اندروید ۶ گوی سبقت را از میان توزیع های مختلف اندروید ربود

اندروید ۶ گوی سبقت را از میان توزیع های مختلف اندروید ربود
  • 1396/10/19
  • زهرا معبودی
  • 0

از آن جا که طبق معمول چند روز ابتدایی هر ماه، گوگل اخرین بروز رسانی های اندروید را ارائه می کند، چند روزی است که درگیر موضوع اندروید جدید یعنی Android Oreo هستیم. شاید برای شما هم مهم باشد که بدانید آیا گوشی شما نیز از Android Oreo پشتیبانی خواهد کرد یا نه. 

گویا آی تی: ما اخیرا لیستی از گوشی های کاندید برای پشتیبانی از Android Oreo را ارائه کرده ایم که می توانید به دنبال برند گوشی خود در آن باشید و از وضعیت دریافت آن با خبر شوید.

اما تا به الان، گفته شده که ۵ درصد از کاربران از اندروید ۸ استفاده می کنند و حدود ۲ درصد هم از نسخه بروز رسانی شده اندروید ۸ استفاده می کنند. بنابراین می توان گفت که جمعا ۷ درصد از گوشی ها در حال حاضر دارای سیستم عامل Android Oreo هستند.

اندروید

شاید از خودتان بپرسید که حالا کدام یک از سیستم عامل ها روی گوشی های هوشمند اندرویدی بیشتر به چشم می خورد. اگر فکر می کنید اندروید ۷؟ مطمئن باشید باشید که در حال حاضر اشتباه می کنید چرا که اندروید ۶ یا مارشمالو در بر دارنده ۲۸٫۶% از گوشی های اندرویدی است. از طرفی اندروید ۷ تنها بر روی ۲۶٫۳%  گوشی ها نصب است. البته سهم Android 7.1 هم تنها ۵٫۲% است.

این گزارش چیزی است که در میان گوشی های هوشمند قابل ردیابی با گوگل ارائه شده است.

Android Lollipop هم بر روی  ۲۵٫۱% از دستگاه هایی که از اندروید ۵ و اندروید ۵٫۱ بهره مند هستند نصب است. به طور کلی Android 5.1 بر روی ۱۹٫۴ درصد از گوشی های اندرویدی نصب است و حدود ۵٫۷% از گوشی ها دارنده Android 5.0 هستند.

از طرفی Android KitKat که بیش از ۴ سال سن دارد، هم اکنون بر روی ۱۲٫۸%  درصد از گوشی های امروزی ردیابی شده است.

Android JellyBean نیز بر روی ۵٫۶% از گوشی های اندرویدی نصب است. سهم کنونی بازار گوشی های اندرویدی از سیستم عامل Android Ice Cream Sandwich تنها، ۵ درصد است و Android Gingerbread هم بر روی ۴ درصد از گوشی ها نصب است.

این اماری است که توسط گوشی های قابل ردیابی با گوگل ارائه شده است. به نظر می رسد این مهم باشد که اندروید ۶ محبوب تر از اندروید ۷ است و این وضعیت ممکن است وضعیت اندروید ۸ را هم قابل قبول جلوه ندهد و استقبال چندانی از آن نشود. به هر حال باید منتظر نتایج آخر گوگل در رابطه با پشتیبانی از این سیستم عامل باشیم. اما اگر تعداد گوشی های جدیدی که بر پایه این سیستم عامل، طراحی می شوند، و روانه بازار می شوند افزایش یابد می توان مطمئن بود که این سیستم عامل هم خوش اقبال و خوش استقبال شود.

آیا گوشی شما قادر به بروز رسانی به این نسخه از اندروید است؟ دیدگاه ها و تجربیات کاربری خود از سیستم عامل های اندروید را با ما در میان بگذارید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *