رفع مشکل Opera not Responding در ویندوز ۱۰

رفع مشکل Opera not Responding در ویندوز ۱۰
  • 1396/10/8
  • فرید دانشفر
  • 1

اگر با مرورگر خود در ویندوز ۱۰ یا ۸ مشکل دارید، می توانید به ترتیب به راهنمایی های زیر عمل کنید تا مشکل شما رفع شود. این راهکارها به منظور رفع مشکل مرورگر اپرا در ویندوز در نظر گرفته شده اند، با ما در گویا آی تی همراه باشید.

 

رفع مشکل Opera not Responding در ویندوز ۱۰

اپرا یک مرورگر عالی با سرعت خوب است که بدون باگ و تاخیر اجرا می شود. در موارد نادر، کاربران در مورد مشکل Opera not Responding در ویندوز ۱۰ یا ۸ گزارش داده اند.

به هر حال اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، نگران نباشید، چرا که می توانید با طی مراحل زیر مشکل خود را حل کنید.

نحوه رفع مشکل Opera not Responding در ویندوز ۱۰

پیغام Opera not Responding می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در کامپیوتر شما شود و در این مقاله قصد داریم به موارد زیر بپردازیم:

اپرا در ویندوز ۱۰ کار نمی کند – طبق گفته کاربران، مرورگر اپرا در ویندوز ۱۰ درست کار نمی کند. این می تواند مشکل بزرگی باشد، اما امیدواریم که بتوانید آن را رفع کنید.

اپرا صفحه ها را باز نمی کند – طبق گفته کاربران، برخی اوقات صفحه ها در اپرا لود نمی شوند. این مشکل در بازدید از وب سایت های خاصی بروز می کند، اما می توانید با استفاده از راهکارهای ما آن را رفع کنید.

اپرا بسته می شود یا هنگ می کند – مشکلاتی از قبلی بسته شدن یا هنگ کردن می تواند در اپرا ظاهر شود، اگر با این مشکلات مواجه هستید، راهکارهای ما را دنبال کنید.

راه حل ۱ آخرین نسخه اپرا را نصب کنید

اول از همه زمانی که اپرا از کار می افتد، از نصب آخرین به روزرسانی های اپرا اطمینان حاصل کنید. به این منظور می توانید به وب سایت Opera.com بروید و آخرین نسخه برنامه را دانلود کنید. نگران نباشید، چرا که به روزرسانی ها پس ریستارت شدن کامپیوتر به صورت اتوماتیک نصب می شوند و می توانید بررسی کنید که مشکلات رفع شده اند یا خیر.

همچنین می توانید از طریق مرورگر اپرا از به روزرسانی های جدید مطلع شوید:

۱- اپرا را باز کنید و روی دکمه Menu در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید. About Opera را از منو انتخاب کنید.

منو اپرا
منو اپرا

۲- در تب About، اپرا به روزرسانی ها را چک می کند. اگر به روزرسانی موجود باشد، اپرا این کار را به صورت اتوماتیک انجام می دهد.

About Opera
About Opera

همچنین باید پلاگین های استفاده شده در اپرا را به روزرسانی کنید. البته این کار هم به صورت اتوماتیک انجام می شود. بنابراین کافی است که اجازه بدهید تمام به روزرسانی ها دانلود و نصب شوند.

مشکل بسیاری از کابران با ارتقا اپرا به آخرین نسخه رفع شده است، بنابراین شما نیز این کار را انجام دهید.

راه حل ۲ آنتی ویروس را غیرفعال کنید و ویندوز اکسپلورر را ریستارت کنید

برخی اوقات مشکل Opera not Responding به خاطر نرم افزار آنتی ویروس شما است. اگر با این مشکل مواجه هستید، توصیه می کنیم که آنتی ویروس third-party و همچنین ویندوز دیفندر را غیرفعال کنید. پس از این کار، اپرا را ریستارت کنید و مشکل را بررسی کنید.

اگر مشکل شما حل نشده است، همچنان آنتی ویروس را غیرفعال نگه دارید. برخی کاربران گزارش داده اند که ریستارت کردن ویندوز اکسپلورر می تواند مشکل را رفع کند. برای این کار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- دکمه های ctrl + Shift+ Esc را نگه دارید تا Task Manager باز شود.

۲- در اینجا فهرست برنامه های در دسترس را مشاهده می کنید. ویندوز اکسپلورر را پیدا کنید، روی آن راست کلیک کنید و Restart را از منو انتخاب کنید.

ریستارت ویندوز اکسپلورر
ریستارت ویندوز اکسپلورر

پس از انجام این کار، می توانید آنتی ویروس خود را فعال کنید و مشکل شما با اپرا رفع می شود.

دلیل دیگر بروز این مشکل می تواند آنتی ویروس شما باشد. اگر با آنتی ویروس خود مشکل دارید، می توانید آن را پاک کنید و از یک نرم افزار جدید استفاده کنید. در حال حاضر بهترین آنتی ویروس های بازار Bullguard (رایگان) و بیت دیفندر هستند.

راه حل ۳- پلاگین های مشکل ساز را غیرفعال کنید

ممکن است مشکل Opera not Responding به خاطر برنامه های ضروری ظاهر شود. برخی پلاگین ها مانند فلش، جاوا یا پلاگین های مولتی مدیا می توانند مشکل ساز شوند. برای رفع این مشکل، می توانید پلاگین ها را به صورت زیر غیرفعال کنید:

۱- اپرا را باز کنید و در گوشه سمت راست بالا روی Menu کلیک کنید. سپس Extensions>Extensions را از منو انتخاب کنید.

Extensions اپرا
Extensions اپرا

۲- در این قسمت می توانید فهرست پلاگین ها را مشاهده کنید. همه آن ها را غیرفعال کنید.

پس از این کار، بررسی کنید که مشکل رفع شده است یا خیر. اگر هنوز مشکل وجود دارد، یک به یک پلاگین ها را فعال کنید تا متوجه شوید که مشکل از کدام است. زمانی که پلاگین مشکل ساز را پیدا کردید، می توانید آن را غیرفعال کنید، به روزرسانی کنید یا آن را حذف کنید.

راه حل ۴ نصب دوباره اپرا

اگر همچنان با مشکل Opera not Responding مواجه هستید، می توانید اپرا را دوباره نصب کنید. برای این کار، برنامه را به روش زیر پاک کنید:

۱- دکمه ویندوز + I را بزنید و Settings را باز کنید.

۲- سپس به قسمت Apps بروید.

apps
apps

۳- در اینجا می توانید برنامه های نصب شده را مشاهده کنید. اپرا را انتخاب کرده و روی دکمه Uninstall کلیک کنید.

پاک کردن اپرا
پاک کردن اپرا

همچنین می توانید به صورت زیر برنامه اپرا را پاک کنید:

۱- دکمه ویندوز + S را نگه دارید و وارد بخش control شوید. از این فهرست Control Panel را انتخاب کنید.

کنترل پنل
کنترل پنل

۲- زمانی که Control Panel باز شد، Programs and Features را انتخاب کنید.

Programs and Features
Programs and Features

۳- فهرست برنامه ها ظاهر می شود. اپرا را پیدا کنید و دوبار روی آن کلیک کنید تا حذف شود.

پاک کردن اپرا
پاک کردن اپرا

۴- مراحل لازم را طی کنید تا اپرا پاک شود.

پس از پاک کردن اپرا، آخرین نسخه برنامه را دانلود و نصب کنید.

راه حل ۵ از پارامتر –no-sandbox استفاد کنید

طبق گزارش کاربران، اگر به طور مکرر با مشکل Opera not Responding مواجه هستید می توانید با اضافه کردن پارامتر –no-sandbox مشکل را حل کنید. با استفاده از این پارامتر برخی از ویژگی های امنیتی اپرا غیرفعال می شود، بنابراین در طولانی مدت از این راهکار استفاده نکنید. برای استفاده از این پارامتر مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- شورتکات اپرا را پیدا کنید، روی آن راست کلیک کرده و Properties را از منو انتخاب کنید.

Properties
Properties

۲- حالا باید در فیلد Target عبارت –no-sandbox را در آخر نوشته اضافه کنید. روی Apply و سپس OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

no-sandbox-
no-sandbox-

پس از اعمال تغییرات، روی شورتکات اپرا دوبار کلیک کنید، به احتمال زیاد مشکل شما رفع شده است. به یاد داشته باشید که استفاده از –no-sandbox می تواند یک ریسک امنیتی باشد، بنابراین آن را به عنوان یک راه حل دائمی در نظر نگیرید.

راه حل ۶ ویژگی های Adblock را غیرفعال کنید

بر خلاف دیگر مرورگرها، اپرا از ویژگی های داخلی برای سد کردن تبلیغات استفاده می کند. این یک ویژگی کاربردی است، اما طبق گفته کاربران برخی اوقات باعث ایجاد مشکل Opera not Responding می شود. برای رفع این مشکل، توصیه می شود که ویژگی Adblock را غیرفعال کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- روی Menu در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید و Settings را از منو انتخاب کنید. همچنین می توانید بخش Settings را با استفاده از دکمه های Alt + P باز کنید.

منو اپرا
منو اپرا

۲- حالا در سمت چپ روی Basic کلیک کنید و در بخش Block ads گزینه Block ads را از حالت تیک خورده خارج کنید.

Block ads اپرا
Block ads اپرا

پس از انجام این کار، ویژگی داخلی Adblock غیرفعال می شود و مشکل Opera not Responding به طور کامل رفع می شود.

به این صورت می توانید مشکل Opera not Responding را در ویندوز ۱۰ یا ۸ حل کنید. اگر راه حل دیگری برای رفع این مشکل می شناسید، لطفاً با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. ببخشید الان در مروگر اپرا مشکل دارم ریست کردم حل نشد پنچره بوکمارک و اکسنشن نمایش داده نمیشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *