رفع خطای Windows 10 failed to remove Bluetooth device

رفع خطای Windows 10 failed to remove Bluetooth device
  • 1396/10/19
  • رقیه کُرد
  • 0

 

اگر ویندوز ۱۰ قادر به حذف ابزارهایی که با استفاده از بلوتوث به کامپیوتر متصل شده اند نیست نگران نباشید. این یک خطای رایج بین کاربران است و با چند راهکار ساده می توان آن را برطرف کرد. با این مقدمه کوتاه به سراغ راهکار می رویم:

  • حذف ابزارهای بلوتوثی

ممکن است ابزارهای بلوتوث مخفی شده اجازه حذف سایر ابزارهای بلوتوثی را ندهند. ابتدا باید Device Manager را طوری تنظیم کرد که تمام ابزارهای مخفی شده را نشان دهد، سپس این ابزارها را حذف و در نهایت کامپیوتر را از نو راه اندازی کرد. اما این کارها را چگونه انجام دهیم؟:

۱- بعد از باز کردن منوی استارت عبارت Device Manager را در کادر جستجو وارد و روی نتیجه اول کلیک کنید.

۲- در پنجره باز شده به برگه View رفته و گزینه Show hidden devices را بزنید.

۳- ابزارهای بلوتوثی را حذف کنید (بعد از کلیک راست روی آنها گزینه Uninstall را انتخاب کنید).

۴- کامپیوتر را از نو راه اندازی کنید و حل شدن/نشدن مشکل را بررسی کنید (دقت کنید که تمام ابزارهای بلوتوثی بعد از راه اندازی مجدد کامپیوتر مجددا در ویندوز ظاهر خواهند شد).

  • تنظیم اجرای خودکار سرویس های بلوتوث

۱- برای باز کردن پنجره Run کلیدهای Win+R را فشار دهید.

۲- عبارت services.msc را در کادر مربوط تایپ و کلید Enter را فشار دهید.

۳- بعد از پیدا کردن سرویس Bluetooth Support Service از فعال بودن و قرار داشتن حالت اجرا روی Automatic مطمئن شوید.

۴- اگر حالت اجرای خودکار فعال نیست روی این سرویس کلیک راست نموده و به قسمت Properties بروید.

۵- از منوی پایین کشیدنی برای انتخاب حالت اجرای خودکار استفاده نمایید.

 

  • استفاده از ابزار مشکل گشای داخلی ویندوز

ویندوز ۱۰ دارای یک ابزار مشکل گشای (Troubleshooter) داخلی است که کاربران را در حل مجموعه ای از مشکلات فنی ساده کمک می کند.

۱- بعد از کلیک روی دکمه استارت با کلیک روی آیکن چرخ دنده وارد قسمت تنظیمات شوید؛ در کادر بالای صفحه عبارت Troubleshoot را بنویسید و از نتایج گزینه Troubleshoot را بزنید. در صفحه بعدی در بخش Find and fix other problems روی بلوتوث کلیک کنید.

۲- دکمه خاکستری Run the troubleshooter را بزنید.

۳- دستورالعمل هایی بعدی را دنبال کنید.

 

  • به روزرسانی راه اندازها

با استفاده از قسمت Device Manager می توان جدیدترین راه اندازهای سخت افزارها را روی سیستم نصب نمود. روی ابزار بلوتوث مورد نظر که قصد دارید راه اندازهای آن را به روز کنید کلیک راست کرده و از منو گزینه Update driver را انتخاب کنید.

البته از بخش به روزرسانی ویندوز هم می توان جدیدترین راه اندازهای سخت افزارها و همچنین آخرین اصلاحیه های امنیتی ارائه شده برای سیستم را به صورت خودکار دانلود و نصب نمود.

بعد از باز کردن تنظیمات ویندوز به بخش Update & Security رفته و روی دکمه Check for updates کلیک و بعد از پیدا شدن آخرین نتایج، به روزرسانی های موجود را نصب کنید.

  • بیرون بردن سایر ابزارهای بی سیم از اتاق

در پاره ای از موارد که البته به ندرت پیش می آید ممکن است وجود سایر ابزارهای بی سیم یا بلوتوث با ابزار بلوتوث فعلی که قصد حذف آن را از روی سیستم دارید، تداخل پیدا می کند. برای حصول اطمینان از این مساله بهتر است تمام ابزارهای بی سیم که در نزدیکی ابزار بلوتوثی که قصد حذف آن را دارید، از اتاق خارج نمایید.

  • پاک سازی رجیستری

ممکن است پاک یا ناقص شدن کلیدهای رجیستری مانع حذف ابزارهای بلوتوث از ویندوز ۱۰ شود. بروز این خطا احتمالا ناشی از اعمال تغییرات اشتباه در کلیدهای رجیستری قابلیت بلوتوث، توسط نرم افزارهای شخص ثالث یا بدافزارهاست.

ساده ترین راه برای تعمیر رجیستری استفاده از ابزارهای مستقل مثل Ccleaner است. فراموش نکنید که قبلا از دستکاری رجیستری حتما از آن فایل پشتیبان تهیه نمایید تا در صورت بروز اتفاقات ناخواسته امکان بازگرداندن همه چیز به حالت عادی وجود داشته باشد.

ضمنا شما می توانید از ابزار System File Checker (SFC) مایکروسافت برای بررسی وجود اشکال در فایل های سیستمی ویندوز استفاده کنید. این ابزار بی عیب و نقص بودن تمام فایل های سیستم محافظت شده را بررسی کرده و در صورت امکان اقدام به تعمیر فایل های معیوب خواهد کرد. برای استفاده از ابزار SFC به این ترتیب عمل کنید:

۱- بعد از تایپ عبارت CMD در کادر جستجوی منوی استارت، از نتایج ظاهر شده روی گزینه Command Prompt کلیک راست کرده و از منو گزینه Run as administrator را بزنید.

۲- حال فرمان sfc /scannow را تایپ و Enter را فشار دهید تا پروسه بررسی و تعمیر فایل های سیستمی محافظت شده شروع شود.

۳- بعد از پایان پروسه اسکن کامپیوتر را از نو راه اندازی کنید. تمام فایل های معیوب طی پروسه راه اندازی مجدد با نسخه سالم جایگزین خواهند شد. بعد از این سعی در حذف ابزار بلوتوث مورد نظر کنید.

امیدواریم راهکارهای فوری فوق شما را در حل مشکل عدم حذف ابزارهای بلوتوث یاری کرده باشند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *