چطور خطای This might take several minutes در زمان آپدیت ویندوز را حل کنیم؟

چطور خطای This might take several minutes در زمان آپدیت ویندوز را حل کنیم؟
  • 1396/10/17
  • بابک شالکونژاد
  • 0

همان طور که می دانید معمولا آپدیت ویندوز در زمان بوت شدن ویندوز انجام می شود. برخی از کاربران گزارش کرده اند که در همین حین پیغام We’ve got some updates for your PC. This might take several minutes ظاهر می شود اما هرچه منتظر می مانند آپدیت ویندوز به پایان نمی رسد و ساعت ها این پیغام بر روی صفحه نمایش باقی می ماند. آیا شما نیز با این مشکل روبرو شده اید؟ اگر چنین است در ادامه به شما خواهیم آموخت که چطور در هنگامی که آپدیت ویندوز بر روی صفحه نمایش شما قفل می شود وارد ویندوز شوید.

۱ – برای به پایان رسیدن فرایند آپدیت کمی صبر کنید

اگرچه این پیشنهاد ممکن است بدیعی به نظر برسد، اما بهتر است بدانید که همه آپدیت ها به سرعت به پایان نمی رسند. اگرچه اکثر به روز رسانی های کوچک بیشتر از نیم ساعت زمان نمی برند اما به روز رسانی های بزرگ معمولا بیشتر از یک ساعت طول می کشند. به عنوان مثال Creators Update ویندوز ۱۰ مربوط به فصل پاییز می تواند تا چهار ساعت نیز طول بکشد.

در چنین شرایطی اگر عبارت might take several minutes ظاهر شد طبیعتا آپدیت جاری یک آپدیت کوچک محسوب می شود. زیرا اگر آپدیت شما، آپدیت بزرگی باشید این عبارت ظاهر نخواهد شد. در هر صورت حداقل ۳۰ دقیقه منتظر بمانید تا فرایند به روز رسانی به پایان برسد.

۲ – کلیدهای Ctrl+Alt+Del را به صورت ترکیبی بفشارید

زمانی که صفحه به روز رسانی ویندوز بر روی مانیتور شما قفل می شود اولین کاری که بایستی انجام دهید فشردن ترکیبی کلیدهای Ctrl+Alt+Del است. این کار ممکن است شما را به صفحه لاگین ببرد. از این قسمت شما می توانید طبق روال معمول وارد ویندوز شوید. همچنین می توانید گزینه های Restart یا Shut down را انتخاب نمایید.

۳ – کامپیوتر خود را ریست کنید

اگر فشردن کلیدهای  Ctrl+Alt+Delسبب باز شدن صفحه لاگین نشد، کامپیوتر خود را یک بار ریست نمایید. برای این منظور کلید پاور لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ خود را به مدت پنج ثانیه پایین نگه دارید تا کامپیوتر شما خاموش شود. سپس دوباره آن را روشن کنید.

۴ – لپ تاپ خود را از برق بکشید

علاوه بر روش بالا شما می توانید لپ تاپ خود را نیز از برق بکشید. با این کار نهایتا باتری لپ تاپ تمام خواهد شد و دستگاه خاموش می شود. حال مجددا لپ تاپ را به برق وصل نمایید و آن را روشن کنید.

۵ – ویندوز را در حالت Safe mode بوت کنید

اگر صفحه به روز رسانی هم چنان بدون هیچ گونه تغییری بر روی صفحه نمایش باقی مانده است، در نتیجه وارد حالت Safe Mode شوید. معمولا با فشردن کلید F8 می توانید وارد محیط safe mode در ویندوز شوید. اما این روش برای ویندوز ۱۰ جواب نمی دهد.

شما می توانید حالت safe mode را از طریق منوی Advanced Startup Options انتخاب نمایید. به منظور ورود به این منو نیاز است تا دی‌وی‌دی یا فلش دیسک حاوی ویندوز ۱۰ را در کامپیوتر خود قرار دهید و سپس سیستم را روشن نمایید تا کامپیوتر شما از طریق دیسک یا فلش مموری بوت شود. حال در منوی Advanced Startup Options به مسیر Troubleshoot > Advanced options > Startup Repair بروید. عدد ۴ را بفشارید تا گزینه Enable Safe Mode فعال شود.

اگر شما دیسک ویندوز ۱۰ یا فلش دیسک حاوی ویندوز ۱۰ ندارید، هنوز با استفاده از یک فلش دیسک خالی و یک کامپیوتر دیگر می توانید یک فلش دیسک ریکاوری بسازید. البته به خاطر داشته باشید که کامپیوتری که با آن قصد ساخت فلش دیسک ریکاوری را دارید باید دارای پلتفرم یکسانی با کامپیوتری باشد که صفحه آپدیت ویندوز بر روی مانیتور آن قفل شده است.

۶ – از System Restore Tool  استفاده نمایید

زمانی که شما در حالت Safe Mode هستید در نتیجه می توانید از System Restore Tool استفاده نمایید. این ابزار می تواند آپدیت های ناقص حذف کند. در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که چطور از این ابزار استفاده نمایید.

کلیدهای Win+R را به صورت ترکیبی بفشارید.

عبارت rstrui.exe را در پنجره Run وارد کنید و دکمه ok را بزنید. با این کار همانند تصویر زیر ابزار System Restore ظاهر می شود.

در این پنجره بر روی Next کلیک کنید. سپس یکی از ریستور پوینت هایی اخیرا را انتخاب نمایید. در این مرحله تصمیم داریم ویندوز را به حالتی قبل از آخرین آپدیت که منجر به قفل شدن حالت به روز رسانی بر روی مانیتور شد، برگردانیم.

توجه داشته باشید که نرم افزارهایی که پس از ریستور پوینت مورد نظر بر روی ویندوز نصب کردید، از بین خواهند رفت و پاک خواهند شد. برای این که از لیست این نرم افزارها مطلع شوید بر روی دکمه Scan for affected programs کلیک کنید تا پنجره زیر ظاهر شود و بتوانید لیست نرم افزارهایی که قرار است حذف شوند، مشاهده نمایید.

بر روی دکمه های Next و سپس Finish کلیک کنید تا ریستور پوینت موردنظر تایید شود.

۷ –  Windows Update Troubleshooter را اجرا کنید

Windows Update Troubleshooterنیز می تواند مشکلات مربوط به آپدیت های ویندوز را حل کند. بنابراین بد نیست که از این ابزار نیز استفاده کنید زیرا شاید بتواند این مشکل را نیز حل کند. شما می تواند به روش زیر در ویندوز ۱۰ این troubleshooter را اجرا کنید.

بر روی دکمه کورتانا در نوار وظیفه کلیک کنید

عبارت troubleshoot را در بخش جستجوی منوی استارت وارد کنید

بر روی Troubleshoot کلیک نمایید تا پنجره زیر ظاهر شود

مطالبق تصویر بالا از پنل سمت راست بخش Windows Update را انتخاب نمایید و بر روی دکمه Run the troubleshooter کلیک کنید. با این کار پنجره ای مطابق عکس زیر ظاهر می شود

حال شما در فرایند عیب یابی آپدیت ویندوز قرار گرفته اید.

۸ – سرویس Windows Update را غیرفعال کنید

شاید برای این که مطمئن شوید دیگر هیچ وقت آپدیت های ویندوز چنین مشکلی برایتان به وجود نمی آورد مجبور باشید سرویس Windows Update را غیرفعال کنید. با انجام این کار دیگر آپدیت های ویندوز را دریافت نخواهید کرد. با این وجود حداقل زمانی که روش های دیگری جواب نمی دهند می توان از این روش به صورت موقتی استفاده کرد. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

کلیدهای Win+R را به صورت ترکیبی بفشارید تا پنجره Run را باز شود.

عبارت services.msc را در قسمت تکست باکس وارد کرده و کلید Enter را بفشارید.

حال در پنجره Services به سمت پایین اسکرول کنید تا همانند تصویر زیر Windows Update را بیابید.

بر روی این سرویس دابل کلیک کنید تا پنجره زیر ظاهر گردد

از منوی کشویی Startup type گزینه Disabled را انتخاب نمایید.

در نهایت نیز گزینه های Apply و Ok را انتخاب کنید تا تغییرات موردنظر اعمال گردد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *