سونی رقیب گلکسی A8 سامسونگ را معرفی کرد: Xperia XA2

سونی رقیب گلکسی A8 سامسونگ را معرفی کرد: Xperia XA2
  • 1396/10/20
  • رقیه کُرد
  • 0

این هفته شرکت کنندگان در نمایشگاه CES 2018 با حضور در غرفه سونی می توانند رقیب ژاپنی تلفن هوشمند گلکسی A8 2018  را ببینند. این مدل که Xperia XA2 نام گرفته جدیدترین گوشی میان رده سونی است که در عرصه رقابت با همتای سامسونگی خود، تکیه بسیار زیادی رو فناوری به کار رفته در دوربین دارد.

گویا آی تی – طبق اظهارات سونی این تلفن هوشمند مجهز به یک دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی در بدنه پشتی و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی در جلوی دستگاه است. دوربین پشتی قادر به تصویربرداری ویدئوها با وضوح ۴K بوده و دوربین جلویی هم می تواند تصاویر را با زاویه گسترده ۱۲۰ درجه ثبت نماید.

شاید امکانات و توانایی های دوربین پشتی Xperia XA2 به نظر فوق العاده باشند اما فناوری به کار رفته در ساخت دوربین گلکسی A8 2018 در مقایسه با قیمت پرداختی، ارزش بیشتری دارد. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی سامسونگ در مقایسه با دوربین ۲۳ مگاپیکسلی XA2 کیفیت پایین تری دارد. هر چند دوربین جلویی تلفن هوشمند سامسونگ داستان دیگری دارد.

آن طور که پیداست سامسونگ گلکسی A8 2018 را مجهز به یک دوربین دوگانه سلفی کرده است. این دوربین متشکل از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی برای سلفی گرفتن و یک لنز ۸ مگاپیکسلی برای ثبت داده های عمق میدان است. در نتیجه گلکسی A8 2018 همانند دوربین های حرفه ای DSLR قادر به ثبت تصاویر با افکت بوکه است.

زمانی که صحبت از نمایشگر و شکل ظاهری می شود محصول سامسونگ ظاهر مدرن تری دارد. این شرکت کره ای در A8 جدید از طراحی پرچمدار سال گذشته خود یعنی گلکسی اس۸ بهره برده است. از سوی دیگر Xperia XA2  از نظر طرحی همچنان وام دار مدل های قبلی شرکت سونی است. تغییر چندانی در سبک ساخت این محصول مشاهده نمی شود و همچنان شاهد لبه های پهن در بالا و پایین دستگاه هستیم.

گلکسی A8 2018 مجهز به یک صفحه نمایش ۵٫۶ اینچی AMOLED با وضوح ۲۲۲۰×۱۰۸۰، نسبت تصویر ۱۸:۵:۹ و تراکم ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ است. اما محصول سونی از یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی IPS LCD با وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰، نسبت تصویر ۱۶:۹ و تراکم ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ بهره می برد.

از نظر سرعت عملکرد کاربران نباید انتظار خاصی از این گوشی های میان رده داشته باشند. در قلب Xperia XA2  پردازنده اسنپ‌ دراگن ۶۳۰ کوالکام تعبیه شده در حالی که A8 جدید سامسونگ از پردازنده فوق العاده ۸ هسته ای Exynos 7885 استفاده می کند. محصول سامسونگ دارای ۴ گیگابایت حافظه RAM بوده و رقیب آن تنها از ۳ گیگابایت RAM استفاده می کند.

هر دو تلفن مجهز به حسگر اثر انگشت در پشت بدنه هستند اما هنوز نمی توان در مورد عملکرد این دو قضاوت کرد. ساخته دست سامسونگ دارای یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری است اما در محصول سونی یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری به کار گرفته شده است. نهایتا این که Xperia XA2 از همان ابتدا به اندروید ۸ اوریو مجهز است اما گلکسی A8 2018 سامسونگ با اندروید ۷٫۱٫۱ نوقا عرضه می شود. این دو محصول در ژانویه سال جاری وارد بازارهای مشخص شده خواهند شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *