زنده شدن یک انسان پس از تایید مرگش توسط دو پزشک

زنده شدن یک انسان پس از تایید مرگش توسط دو پزشک
  • 1396/10/23
  • مهری ایران دوست
  • 0

چند روز پیش، یک زندانی در کشور اسپانیا که توسط سه دکتر مرده تشخیص داده شده بود، درست چند ساعت پیش از انجام کالبد شکافی زنده شد. مقامات زندان در اسپانیا هنوز از این موضوع در شگفتی به سر می برند.

گویا آی‌تی – زندانی ۲۹ ساله که گونزالو مونتویا خیمِنِز نام دارد پس از آنکه صبحگاه در سلولش مرده پیدا شد، در یک کیسه خواب به سرد خانه ی یک بیمارستان منتقل شد و پس از مدتی پاتولوژیست ها متوجه موضوعی عجیب و شگفت انگیز شدند.

از درون کیسه ای که جسد در آن قرار داشت صدای خُر خُر می آمد.

خیمنز که به جرم سرقت در حال سپری کردن مدت محکومیت خود در یکی از بخش های زندان مرکزی آستوریاس در شمال غربی اسپانیا بود، پس از آنکه در سلول خود در حالت نشسته روی صندلی و بیهوش پیدا شد ابتدا توسط دو دکتر شیفت وظیفه در زندان معاینه شد که هیچ یک از آن ها نشانه هایی از خشونت منتهی به مرگ را در بدن او نیافتند.

پزشکان که هیچ گونه علائم حیاتی در او مشاهده نکردند او را مرده تشخیص دادند و ساعتی بعد یک پزشک قانونی بدن او را مورد معاینه قرار داد که نتیجه ی این بررسی هم با معاینات اولیه تطبیق داشت و در نهایت او مرده تشخیص داده شد.

اما زمانی که این مرد به سردخانه منتقل شد، پزشکان متوجه یک اتفاق بسیار عجیب شدند.

تا پیش از آن لحظه خیمِنِز مدتی را در سردخانه به سر برده بود تا از بدن او محافظت شود و پوست او به وسیله ی اسکالپل برای کالبدشکافی علامت گذاری شده بود که ناگهان این جسد اشتباهی تکان خورد.

به گزارش سایت خبری El Espanol:” پزشکان قانونی ناگهان متوجه شدند که صداهایی از داخل کیسه ای که مرد در آن قرار داشت به گوش می رسد. خیمنز نمرده بود، بلکه کاملا زنده بود.”

پس از این اتفاق خیمنز توسط یک آمبولانس به بیمارستان دیگری منتقل شد تا از این وضعیت عجیب جسمی خارج شود و حالا به نظر می رسد که وضعیت جسمانی او پایدار شده است – اما مقامات زندان هیچ توضیحی در مورد آنکه این اشتباه تشخیصی چگونه رخ داده است ندارند.

سخنگوی زندان های اسپانیا به رسانه ها گفته است:” من نمی توانم در مورد آنکه چه اتفاقی در پزشکی قانونی افتاده است نظری بدهم، اما پیش از آن سه پزشک نشانه های بالینی مرگ را در او تشخیص داده اند و تا این لحظه هنوز مشخص نیست که چرا این اتفاق افتاده است.”

یک روز قبل از آن که خیمنز مرده تشخیص داده شود، او احساس ناخوشی می کرده و در حالی که مشخص نیست دلیل این وضعیت او دقیقا چه بوده است، مقامات نشانه هایی از سیانوز و جمود نعشی را در بدن او توصیف می کنند. منظور از سیانوز، کبودی های بنفش رنگی است که در اثر کاهش گردش اکسیژن در خون یا کمبود آن روی بدن ایجاد می شود.

مقامات بیمارستان به رسانه های اسپانیا گفته اند که ممکن است دلیل این اشتباه تشخیصی، کاتالِپسی یا خشکی ماهیچه ای  باشد که در این وضعیت بدن انسان وارد مرحله ای از بیهوشی یا حمله ی عصبی می شود که موجب از دست رفتن درک و هوشیاری فرد شده و بدن او دچار نوعی خشکی و سفتی می شود.

اینکه خیمِنز چگونه دچار کاتالپسی شده است هنوز مشخص نیست، اگرچه این زندانی مبتلا به صرع بوده و داروهای مربوط به آن را نیز مصرف می کرده است – اما خانواده ی او می گویند که مصرف منظم داروها در زندان برای خیمِنِز همیشه آسان نیست و ممکن است دلیل این وضعیت او، دریافت نامنظم و نامناسب دارو ها نیز باشد.

خانواده ی خیمنز که به ان ها اجازه داده شده است در زمانی که او در بیمارستان بستری است به ملاقات او بروند، علیه مسئولین زندان شکایت کرده اند و عقیده دارند که تنها یکی از پزشکان بدن زندانی را به خوبی معاینه کرده است و دو پزشک دیگر تنها فرم ها را به تقلید از پزشک دیگر پر کرده اند.

در حال حاضر پرونده ای برای ادامه ی تحقیقات در این زمینه باز شده است تا مشخص شود دقیقا چه اتفاقی برای این زندانی افتاده است و آیا پزشکان در پیروی از رویه های قانونی کوتاهی کرده اند یا خیر.

پس از انتقال خیمنز به بیمارستان، ۲۴ ساعت طول کشید تا او بتواند تحت مراقبت های ویژه هوشیاری خود را به دست آورده و حرف بزند که طبق اظهارات پزشکان این نشانه ای خوب و امید بخشی است.

هنگامی که این “مردِ مُرده” زنده شد، ابتدا درخواست کرد تا همسر خود را ببیند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *