آموزش حذف سابقه جستجو یا Search History در اینستاگرام

آموزش حذف سابقه جستجو یا Search History در اینستاگرام
  • 1396/10/24
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید اپلیکیشن اینستاگرام دارای ۵ تب در پایین صفحه است که تب دوم از سمت چپ، به شما امکان جستجو را می دهد. شما می توانید به تناسب تگ ها، افراد و مواردی نظیر این از اینستاگرام برای جستجو استفاده کنید. 

گویا آی تی: اما به محض اینکه عبارتی نوشتید، و آن را جستجو کردید، کلمه یا عبارت مورد جستجو در این بخش ذخیره می شود. این به شما کمک می کند در روزهای بعد اگر باز هم نیاز به جستجو داشته باشید، از کلمات ثبت شده استفاده کنید.

اما گاهی شاید به هر دلیلی بخواهید سابقه جستجوی خود در این شبکه اجتماعی را پاک کنید. راه حل این کار را در ادامه این مطلب بخوانید:

نکته: آموزش این مقاله به تناسب ios است اما کاربران اندرویدی نیز با کمک همین اموزش می توانند به طور مشابه به این هدف دست پیدا کنند.

ابتدا وارد اینستاگرام شوید و وارد پروفایل شخصی خود شوید. در این صفحه از سمت راست و بالا، وارد بخش تنظیمات و آپشن های موجود شوید. در این جا لیستی به شما نمایش داده می شود که باید در آن به دنبال عبارت Clear Search History باشید

Clear Search History”

محل این گزینه را در عکس بالا مشاهده می کنید. روی این آپشن کلیک کنید:

Clear Search History”

در ادامه از شما برای تاییدیه نهایی سوال می شود و شما باید بگویید ” بله مطمئن هستید! ” برای این منظور روی دکمه Yes,im sure ضربه بزنید تا عملیات پاک سازی به خوبی صورت بگیرد.

دقت کنید که این کار موجب نمی شود که تمامی چیزها پاک شود. مثلا در اینستاگرام بعد از پاک کردن سابقه جستجو، هنوز به شما پیشنهاداتی در رابطه با کسان و یا چیزهایی که سرچ کرده اید داده می شود.

به فرض مثال ممکن است که شما، تا کنون به دنبال پروفایل فردی بوده اید  (سلبریتی! ) و دائما اپدیت های او را مشاهده می کرده اید. حالا به محض اینکه این فرد بروز رسانی داشته باشد، یک چراغ آبی در کنار نام وی در بخش جستجوی شما نمایش داده می شود که می توانید با ضربه زدن بر آن به پست بروز رسانی شده وی دسترسی پیدا کنید.

می توان گفت در این شبکه همه چیز ۱۰۰ درصدی نیست و کافی است در این باره حواستان کاملا جمع باشد.

تجربیات و دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *