اپل پاداش تیم کوک و مدیران سطح بالای شرکت را افزایش داد

اپل پاداش تیم کوک و مدیران سطح بالای شرکت را افزایش داد
  • 1396/10/10
  • فرید دانشفر
  • 0

پاداش تیم کوک، مدیر ارشد اجرایی اپل و مدیران سطح بالای شرکت برای سال مالی ۲۰۱۷ – پس از دستیابی به اهداف مالی تعیین شده – افزایش پیدا کرد. این اطلاعات توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا ارائه شده است.

گویا آی تی – تیم کوک برای سال مالی ۲۰۱۷ مبلغ ۱۲٫۸ میلیون دلار پاداش دریافت کرده است که نسبت به سال گذشته با مبلغ ۸٫۷۵ میلیون دلار، نزدیک به ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

موفقیت اپل به خاطر سری آیفون ۷ است و آیفون همچنان به عنوان منبع اصلی درآمد و سود این شرکت است. از دیگر محصولات موفق شرکت می توان به مدل های قوی تر و گران تری مانند آیپد پرو و سرویس هایی مانند اپل موزیک، اپل پِی، آیتونز و دیگر برنامه ها اشاره کرد.

در سال مالی ۲۰۱۷ اپل رکورد کسب درآمد ۲۲۹٫۲ میلیارد دلار را به ثبت رساند که از هدف شرکت مبنی بر کسب درآمد ۲۲۵٫۲ میلیارد دلار فراتر رفت. سرمایه در گردش شرکت نیز از ۵۷٫۹ میلیارد دلار در سال گذشته، به ۶۱٫۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ رسید.

جالب است بدانید که این یک برگشت از سال ۲۰۱۶ به حساب می آید. در سال ۲۰۱۶ پاداش تیم کوک به خاطر عدم دستیابی به اهداف مالی شرکت نزدیک به ۱۵ درصد کاهش یافت. عدم تحقق اهداف شامل نرسیدن به حد نصاب فروش آیفون و شکست در یکی از بزرگترین بازارهای دنیا یعنی چین می شد.

علاوه بر پاداش، تیم کوک حدود ۲٫۹ میلیون از سهام اپل را در اختیار دارد که روی هم رفته قیمتی معادل ۵۰۰ میلیون دلار دارند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *