بهترین تلویزیون‌ هوشمند ایرانی بازار در سال ۱۴۰۰ چیست؟ (بهترین برندها)

بهترین تلویزیون‌ هوشمند ایرانی بازار در سال ۱۴۰۰ چیست؟ (بهترین برندها)
  • 1400/9/8
  • الهه چگینی
  • 1

اگر به دنبال این هستیدکه بهترین تلویزیون‌های هوشمند موجود در بازار را در سال ۲۰۲۱ میلادی بیشتر بشناسید! یا برایتان سوال است که بهترین برند تلویزیون هوشمند کدام است؟ یا بهترین مارک تلویزیون هوشمند ایرانی چیست؟ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا ابتدا کمی در مورد تلویزیون‌های هوشمند و نسل جدید صحبت کنیم و بعد از آن بهترین تلویزیون‌ها را در ابعاد مختلف از جمله ۶۵ اینج، ۵۵ اینج، ۴۳ اینج و ۳۲ اینج را برای شما معرفی نماییم. تا انتها با ما باشید.

 

 

منظور از تلویزیون هوشمند چیست؟ چه تفاوتی با تلویزیون معمولی دارد؟

قبل از اینکه وارد بحث‌های مهم و معرفی بهترین تلویزیون‌های هوشمند بازار شویم بهتر است توضیح مختصری در مورد خود اینکه تلویزیون هوشمند چیست؟ و اینکه چه وجه تمایزی با تلویزیون‌های دیگر دارد؟

 

به صورت کلی بخواهیم تلویزیون هوشمند که به SMART TV نیز معروف هستند را معنی و معرفی نماییم بدین صورت است که تلویزیون‌هایی که شبکه دیجیتالی مجهزی داشته باشند و کاربران بتوانند از دنیای وب نیز با تلویزیون خود استفاده نماید. بدین تلویزیون‌ها که این ویژگی را دارند هوشمند می‌گویند. اما در زیر برخی ویژگی‌هایی که انواع تلویزیون هوشمند را نسبت به مدل‌های معمولی متمایز می‌کند آورده‌ایم:

قابلیت دسترسی و استفاده از محیط وب در خود تلویزیون که اصلی‌ترین ویژگی است، قابلیت پشتیبانی و اضافه کردن برنامه‌های جدید برای کابردهای مهم مخاطبان و کابران، دارای سیستم عامل بودن تلویزیون‌ها و برخی ویژگی‌های دیگر. اما در نهایت دو ویژگی مشترک را می‌توان در تمامی تلویزیون‌های هوشمند پیدا کرد: یکی امکانات نرم افزاری است که به کابران اجازه استفاده داده می‌شود و دومین که از مهمتر است دسترسی به دنبای وب است.

 

بهترین تلویزیون هوشمند بازار ایران

 

 

بهترین مارک و برند تلویزیون‌ هوشمند چیست؟

بازار تلویزیون مملو از مدل‌های مختلف تلویزیون هوشمند با برندها و مارک‌های مختلفی است که شاید ما فقط در ظاهر آنها را ببینیم و اطلاعاتی درستی از آنها نداشته باشیم. از تلویزیون‌های هوشمند ایرانی گرفته تا مدل‌های خارجی موجود در بازار ایران که هرکدام از آنها ویژگی و کیفیت خاص خود و همچنین قیمت‌های متنوعی دارند.

شاید برندهای خارجی تلویزیون هوشمند یا همان اسمارت برای شما کمی آشناتر به نظر برسد تا برندهای ایرانی، البته تنها از لحاظ اسم برند، چرا که تلویزیون‌های هوشمند ایرانی از لحاظ کیفیت و قیمت به نسبت برندهای خارجی آنها قابل مقایسه نیستند. از همین رو ما در اینجا بهترین تلویزیون هوشمند ایرانی را با معرفی برندها و شرکت‌های تولیدی آنها آورده‌ایم تا شما بتوانید بهترین تلویزیون هوشمند را برای خود انتخاب و خرید نمایید. دلیل دیگری که برندهای ایرانی را مورد بررسی قرار دادیم بحث قیمت آنهاست که در مقایسه با مدل‌های خارجی به صرفه‌تر می‌باشد در حالی که از لحاظ کیفیت توانایی رقابت با آنها را نیز دارند.

 

 

 

بهترین تلویزیون‌ هوشمند ایرانی موجود در بازار کدام است؟

در چند سال اخیر شرکت‌های ایرانی نیز در تولید انواع تلویزیون‌های هوشمند پیشرفت چشم‌گیری داشتند و تلویزیون‌های هوشمند باکیفیتی و از همه مهتر با قیمت‌های پایین به بازار عرضه کردند. از شرکت‌های ایرانی که در این امر پیش‌گام بوده‌اند می توان به شرکت و برند ایکس ویژن، شرکت جی پلاس که چند سالی وارد بازار تولید تلویزیون‌های هوشمند شده است و در این رقابت تازه نفس است، اشاره نمود.  یکی دیگر از برندهای تلویزیون هوشند ایرانی را میتوان به شرکت تی سی ال اشاره کرد.

 

تلویزیونهای هوشمند برند ایکس ویژن:

 

از برندهای ایرانی خوب و فعال در زمینه تولید تلویزیون هوشمند، برند ایکس ویژن است، این شرکت ابتدا فعالیت خود را در ایران تحت نظر شرکت مادیران آغاز کرده است. از مزیت‌های برند ایکس ویژن می‌توان به مواردی متعددی اشاره کرد، از جمله: قیمت‌های مقرون به صرفه، کیفیت تصویر و صوت خوب بین برندهای مشابه ایرانی، همچنین تلویزیون‌های ایکس ویژن خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر ارائه می‌دهند، به همین دلیل پس از خرید تلویزیون‌های هوشمند ایکس ویژن می‌توانید خیالتان کاملاً راحت باشد.

 

تلویزیون‌های هوشمند با برند جی پلاس:

تلویزیون‌های جی پلاس از جمله تلویزیون‌هایی است که در ایران محبوبت خاص خود را دارد. تلویزیون‌های جی پلاس در محیط‌های روشن روشنایی خوب و مناسبی دارند و یکی از معایب آنها می‌توان به اینکه در تلویزیون‌های جی پلاس عمق رنگ سیاه چندان مطلوب نیست. محصولات جی پلاس نیز خدمات پس از فروش دارند و شما با ضمانت محصولات خود را خرید می‌نمایید.

 

تلویزیون‌های هوشمند با برند تی سی ال (TCL):

برند تی سی ال نیز یکی دیگر از برندهای تلویزیون هوشمند است که در بازار ایران محصولات خود را عرضه می‌نماید. محصولات تی سی ال بیشتر افتصادی هستند و نباید انتظار کیفیت تصویر آنچنانی از آنها داشته باشید. از لحاظ جنس و کیفیت هم محصولات قابل اعتماد هستند.

 

 

 

 

بهترین تلویزیون‌های هوشمند ایرانی موجود در بازار و محبوب بین کاربران:

 

تلویزیون هوشمند ۶۵ اینچ ایکس ویژن مدل ۶۵XTU845

تلویزیون هوشمند ۶۵ اینچ ایکس ویژن مدل مدل ۶۵XTU845  محصولات از برند  (XVision) است که با توجه به نیاز طیف وسیعی از کاربران و مشتریان، طراحی و تولید شده است. این مدل تلویزیون ایکس ویژن از سیستم عامل Android 10 بهره‌مند است. این رابط کاربری هوشمند امکانات گسترده‌تر و بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. صفحه این تلویزیون ۶۵ اینچی ایکس ویژن از نوع صفحه تخت می‌باشد که مانند خیلی از تلویزیون‌های مدرن که در بازار موجود هستند، از فناوری LED بهره می‌برد. کیفیت تصویر این مدل تلویزیون هوشمند Ultra HD می‌باشد و همچنین رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی این تلویزیون با ابعاد آن متناسب است و تصویری مناسب را به مخاطب عرضه می‌دارد.

 

تلویزیون هوشمند ۶۵ اینچ ایکس ویژن مدل ۶۵XTU845

 

این نکته جالب را بدانید که در این مدل تلویزیون از ایکس ویژن دارای قدرت تشخیص، تفکیک و نمایش یک میلیارد و هفتاد میلیون رنگ است که عددی جالب و بزرگ می‌باشد. بنا به سلیقه‌ خود، می‌توانید یکی از حالت‌های تصویر را انتخاب کرده و از تماشای آن لذت ببرید؛ همچنین زاویه‌ گسترده‌ ۱۷۸ درجه دید این مدل، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به‌راحتی در حالت‌های مختلف به آن نگاه کنید. تلویزیون هوشمند ۶۵ اینچ ایکس ویژن دارای یک پردازنده چهار هسته‌ای در نظر گرفته است که ۲٫۰ گیگابایت RAM  آن را همراهی می‌کنند. تلویزیون ۶۵XTU845  برای سهولت کار کاربران، به درگاه USB و HDMI مجهز شده است که امکان اشتراک‌گذاری فایل‌های هارد اکسترنال و فلش‌های متنوع را فراهم می‌کند. قابلیت ضبط تصاویر در حافظه خارجی، ماشین زمان، راهنمای الکترونیکی برنامه‌ها (EPG) و تلتکس از دیگر امکانات فوق‌العاده تلویزیون ۶۵ اینچ ایکس ویژن مدل XTU84565 است.

 

تلویزیون هوشمند ۶۵ اینچ تی سی ال مدل ۶۵P8SA

تلویزیون هوشمند ۶۵ اینچ تی سی ال مدل ۶۵P8SA  محصولی بسیار خوب و خوش‌ساخت از این برند است که امکانات متعددی را در اختیار استفاده‌کنندگان خود می‌گذارد. یا این تلویزیون می‌توانید تمامی تصاویر را با کیفیتی عالی  به‌همراه تمامی جزئیات تماشا نمایید. کیفیت‌تصویر این تلویزیون( (ULTRA HD 4K( (3840x2160 است که تصویر را با وضوح و شفافیت عالی و خیره کننده‌ به نمایش می‌گذارد. تلویزیون هوشمند ۶۵ تی سی ال زاویه ‌دید گسترده‌ای دارد، به همین علت امکان تماشای صفحه ‌نمایش را از محدوده‌ بسیار وسیعی فراهم می‌نماید. سیستم‌ صوتی این تلویزیون ۶۵P8S  دوکاناله می‌باشد که به ‌واسطه‌ی دو بلندگوی ۱۰واتی آن، در مجموع ۲۰ وات صدا را تولید می‌نماید.

تلویزیون هوشمند ۶۵ اینچ تی سی ال مدل ۶۵P8SA

 

شرکت سازنده برای این مدل، دو عدد درگاه USB در نظر گرفته شده است. با استفاده از این ۲ پورت می‌توانید فلش‌مموری و هارد اکسترنال خود را به تلویزیون متصل کرده و از فایل‌های موجود در آن‌ها استفاده کنید. برای اتصال پخش‌کننده‌ها به این تلویزیون می‌توانید از بین درگاه HDMI، کامپوننت و کامپوزیت یکی را انتخاب کنید. درگاه HDMI قادر است تصاویر را با کیفیت ULTRA HD 4K به صفحه‌ نمایش منتقل کند. از دیگر ویژگی‌های جالب این مدل تلویزیون هوشمند، می‌توان به قابلیت ماشین زمان (Time Shift) اشاره کرد، کارایی این قابلیت به این صورت می‌باشد که با ذخیره‌کردن برنامه‌ درحال‌پخش، می‌توانید به لحظات قبلی برنامه بازگشت. فرمت‌های تصویری که این مدل تلویزیون پیشتبانی می‌کند، بسیار متنوع است و به شما کمک می‌کند که به‌راحتی، فایل‌های دلخواه خود را به‌وسیله‌ی درگاه ارتباطی موردنظر پخش ‌کنید. این تلویزیون به‌همراه یک عدد ریموت‌کنترل ارائه می‌شود که کارایی بسیار ساده‌ای دارد.

 

تلویزیون هوشمند ۵۰ اینچ ایکس ویژن مدل ۵۰XTU835

تلویزیون هوشمند ۵۰ اینچ ایکس ویژن مدل ۵۰XTU835  از محصولات کامل و باکیفیت برند ایکس ویژن است. این محصول دارای وضوح تصویر Ultra HD می‌باشد. به همین علت وضوح تصویر در این تلویزیون هوشمند بسیار بالاست و رنگ‌ها را به صورت باکیفیت و واقعی برای مخاطبان به نمایش می‌گذارد. این تلویزیون هوشمند ۵۰ اینچ ایکس ویژن دارای سیستم عامل اندروید می‌باشد. سیستم صوتی قدرتمند این دستگاه، در کنار اسپیکرهایی که در قسمت جلوی تلویزیون قرار دارند صدایی بسیار رسا و قوی را برای کاربران پخش می‌کنند. این تلویزیون هوشمند۵۰ اینچ دارای کنترل هوشمند، قابلیت ماشین زمان، قابلیت ضبط برنامه و دارای درگاه‌های HDMI و USB است که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید کنسول بازی، لپ تاپ، فلش و سایر دستگاه‌ها و ابزارها را به تلویزیون متصل کنید. تکنولوژی HDR این محصول باعث شده است که کنتراست عمق رنگ بالاتر رفته و رنگ‌هایی واضح‌تر و عمیق‌تر برای شما به نمایش گذاشته شود. زاویه دید این تلویزیون ۱۷۸ درجه است به همین خاطر محدوده دید وسیعی را برای شما فراهم می‌کند.

تلویزیون هوشمند ۵۰ اینچ ایکس ویژن مدل ۵۰XTU835

 

 

تلویزیون هوشمند ۴۳ اینچ جی پلاس مدل GTV-43MH614N

تلویزیون هوشمند۴۳ اینچ جی پلاس مدل ۴۳MH614N  از جدیدترین تلویزیون هوشمند جی‌پلاس با طراحی زیبا و بدون قاب می‌باشد. از مشخصات این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: پشتیبانی از سیستم ‌عامل اندروید ۹، با ساختار پنل IPS و صفحه‌ نمایش تخت طراحی شده در این تلویزیون هوشمند می‌باشد. صفحه ‌نمایش تخت با پنل IPS امکان تماشای تصاویر با کیفیتی را برای همه کاربران و مخاطبان آن تا زاویه‌ای گسترده فراهم می‌نماید.

 

 

 

 

 

 

 

تلویزیون هوشمند ۴۳ اینچ دی جی پلاس مدل MH614N

 

 

همچنین خصوصیات دیگر تلویزیون هوشمند ال ای دی جی پلاس مدل ۴۳MH614N  سایز ۴۳ اینچ سایز رزولوشن Full HD و نسبت‌تصویر ۱۶:۹ (نسبت تصویر رایج تلویزیون‌ها)، تصویری واضح را با ابعادی مناسب نمایش می‌گذارد. از طریق پورت USB  می‌توان یک درایو حافظه مانند فلش مموری یا هارد اکسترنال را به تلویزیون هوشمند متصل کرد و از فایل‌های خود استفاده کرد. پورت HDMI  تعبیه شده روی این تلویزیون نیز اتصال سایز لوازم صوتی و تصویری را به دستگاه ممکن می‌سازد.

 

 

تلویزیون هوشمند ۴۳ ایکس ویژن مدل ۴۳XT725

تلویزیون هوشمند ۴۳ اینچ ایکس ویژن مدل ۴۳XT725  (XVision) است که از سیستم‌ عامل اندروید در این دستگاه استفاده می‌گردد. این مدل تلویزیون هوشمند برای فضاهایی مانند اتاق خواب یا اتاق نشیمن کوچک مناسب است. صفحه‌ نمایش این تلویزیون هوشمند ۴۳ اینچی از نوع تخت است و با زاویه‌ی دید گسترده‌ی خود، امکان تماشای تلویزیون را در طیف وسیعی از سالن برای مخاطبان و کاربران فراهم می‌نماید. کیفیت تصویر این مدل تلویزیون ‌Full HD است. وجود یک گیرنده‌ی دیجیتال داخلی روی این دستگاه با تیونر ‌ DVB-T2، کاربر را از تهیه‌ی یک دستگاه گیرنده دیجیتال مجزا بی‌نیاز می‌نماید.

تلویزیون هوشمند ۴۳ اینچ ایکس ویژن مدل ۴۳XT725

 

پورت‌های ورودی و خروجی این تلویزیون ۴۳ اینچ هوشمند، روی بدنه‌ی آن دو درگاه‌ USB 2.0‌ تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید فلش‌مموری و هارد اکسترنال خود را به تلویزیون متصل کرده و از فایل‌های موجود در آن‌‌ها استفاده کنید. دو درگاه‌ HDMI‌ این تلویزیون، امکان اتصالش را به سایر پخش‌کننده‌های صوتی‌و‌تصویری ممکن کرده است. تقریبا تمام فرمت‌های صوتی‌و‌تصویری را این مدل تلویزیون هوشمند پشتیبانی می‌کند و باعث می‌شود کاربران بتوانند از اکثر فایل‌های خود به‌راحتی استفاده نمایند. در نهایت عملکردی مانند یک مدیاپلیر به کاربرانش ارائه می‌کند. پایه‌‌های این تلویزیون هوشمند از نوع رومیزی و از جنس محکمی ساخته شده است. این تلویزیون هوشمند با پردازنده ۴ هسته‌ای خود عملکرد مطلوبی بین تلویزیون‌های هوشمند دارد و همچنین این مدل مصرف برق به‌صرفه‌ای دارد و مقداری شما را در صرفه‌جویی مصرف برق کمک می‌نماید.

چگونه بهترین تلویزیون هوشمند را بر حسب عادت های تماشا کردن انتخاب کنیم؟

انتخاب تلویزیون هوشمند مناسب تاثیر بسیار زیادی روی بهبود تجربه سرگرمی های خانگی شما خواهد داشت و با لم دادن روی کاناپه اتاق نشیمن می توانید در کنار خانواده و دوستان از تماشای جدیدترین برنامه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی لذت ببرید. اما انتخاب بهترین مدل که سازگاری مناسب تری با عادت های گوناگون شما هنگام تماشا داشته باشد کار آسانی نیست و باید دقت زیادی در مورد وضوح، فناوری به کار رفته در صفحه نمایش و هم چنین پلتفرم تامین کننده محتوا به خرج دهید.

گویا آی تی – گاهی اوقات مشخصات تلویزیون های هوشمند کاربران را گیج می کنند اما نیازی به نگرانی نیست. در این مطلب سعی کرده ایم همه فاکتورهای کلیدی که قبل از خرید یک تلویزیون هوشمند باید مد نظر داشت را بررسی کنیم. امیدواریم این اطلاعات شما را در امر خرید محصولی مناسب تر یاری کنند.

اندازه

یکی از مهم ترین ملاحظات برای خرید هر تلویزیون جدید بزرگی آن است. این مساله ارتباط مستقیمی اولا با بودجه و ثانیا با فضای فیزیکی که تلویزیون در آن قرار می گیرد دارد.

کافی است با استفاده از یک متر نواری ابعاد اتاق نشیمن یا اتاق خوابی که تلویزیون در آنها نصب خواهد شد را اندازه گیری نمایید. حتی در صورت اندازه گیری ابعاد اتاق احتمالا باز هم در مجسم کردن نحوه قرارگیری آن مشکل خواهید داشت. برای مشاهده وضعیت قرارگیری تلویزیون قبل از خرید می توانید از فناوری واقعیت افزوده استفاده نمایید یا گزینه بهتر استفاده از پنل های مقوایی در اندازه های مختلف است.

علاوه بر اندازه دیواری که تلویزیون روی آن نصب می شود شما باید نقطه قرارگیری خود هنگام تماشا را هم مد نظر داشته باشید: اگر فاصله چندانی با تلویزیون های بزرگ نداشته باشید مطمئنا چشمان شما خیلی زود خسته خواهند شد. هیچ شیوه مشخص و مناسبی برای محاسبه اندازه مناسب صفحه نمایش بر حسب فاصله دید وجود ندارد، هر چند شرکت های تولید کننده و متخصصان همواره توصیه های مختلفی در این زمینه به کاربران می دهند. اگر برایتان مقدور است می توانید با مراجعه به فروشگاه های خرده فروشی اندازه تلویزیون و فاصله مناسب برای تماشای آن را بررسی کنید. نهایتا این شما هستید که در این مورد تصمیم گیری می کنید نه کسی دیگر.

وضوح صفحه نمایش

همانند لپ تاپ ها یا تلفن های هوشمند وقتی از وضوح در تلویزیون ها صحبت می کنیم منظور ما تعداد نقطه ها یا همان پیکسل های موجود در صفحه است. هر چه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد، صفحه نمایش به اصطلاح تیزتر خواهد شد-هر چند اندازه صفحه نمایش روی میزان تیزی تاثیرگذار است، به همین علت اگر با بزرگ تر شدن صفحه نمایش تعداد پیکسل ها تغییر نکرده و بیشتر نشود، تصاویر و ویدئوها آن طور که باید و شاید شفاف نمایش داده نخواهند شد.

در سال ۲۰۱۸ اکثر تلویزیون ها مجهز به وضوح ۲۱۶۰×۳۸۴۰ یا همان ۴K می شوند. البته برخی شرکت های تولید کننده تلویزیون از عبارت Ultra HD استفاده می کنند که منظور همین مقدار وضوح است. اگر قصد تهیه یک دستگاه کوچک مثلا کمتر از ۴۰ اینچ، را دارید، نیازی به سرمایه گذاری و خرید محصولی مجهز به وضوح ۴K نیستید زیرا کیفیت بالای تصویر چندان به چشم نخواهد آمد. هر چند برای هر اندازه ای بزرگ تر از ۴۰ اینج، فناوری ۴K بهترین استاندارد است.

شرکت های تولید کننده تلویزیون وضوح ۸K را هم محقق کرده اند اما مطمئن باشید ورود محصولاتی با این وضوح بسیار بالا حداقل چندین سال زمان خواهد برد. علاوه بر این صرفا با تهیه یک تلویزیون بسیار بسیار بزرگ قادر به مشاهده تفاوت پیکسل های اضافه وضوح ۸K خواهید بود. این نکته را هم مد نظر داشته باشید که پرچمدار استریم ویدئویی یعنی شرکت نت فلیکس صرفا چند صباحی است پشتیبانی از فناوری ۴K را شروع کرده است و به این زودی ها شاهد رواج محصولات ۸K نخواهیم بود. با تهیه یک تلویزیون ۴K مطمئن باشید تا چند سال نیازمند تهیه مدلی جدیدتر نخواهید بود.

فناوری های صفحه نمایش

صفحات نمایش تلویزیون های امروزی از دو تکنولوژی که رقابت بسیار نزدیکی با هم دارند استفاده می کنند: فناوری فراگیر LED LCD و تکنولوژی گران تر OLED. قضاوت در مورد برتری یکی از این دو بسیار دشوار است چرا که شرکت های تولید کننده تغییرات اختصاصی در هر کدام از این پلتفرم ها ایجاد می کنند. علاوه بر این، با توسعه روزافزون هر دو فناوری، نقاط قوت آنها بیشتر شده و شاهد حذف نقاط ضعف آنها هستیم. در ادامه بررسی مختصری از تفاوت های این دو فناوری خواهیم داشت.

هر دو صفحه نمایش با پرتاب نور به مجموعه ای از دیودهای ساطع کننده نور، یا همان پیکسل های LED کار می کنند. صفحات LED LCD دیودهای LED خود را با نوعی نور پس زمینه به نام صفحه نمایش کریستال مایع یا LCD نورافشانی می کند. معمولا LCD تمام صفحه نمایش را به خود اختصاص می دهد اما گاهی اوقات در مدل های ارزان تنها در لبه های صفحه نمایش از آن استفاده می شود. صفحات LED LCD معمولا تیزتر از نمونه های OLED هستند و ضمنا نور طبیعی تری ارائه می دهند.

از سوی دیگر در فناوری دیود نور گسیل ارگانیک یا همان OLED، صفحات نمایش نور پس زمینه را کنار گذاشته و به جای آن با استفاده از جریان الکتریکی اقدام به روشن کردن جداگانه هر کدام از پیکسل ها می کنند. این کار موجب می شود صفحه نمایش سرعت بیشتری در واکنش به تغییر ورودی ها از خود نشان دهد. علاوه بر این، از آن جایی که یک پیکسل سیاه به جای کم نور شدن به طور کامل خاموش می شود، صفحات OLED در مقایسه با صفحات LED LCD ها کنتراست بهتری دارند. نهایتا این که ساخت آنها برای شرکت های تولید کننده گران تر تمام شده که نهایتا موجب افزایش قیمت برای مصرف کنندگان نهایی تلویزیون ها می شود.

اگر چه این ها ویژگی های عمومی صفحات نمایش LED LCD و OLED بودند اما همان طور که قبلا هم اشاره کردیم شرکت های تولید کننده اقدام به بهینه سازی این فناوری های می کنند. برای مثال فناوری نقطه های کوانتومی شرکت سامسونگ را در نظر بگیرید: این نوآوری موجب شده صفحات نمایش LED LCD رنگ های خالص تری، در حد کیفیت رنگ های صفحات OLED، تولید کنند. با توجه به این بهبودهای روزافزون به نظر می رسد بهترین پنل های LED LCD و همچنین OLEDها، کیفیتی برابر داشته باشند. اگر واقعا به دنبال درک تفاوت واقعی این دو هستید بهتر است به یک فروشگاه محلی رفته و با بررسی عملی دو نمونه از این تلویزیون ها، خیال خودتان را از این بابت راحت کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. ایکس ویژن از همه این هایی که ذکر کردید هم کیفیت ساخت بهتری داره هم خدمات پس از فروش بهتری ، من دوساله دارم اسفاده میکنم هم خیلی خوشگله هم کلی ویژگی خفن داره نسبت به قیمت خوبش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *