سامسونگ در حال آموزش بیکسبی برای محاسبه کالری های غذاها

سامسونگ در حال آموزش بیکسبی برای محاسبه کالری های غذاها
  • 1396/10/21
  • رقیه کُرد
  • 0

سامسونگ عزم خود را جزم کرده که دستیار مجازی بیکسبی را تقریبا روی تمام محصولات آتی خود نصب نماید. البته اولویت اول این شرکت همچنان بهبود عملکرد هوش مصنوعی دستیار مجازی تلفن های هوشمند خواهد بود. از این رو گوشه ای از غرفه سامسونگ در نمایشگاه CES به یکی از ویژگی های جدید بیکسبی اختصاص داده شده است: توانایی تشخیص غذاها و اعلام مقدار کالری آنها.

گویا آی تی – البته این ویژگی هنوز برای استفاده عموم آماده نیست اما با این وجود در آزمایش های انجام شده قدرت خوبی در تشخیص غذاهای مختلف از خود نشان داد. البته این دستاورد به معنای تشخیص صحیح همه غذاها از سوی بیکسبی نیست؛ در حال حاضر برای تشخیص صحیح غذاها باید دوربین تلفن را به سمت تک تک غذاها بگیرید تا میزان کالری آنها اعلام شود.

البته به خاطر نحوه متفاوت آشپزی ها بیکسبی قادر نیست تنها با مشاهده، میزان دقیق کالری موجود در غذاها را حدس بزند (برای مثال برخی غذاهای پر چرب را ترجیح می دهند و عده ای غذاهای کم چرب). نمایندگان سامسونگ می گویند بیکسبی از ”داده های کلی“ برای تشخیص میزان کالری غذاها استفاده خواهد کرد و ممکن است آمار و ارقامی که نشان می دهند کاملا دقیق نباشند. اما در نظر داشته باشید این ویژگی بیکسبی در مقایسه با کاری مثل باز کردن اپلیکیشن MyFitnessPal و وارد کردن دستی و جداگانه نام غذاها برای محاسبه کالری، سرعت بسیار بیشتری دارد. ضمنا داده های غذاها درون یک پروفایل در اپلیکیشن Samsung Health ذخیره می شوند تا کاربران درک بهتری از مقدار کالری دریافتی و مقدار انرژی که می سوزانند هم داشته باشند. تا کنون هیچ صحبتی از فعال شدن این ویژگی در تلفن های هوشمند گلکسی سامسونگ نشده است اما بهبود روزافزون دستیار مجازی این شرکت موجب خوشحالی کاربران شده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *