چگونه باتری آیفون قدیمی را تعویض کنیم؟

چگونه باتری آیفون قدیمی را تعویض کنیم؟
  • 1396/10/17
  • فرید دانشفر
  • 0

در این مقاله توصیه هایی در مورد نحوه انجام این کار و استفاده از طرح تعویض باتری ۲۹ دلاری اپل ارائه می دهیم به چگونگی تعویض باتری های موبایل می پردازیم.

گویا آی تی – طی هفته های گذشته شکایات کاربران از اپل مبنی بر این که این شرکت به طور عمدی سرعت برخی از مدل های آیفون را به خاطر باتری کاهش می دهد باعث شد که اپل قیمت تعویض باتری ها را با ۵۰ دلار تخفیف ارائه کند. به همین دلیل کابران به سرعت از این طرح استقبال کردند، از اپل استور وقت گرفتند و از خرده فروشی هایی مانند Best Buy استفاده کردند.

این یک پیشنهاد خوب در سطح جهانی است و شامل دستگاه های خارج شده از خدمات تا مدل آیفون ۶ می شود (تلفن های قدیمی تر شامل این طرح نمی شوند). به گفته اپل این برنامه تا پایان سال ادامه دارد و نیازی به عجله نیست.

همچنین اگر از خدمات گسترده اپل به نام AppleCare+ استفاده می کنید، تعویض باتری ممکن است برای شما رایگان انجام شود.

اگر به پیشنهاد اپل فکر می کنید، به توصیه های زیر در مورد نحوه تعویض و این که باتری جدید چگونه عملکرد آیفون شما را ارتقا می دهد توجه کنید.

از قبل وقت بگیرید

می توانید به صورت حضوری از Genius Bar (بخش پشتیبانی اپل در فروشگاه)  وقت بگیرید یا این کار را به صورت آنلاین انجام دهید.

در هر صورت باید صبور باشید چرا که این روزها اپل استورها بسیار شلوغ هستند و ممکن است مجبور باشید روزها در انتظار بمانید.

شاید بهتر باشد که از یک خرده فروش third-party وقت بگیرید. اگر از این روش استفاده می کنید، ابتدا تماس بگیرید و از در دسترس بودن افراد متخصص و قطعات مورد نیاز اطمینان پیدا کنید.

همچنین در مورد قیمت ۲۹ دلاری سوال کنید. طبق گفته اپل، تعمیرگاه های مجاز، خودشان در مورد این قیمت تصمیم می گیرند.

طبق گفته اپل، در اکثر اوقات تکنسین های Genius Bar تا زمانی که شما صبر می کنید کار تعویض را انجام می دهند. اما با توجه به وضعیت دستگاه شما، این روند می تواند تا چند روز به طول بینجامد. همچنین با توجه به شروع این برنامه پیش از اعلام رسمی، ممکن است موجودی باتری ها تا چند هفته با کمبود مواجه شود.

اگر نمی خواهید که به فروشگاه بروید و تا یک هفته از تلفن خود استفاده نمی کنید، می توانید دستگاه خود را به شرکت بفرستید تا کار تعویض انجام شود. پس از اتمام کار، شرکت تلفن را به شما بر می گرداند.

اقدامات پیش از تعمیر

از هر خدماتی که استفاده می کنید – مخصوصاً آن هایی که تلفن شما را باز می کنند – در نظر داشته باشید که قبل از بیرون رفتن از خانه، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. چرا که اگر مشکلی پیش بیاید، می توانید اطلاعات دستگاه خود را بازیابی کنید.

می توانید این کار را به وسیله آیتونز یا iCloud انجام دهید. اپل برای هر دو روش راهنمای قدم به قدم تهیه کرده است. اولین ۵ گیگابایت برای شما رایگان است؛ برای بیش از این مقدار، قیمت ها از ماهیانه ۹۹ سنت تا حجم ۵۰ گیگابایت شروع می شوند.

نکته دیگر این که اگر صفحه تلفن شما شکسته یا هر گونه آسیب دیگری دیده است، طبق گفته اپل در روند تعویض باتری باید تعمیر شود. بنابراین ممکن است که وقت و هزینه بیشتری از شما گرفته شود.

آیا ارزش دارد؟

طبق گفته کارشناسان این یک پیشنهاد خوب است. می توانید تفاوت عملکرد در زمینه عمر باتری و سرعت دستگاه را مشاهده کنید.

چه مزیتی دارد؟ بستگی دارد که چقدر از باتری خود استفاده کرده باشید. اگر همان روز اول آیفون ۶ را خریده اید و به طور مداوم از آن استفاده کرده باشید، احتمالاً این روزها فقط نصف روز می توانید از تلفن خود استفاده کنید. در این صورت با باتری جدید، می توانید ساعات بیشتری تلفن خود را روشن نگه دارید.

اگر آیفون ۷ دارید، این مزیت برای شما خیلی محسوس نیست.

این قضیه در مورد عمر باتری است. به یاد داشته باشید که اپل قیمت تعویض باتری را به خاطر شکایت کاربران از کاهش سرعت دستگاه های قدیمی تر کاهش داده است.

با اعلام این طرح در اواخر ماه دسامبر، اپل گفت که کاهش سرعت به منظور “مدیریت باتری و جلوگیری از خاموش شدن دستگاه در زمان انجام عملیات سنگین” انجام شده است.

طبق گفته اپل، باتری جدید باعث افزایش سرعت دستگاه می شود.

اگر موفق به گرفتن وقت نشدیم چه کنیم؟

اگر فعلاً موفق به تعویض باتری آیفون خود نشده اید، می توانید از دستورات اپل برای افزایش عمر باتری استفاده کنید:

  • مطمئن شوید که از آخرین نسخه سیستم عامل iOS یعنی ۲٫۱ استفاده می کنید. بنا به گفته اپل، این سیستم عامل باعث می شود که دستگاه شما بهتر کار کند. می توانید از بخش General در قسمت Settings این مورد را بررسی کنید.
  • قابلیت Low Power Mode را فعال کنید. در این حالت تلفن شما مصرف باتری را با حذف برخی ویژگی ها کاهش می دهد، اما همچنان می توانید ایمیل بفرستید و تماس برقرار کنید. زمانی که شارژ تلفن شما به ۸۰ درصد یا بیشتر برسد، Low Power Mode به صورت اتوماتیک خاموش می شود (از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید این قابلیت را در زمان رسیدن باتری به زیر ۲۰ درصد روشن کنید یا خیر).
  • Auto Brightness را روشن کنید. این قابلیت نور صفحه نمایش شما را در زمانی که به آن احتیاج ندارید کاهش می دهد.
  • اپلیکیشن ها را طوری تنظیم کنید که در زمانی که از آن ها استفاده نمی کنید refresh نشوند و از جستجو برای ایمیل های جدید نیز جلوگیری شود. به بخش Settings بروید، روی General و Background App Refresh بزنید. در این قسمت می توانید قابلیت refresh را برای تمامی برنامه ها به صورت یکجا یا یک به یک غیر فعال کنید.
  • تا جایی که می توانید از اتصال وای فای استفاده کنید. چرا که این روش از نظر مصرف انرژی بسیار بهتر از استفاده از اینترنت سیم کارت است.
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *