بررسی مشخصه های گوشی جدید Sony Xperia XA2

بررسی مشخصه های گوشی جدید Sony Xperia XA2
  • 1396/10/21
  • زهرا معبودی
  • 0

در میان گوشی های تازه معرفی شده برای سال ۲۰۱۸ Sony Xperia XA2 اولین گوشی هوشمندی است که قرار است با نسخه اندروید ۸ روانه بازار شود. یعنی شما اگر قصد خرید یک دستگاه Sony Xperia XA2 دارید نیازی ندارید که بخواهید منتظر باشید و لیست بروز رسانی ها را دائما زیر و رو کنید. 

گویا آی تی: امروز می خواهیم در ادامه معرفی گوشی های هوشمند به معرفی ویژگی های ظاهری و ساختاری و اجزای Sony Xperia XA2 بپردازیم تا در آینده برای خرید، با اطلاع کامل اقدام کنید و از خرید خود به طور کامل راضی باشید.

بررسی مشخصه های طراحی ظاهری Sony Xperia XA2

Sony Xperia XA2 در رده اسمارت فون ها یا همان گوشی های هوشمند اندرویدی به شمار می آید. بارها این موضوع را در بررسی گوشی های هوشمند متذکر می شوم چرا که به دلیل طراحی و ساخت بزرگ برخی گوشی ها، کاربران آن ها را با مینی تبلت ها و یا بهتر بگویم با فبلت اشتباه می گیرند. پس لازم است که بدانید در حال خرید چه چیزی هستید. این گوشی هوشمند اندرویدی که زاده ی جدید سونی است، از اندروید ۸ پشتیبانی می کند.

 Sony Xperia XA2

ابعاد این گوشی هوشمند به صورت ۱۴۲ x 70 x 9.7 میلی متر اندازه گیری شده است. من همیشه به میزان ضخامت استاندارد گوشی ها دقت می کنم. با توجه به اینکه ضخامت این گوشی ۷ میلی متر است می توان گفت که در مرز گوشی های باریک ( به طور رسمی و استاندارد شرکت ها ) قرار دارد و قطعا گوشی خوش دست و زیبایی است.

وزن این گوشی، حدود ۲۱ گرم از استاندارد ۱۵۰ گرمی گوشی های مشابه بیشتر است و علت آن می تواند وجود بدنه آلومینیمی برای این گوشی باشد. تصور کنید یک گوشی شیک و خوش دست و آلومینیمی با برند سونی! واقعا جذاب است.

پوشش دهی رنگ بندی های این گوشی موجب شده که تمامی سلایق بتوانند به علایق خود برسند این رنگ ها شامل، صورتی، آبی، نقره ای و مشکی است.

 Sony Xperia XA2

بررسی مشخصه های طراحی نمایشگر Sony Xperia XA2

با توجه به ارتفاع و طول ۱۴ سانتی متری این گوشی می توان انتظار داشت که نمایشگر حداکثر ۵٫۲ اینچ باشد. رزولوشن این نمایشگر به میزان متوسط ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل در نظر گرفته شده که با تراکم پیکسلی ۴۲۰ پیکسل بر اینچ، کیفیت خوبی در اختیار شما قرار می دهد. تکنولوژی ساخت نمایشگر این گوشی IPS LCD است. آیا میدانید ویژگی IPS LCD چیست و چرا سونی معمولا از این تکنولوژی استفاده می کند؟

 Sony Xperia XA2

سنسورهای استفاده شده در این گوشی شامل Scratch-resistant glass (Corning Gorilla Glass), Ambient light sensor, Proximity sensor می شوند. هر چه سنسورهای نمایشگر بیشتر باشد، گوشی قابلیت های بیشتری در زمینه بکارگیری برخی اپلیکیشن ها دارد.

بررسی مشخصه های دوربین Sony Xperia XA2

وقتی به بخش دوربین گوشی های سونی می رسیم همیشه باید انتظار یک اتفاق جالب داشته باشیم چرا که سونی معمولا بر روی طراحی و ساخت دوربین گوشی هایش توجه خاصی دارد و سرمایه گذاری معقولی داشته است. مثلا خوب به یاد دارم که اولین دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در میان گوشی های هوشمند متعلق به برند سونی بود. Sony Xperia XA2 نیز این قاعده مستثنی نیست و به طور جالبی با دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسل معرفی شده است.

 Sony Xperia XA2

دوربین اصلی از فلش ساده ال ای دی برخوردار است و دوربین سلفی گیر نیز با ویژگی Wide Angle با کیفیت ۸ مگاپیکسل در اختیار کاربران است. چنین لنز هایی که Wide Angle نامیده می شوند، دامنه وسیع تری از دید را در اختیار کاربر قرار می دهند. به طور مثال وقتی شما سلفی گیر گوشی را فعال می کنید و می خواهید از خود سلفی بگیرید، تنها صورت و قسمتی از بدن را مشاهده نمی کنید و نمای وسیعی از محیط اطراف را می توانید در آن ببینید. این عالی است نظر شما چیست؟

 Sony Xperia XA2

از سویی، خوب است بدانید که این گوشی سونی، از جمله گوشی هایی است که قابلیت ضبط فیلم های پر کیفیت ۴k را داراست. این ویژگی موجب می شود که فیلم های پر کیفیتی بگیرید اما مراقبت اشغال فضای حافظه ای خود باشید چرا که این گونه فیلم ها به شدت حافظه خور هستند.

بررسی مشخصه های سخت افزاری Sony Xperia XA2

شاید مهم ترین بخش پنهان گوشی ها، بخش مرتبط با پردازنده باشد که بسیاری از کاربران واقعا در مورد آن بدون اطلاع هستند و دست به خرید می زنند. این گوشی از سیستم پردازنده Qualcomm Snapdragon 630 SDM630 بهره مند است که دارای یک پردازشگر مرکزی ۸ هسته ای است که تحت تکنولوژی ۶۴ بیتی ساخت پیدا کرده است. فرکانس پردازشی این گوشی ۲٫۲ گیگاهرتز است و می توان گفت رقمی عالی برای پردازش داده ها است.

 Sony Xperia XA2

پردازشگر گرافیکی این گوشی جدید سونی، Adreno 508 می باشد که ادامه نسل های قدیمی تر این پردازنده است. حافظه رم این گوشی ۳ گیگابایتی معرفی شده و حافظه داخلی به طور پیش فرض ۳۲ گیگابایت است که شما قادر خواهید بود به کمک اسلات های حافظه ای microSD, microSDHC, microSDXC آن را تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهید.

 

بررسی مشخصه های باتری Sony Xperia XA2

از جمله مشخصه های سخت افزاری اکسپریا ایکس آ ۲ می توان به باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری آن اشاره کرد. نباید از این گوشی باریک انتظار داشت دارای باتری قابل جایگزین توسط کاربر باشد، بنابراین باید در مراقبت آن حسابی بکوشید.

 Sony Xperia XA2

نکات اضافی

این گوشی از سیم کارت های نانو سیم پشتیبانی می کند. پشتیبانی از رادیو اف ام یکی دیگر از مشخصه های مهم این گوشی است. خروجی های صدا در این گوشی جدید سونی شامل Earpiece, Loudspeaker می شود که اولی مربوط به خروجی صدای مدیا است و دومی هم متعلق به خروجی صدای گوشی موبایل هنگام صحبت کردن با تلفن است.

گوشی یاد شده از تکنولوژی بلوتوث ۵ نیز برخوردار است. خوب است بدانید که نام دیگر این گوشی Sony H4133 است و دارای یک نمونه ثانویه است که به جای یک سیم کارت از دو سیم کارت پشتیبانی می کند. این مدل با قیمتی گرانتر در فوریه ۲۰۱۸ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

نظر شما در رابطه با اسمارت فون های اندرویدی سونی و گوشی جدیدی که معرفی کردیم چیست؟ دیدگاه های خود را در بخش نظرات بنویسید و این مقاله را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *