپل تا کنون به بازار ارائه کرده است. بسیاری دیگر از کارشناسان نیز عقیده دارند گوشی های آیفون X بهترین گوشی های هوشمندی هستند که کاربر می تواند از آن ها استفاده نماید. اما نکته جالب در خصوص این گوشی ها این است که این گوشی ها دارای قابلیت های پنهان و هوشمندی هستند که کمتر کسی به آن ها آشنایی دارد.

در ادامه به معرفی و بررسی قابلیت های هوشمند و پنهان این گوشی ها که افراد کمی نسبت به وجود آن در گوشی های آیفون X آشنایی دارند خواهیم پرداخت.

اولین قابلیت استفاده از ضربه زدن روی صفحه نمایش برای فعال کردن گوشی است. از آنجایی که در گوشی های آیفون X دکمه Home حذف شده است بنابراین برای فعال کردن صفحه نمایش گوشی می توان از ضربه انگشت بر روی صفحه نمایش استفاده کرد. هر چند برای فعال کردن صفحه نمایش همچنان می توان از دکمه ای که در کنار گوشی تعبیه شده است استفاده کرد اما قابلیتی که کمتر کسی از کاربران گوشی های آیفون X از آن خبر دارند این است که این کاربران می توانند صفحه نمایش کوشی خود را با استفاده از ضربه زدن بر روی آن فعال کنند. برای فعال کردن صفحه نمایش در این گوشی ها کافی است فقط یکبار روی صفحه نمایش با انگشت خود ضربه بزنید.

دومین قابلیت منحصر به فرد و مخفی در گوشی های آیفون X مربوط به قابلیت کشیدن انگشت بر روی صفحه نمایش برای حرکت بین اپلیکیشن های مختلف است. در واقع در این قابلیت کاربر می تواند با حرکت Swip بر روی صفحه نمایش بین اپلیکیشن های مختلف که بر روی گوشی نصب شده است حرکت کنند. روش کار برای استفاده از این قابلیت این است که وقتی یک اپلیکیشن بر روی گوشی باز و در حال استفاده است کاربر می تواند بر روی نوار Swip که در گوشی های آیفون X بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود، انگشت خود را از چپ به راست بکشد و به این ترتیب می تواند اپلیکیشن مورد نظر خود را انتخاب و باز کند. این روش یک روش جدید برای حرکت بین اپلیکیشن ها در گوشی های آیفون X است.

قابلیت منحصر به فرد دیگری که در گوشی های آیفون x تعبیه شده است مربوط به قابلیتی است که با نام Reachability شناخته می شود. وقتی اپل گوشی های آیفون ۶S و ۶S Plus را به بازار معرفی کرد، قابلیتی را معرفی کرد که به قابلیت Reachability مشهور است. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا رخت تر بتوانند به دکمه های نمایش داده شده در بالای صفحه دسترسی داشته باشند. بسیاری از کاربران گوشی های آیفون X تصور می کردند که این قابلیت در گوشی های آیفون X حذف شده است اما خوشبختانه این قابلیت همچنان در اختیار کاربران گوشی های آیفون X قرار دارد. برای فعال کردن این قابلیت کاربران می توانند به بخش تنظیمات گوشی رفته و در آنجا بر روی گزینه General  کلیک کنند و سپس گزینه Accessibility را انتخاب کرده و از آنجا بر روی دکمه Reachability کلیک کنند. بعد از فعال کردن این قابلیت کاربران می توانند هنگامی که مشغول استفاده از یک اپلیکیشن نیز هستند با استفاده از حرکت Swip بر روی نوار Home رفته و از آنجا به هر گزینه ای که در قسمت بالای صفحه نمایش قرار دارند دسترسی داشته باشند.

قابلیت چهارم مربوط به مخفی کردن اطلاعات در اعلان ها و هشدارها است. این قابلیت یکی از منحصر به فرد ترین قابلیت های تعبیه شده در گوشی های آیفون X است. این قابلیت به خودی خود فعال است و نیاز به دستگاری تنظیمات گوشی نیست. در واقع از آنجایی که در این گوشی ها قابلیت تشخیص چهره وجود دارد بنابراین در این گوشی قابلیت تشخیص اینکه کاربر چه زمانی به صفحه نمایش نگاه می کند و چه زمانی نگاه نمی کند وجود دارد. وقتی هشدار و یا اعلانی بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود و کاربر به صفحه نمایش نگاه نمی کند، اطلاعات هشدار نشان داده نمی شود اما به محض اینکه کاربر بر روی صفحه نمایش گوشی نگاه می کند، هشدار و یا اعلان نمایش داده می شود. این قابلیت به خصوص برای مخفی نکاه داشتن اعلان ها و هشدارها از افراد غریبه که به گوشی نگاه می کنند بسیار کاربردی است.

غیر فعال شدن صفحه نمایش هنگامی کاربر به آن نگاه نمی کند نیز یکی دیگر از قابلیت های گوشی های آیفون X است که بسیاری از کاربران از وجود آن در گوشی های آیفون X خبر ندارند. این قابلیت نیز از جمله قابلیت های زیر مجموعه قابلیت تشخیص چهره کاربر در گوشی های آیفون X است. با فعال بودن این قابلیت زمانی که کاربر به صفحه نمایش گوشی خود نگاه نمی کند، صفحه نمایش به صورت خودکار به صورت غیر فعال و یا همان حالت Dim قرار می گیرد و وقتی کاربر دوباره روی صفحه نمایش خود نگاه می کند صفحه نمایش به حالت فعال تبدیل خواهد شد. از نظر کارشناسان این ویژگی از جمله ویژگی های آیفون X است که برای مصرف بهینه باتری بسیار مناسب است.

و اما قابلیت آخر که بسیاری از آن بی خبر هستند امکان غیر فعال کردن سریع قابلیت تشخیص چهره در گوشی های آیفون است. بسته به مکانی که کاربر در آن زندگی می کند امکان دارد که قوانین مقررات از کاربر بخواهند تا از قابلیت تشخیص چهره در گوشی های هوشمند استفاده نکند. به همین دلیل در اپل در گوشی های آیوفن X امکان غیر فعال کردن سریع قابلیت چهره راه به کاربران ارائه کرده است. برای غیر فعال کردن قابلیت تشخیص چهره کاربر نیازی به ورود به بخش تنظیمات گوشی ندارد و کافی است که دکمه کنار گوشی را ۵ بار فشار دهد و قابلیت تشخیص چهره را غیر فعال کند. با غیر فعال شدن قابلیت تشخیص چهره در این گوشی ها، کاربر برای ورود به گوشی باید رمز عبور خود را وارد نماید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *