رفع مشکل از کار افتادن کیبورد لپ تاپ در ویندوز ۱۰

رفع مشکل از کار افتادن کیبورد لپ تاپ در ویندوز ۱۰
  • 1396/10/24
  • زهرا معبودی
  • 3
محتوا پنهان

فرقی ندارد که سیستم کامپویتری تان را چند سال است که خریده اید. معضل از کار افتادن کیبورد هر زمان ممکن است رخ بدهد. این موضوع زمانی بغرنج تر می شود که بخواهید کیبورد های لپ تاپ را تعمیر کنید! چرا که وقتی یک سیستم pc دچار نقصان و خرابی کیبورد می شود، می توان به طور موقت یک کیبورد را جایگزین آن کرد اما برای لپ تاپ کار کمی دشوار تر است.

 

علت از کار افتادن کیبورد چه می تواند باشد؟

از کار افتادن کیبورد می تواند به دلایل مختلف رخ دهد اما معمولا این اختلالات را در دسته های زیر مشخص می کنند:

  1. اختلالات نرم افزاری
  2. اختلالات سخت افزاری
  3. سهل انگاری!

گاهی این اختلالات با هم دیگر ادغام می شوند و تشخیص را سخت تر می کنند. اما همیشه راه حلی وجود دارد.

از کار افتادن کیبورد
از کار افتادن کیبورد ممکن است به هر دلیلی رخ دهد! همانطور که ماوس نیز گاهی از کار می افتد باید منتظر باشید که روزی هم کیبورد شما پاسخگو نباشد.

آیا از کار افتادن بخشی از کیبورد طبیعی است؟

در مورد از کار افتادن کیبورد، چند نکته وجود دارد.

بخش های کیبورد معمولا از هم دیگر جدا هستند ولی در کنار هم دیده می شوند.

مدیریت برخی از قسمت های کیبورد توسط برخی دکمه ها می باشد. بنابراین گاهی کیبورد تنها با یک کلید از کار می افتد که سهل انگاری عامل این موضوع است.

اما گاهی دقیقا برخی از دکمه ها دچار اختلال می شوند که باز هم سعی داریم در این باره کمی توضیح دهیم. اما این واقعا طبیعی است که از کار افتادن کیبورد مربوط به بخش خاصی باشد و در کنار آن بخش دیگر به درستی کار کند

از کار افتادن کیبورد
همیشه بخاطر از کار افتادن کیبورد این سخت افزار را متهم نکنید. گاهی دقیقا خود شما موجب اختلال در عملکرد درست آن می شوید.

از کار افتادن کیبورد لپ تاپ بخاطر سهل انگاری!

این مورد، را ابتدا مورد بررسی قرار می دهیم چرا که اکثریت افرادی که از خراب شدن کیبورد گلایه دارند، دقیقا به خاطر سهل انگاری، دچار این معضل شده اند. از جمله مواردی که در این باره نقش دارند به صورت زیر شرح و بسط داده شده است:

 

از کار افتادن کیبورد به دلیل خارج شدن usb

افرادی که از کیبورد های یو اس بی یا کیبورد های اکسترنال استفاده می کنند، گاهی به دلیل کشیده شدن کیبورد، متوجه این نمی شوند که کابل از سیستم جدا شده است. بنابراین اگر شما متوجه از کار افتادن کیبورد خود شده اید، بهترین کار این است که در صورتی که از کیبورد های USB استفاده می کنید، کابل را بررسی کنید.

خاموش شدن دکمه NUM LOCK

معمولا افرادی که نگران از کار افتادن بخش عددی کیبورد خود هستند علت آن این است که ممکن است مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری رخ داده باشد.

اما اولین کاری که این افراد باید انجام دهند این است که دکمه نام لاک را مورد بررسی قرار دهند.

این دکمه در سمت راست کیبورد قرار دارد. دکمه NUM LOCK دارای یک کلید ال ای دی است که در صورت روشن بودن، این کلید نیز روشن خواهد بود و مشخص کننده آن است.

بنابراین لازم است که چند بار این دکمه را مورد بررسی قرار دهید و کیبورد خود را تست کنید.

 

برای بهبود کیبورد گاهی آن را خاموش و روشن کنید

یکی از کارهایی که معمولا موجب می شود که کیبورد های از کار افتاده دوباره مجددا کار کنند این است که،  بدون هیچ کار اضافی، یک یا دو بار سیستم را خاموش کنید.

گاهی اختلالاتی نا شناخته وجود دارد که با ریبوت کردن سیستم مشکل از بین می رود و کیبورد مجددا به خوبی کار می کنند.

از کار افتادن کیبورد
گاهی به هر دلیلی ممکن است سوکت usb کیبورد را از سیستم خارج کنید و این سهل انگاری موجب شود که کیبورد از کار بیفتد.

اتمام شارژ کیبورد وایرلس عامل از کار افتادن کیبورد

کیبورد های وایرلس، معمولا با باتری کار می کنند. در صورتی که شارژ باتری کیبورد های وایرلس به اندازه کافی نباشد، می تواند در کارکرد و عملکرد آن اختلال ایجاد کند. بنابراین یکی از اولیه ترین کار ها در چنین شرایطی این است که وضعیت باتری کیبورد را مورد بررسی قرار دهید.

از کار افتادن کیبورد
از کار افتادن کیبورد وایرلس معمولا به خاطر اختلالات باتری رخ می دهد

اختلال باتری در کیبورد های وایرلس

گاهی اوقات، کیبورد های وایرلس دچار مشکلاتی می شوند که خوب است آن ها را بیشتر از منظر هاب وایرلس و البته از جنبه باتری مورد بررسی قرار دهید.

اگر فکر می کنید که مشکل سیستم شما، بخاطر باتری رخ داده است اولین کاری که می بایست انجام دهید این است که سیستم را از جنبه، باتری مورد بررسی قرار دهید.

در چنین شرایطی ممکن است سه مشکل وجود داشته باشد

  1. مشکل موقتی در باتری
  2. خراب بودن باتری
  3. اتمام شارژ باتری

 

از کار افتادن کیبورد وایرلس بخاطر اتمام شارژ باتری

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، گاهی علت کار نکردن کیبورد این است که کیبورد وایرلس دچار اتمام شارژ باتری شده است. اگر چنین فکر می کنید بهترین کار این است که اقدام به شارژ باتری کیبورد نمایید.

برای این منظور شاید لازم باشد حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و وضعیت را دوباره بررسی کنید

اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر مشکل از باتری باشد، کیبورد هیج گونه علائم حیاتی نخواهد داشت. در چنین شرایطی، بهترین کار این است که وضعیت حیاتی کیبورد نظیر کلید های پاور و روشن و خاموش بودن ال ای دی مربوط به دکمه پاور، و حتی روشن و خاموش بودن برخی دکمه ها بر روی کیبورد را مورد بررسی قرار دهید.

در صورتی که با شارژ کردن باتری نیز مشکل کماکان باقی است راه حل زیر را دنبال کنید

 

از کار افتادن کیبورد وایرلس بخاطر مشکلات موقتی

در بسیاری از موارد، بعد از کار کردن با کیبورد، و خاموش کردن سیستم، و حتی چه بسا هنگام کار کردن با کیبورد، متوجه می شویم که کیبورد پاسخگو نیست. در چنین شرایطی، اگر مشکل از شارژ باتری نباشد، گاهی با دو کار می توان سلامت سیستم را بررسی کرد:

  1. بیرون آوردن باتری و جاگذاری مجدد آن
  2. ریبوت سیستم

 

بیرون آوردن باتری و جاگذاری مجدد آن : در چنین شرایطی، لازم است که چند بار، باتری را از کیبورد جدا کنید و دوباره آن را جاگذاری کنید. شاید لازم باشد چند بار این کار را انجام دهید. در برخی موارد به دلیل اختلالات داخلی این موضوع به راحتی حل می شود.

ریبوت سیستم : در برخی موارد بعد از جاگذاری باتری، این مساله حل نمی شود اما با ریبوت کردن سیستم که شامل خاموش کردن یا ریستارت سیستم می شود، کیبورد دوباره کارایی خود را باز می یابد و به درستی عمل می کند.

راستی شما در کدام مرحله سلامت کیبورد خود را باز یافته اید؟

 

از کار افتادن کیبورد وایرلس بخاطر خراب بودن باتری

اگر تا به این جا هنوز کیبورد دچار مشکل است، می توان مشکل از کار افتادن کیبورد را به طور کامل، به باتری ربط داد. در چنین شرایطی، تعویض باتری می تواند کار درستی باشد. اما پیش از هر چیز از تست های مختلف استفاده کنید تا صحت سیستم کیبورد را مورد بررسی قرار دهید

 

تست موازی سلامت کیبورد و ویندوز

قبل از این که بخواهید اقدام به تعویض سخت افزاری و بررسی های نرم افزاری نمایید، بهتر است که این تست موازی را روی سیستم خود پیاده کنید.

از کار افتادن کیبورد
با کمی به خرج دادن حوصله می توانید مشکلات کیبورد خود را شناسایی کنید. گاهی یک سیستم سالم به عنوان شناساگر عمل می کند.

برای این تست نیاز به موارد زیر دارید:

  • سیستم شماره A – کیبورد متصل به سیستم موسوم به A  ( این کیبورد همان کیبورد مشکل دار است )
  • سیستم شماره B – کیبورد متصل به سیستم موسوم به B   ( در این سیستم کیبورد به سلامت کار می کند )

قبل از هر اقدامی باید بدانیم که سیستم دچار مشکل سخت افزاری است یا نرم افزاری؟!

  • مشکل سخت افزاری به کیبورد و یا کابل و پورت ها ارتباط پیدا می کند
  • اما مشکل نرم افزاری به درایورها ارتباط پیدا می کند. گاهی خود ویندوز و اختلالات آن نیز می تواند مانع درست کار کردن کیبورد شود.

به هر حال این تست کمک می کند که شما بتوانید موضوع را بهتر مورد بررسی قرار دهید.

برای تست، سعی کنید کیبورد معیوب را به سیستم سالم (B ) متصل کنید. در چنین شرایطی می توانید متوجه شوید که کیبورد مشکل دارد، یا سیستم!

در شرایط بعدی، با مشخص شدن نتیجه بالا، می توانید به تست کیبورد سالم بر روی سیستم A اقدام کنید تا متوجه شوید که آیا به طور کلی ویندوز سالم است؟ اختلال نرم افزاری وجود دارد یا نه!

اما نتجه:

  1. در صورتی که کیبورد A در تست مشکل دار است، بدین معنی است که مشکل صرفا حول خود کیبورد می چرخد که باید باز هم مورد بررسی قرار گیرد
  2. اگر در تست سیستم A مشکل دار باشد اما کیبورد A سالم باشد نشان از مشکلات نرم افزاری و ویندوز دارد
  3. در صورتی که هر دو سیستم A و کیبورد سالم باشند ممکن است اختلال از رابط باشد.

اما چگونه؟

از کار افتادن کیبورد
اگر برای اتصال کیبورد خود از هاب یو اس بی استفاده می کنید، اگر هاب اختلال داشته باشد می توان شاهد از کار افتادن کیبورد بود

بررسی علت از کار  افتادن کیبورد به دلیل هاب یو اس بی

معمولا افرادی که از کیبورد های خارجی استفاده می کنند، به کمک پورت یو اس بی، کیبورد را به سیستم وصل می کنند. در چنین شرایطی اگر بخواهید ابزارهای یو اس بی دیگری نیز به سیستم وصل کنید، قطعا دچار محدودیت و کمبود سوکت خواهید بود. معمولا کاربران در چنین شرایطی اقدام به، اتصال یو اس بی ها به هاب یو اس بی می کنند.

اگر هاب یو اس بی دچار اختلال شود، معمولا به ساده ترین شکل ممکن، می توان مشکل از کار افتادن کیبورد را شناسایی و آن را حل کرد.

در صورتی که شما نیز از هاب یو اس بی استفاده می کنید، بهترین کار این است که از تست های زیر استفاده کنید:

  • تست سلامت کلی هاب یو اس بی
  • تست کابل متصل بین یو اس بی و کیس سیستم
  • جابجایی سوکت ها و پورت ها

 

تست سلامت کلی هاب یو اس بی

در این تست، بررسی کنید که آیا دیگر ابزارهای متصل به هاب به درستی کار می کنند یا نه! در صورتی که دیگر ابزارها نیز کار نمی کنند می توان حدس زد که خود هاب یو اس بی مشکل دارد. در این حالت، کابل کیبورد را به سادگی به سیستم وصل کنید ( مستقیم ) و کار خود را انجام دهید.

 

تست کابل متصل بین یو اس بی و کیس سیستم

گاهی اوقات بعد از تست کردن ( مرحله قبل ) متوجه می شوید که هاب به درستی کار نمی کند. اما اولین کاری که باید کنید این است که کابل متصل بین هاب و کیس را مورد بررسی قرار دهید.

در بسیاری از مواقع، خارج شدن کابل از کیس، می تواند منجر به این اختلالات شود.

در پاره ای از موارد دیگر، خود کابل دچار مشکلاتی می شود که به درستی عمل نمی کند و عملکرد هاب را با اختلال روبرو می کند. برای این مورد نیز تعویض کابل ساده ترین پیشنهاد است.

 

جابجایی سوکت ها و پورت ها برای تست سلامت کیبورد و هاب

اما گاهی در حین تست کردن سوکت ها، متوجه می شوید که برخی سوکت ها به درستی کار می کنند، و ابزارهای متصل به آن ها به درستی پاسخگو هستند اما تنها مشکلی که وجود دارد این است که، سوکت مربوط به کیبورد کار نمی کند.

برای مطمئن شدن از سلامت کیبورد ، سوکت ها را جا به جا کنید و مطمئن شوید که کیبورد در هر سوکت از هاب، به درستی کار می کند یا نه.

از کار افتادن کیبورد
این دستگاه یک هاب یو اس بی است که از یک طرف به سیستم و از طریق سوکت ها ( در این عکس ۴ مورد ) به دیوایس های دیگر متصل می شود ( مثل کیبورد )

 

از کار افتادن بخشی از کیبورد و حل مشکل آن

همانطور که می دانید بر روی کیبورد، معمولا حدود ۱۰۰ کلید ( در برخی موارد بیشتر و برخی کمتر ) وجود دارد. اما این کلید ها هر کدام سیستم و عملکرد جداگانه خود دارند.

مثلا دکمه های سمت راست، که عددی هستند و پاره ای عملکرد خاص دارند ( مثل DEL و Delete ). اما دکمه های تابعی و برخی دیگر از دکمه ها صرفا با فعال کردن دکمه دیگری به نام fn کار می کنند.

در صورتی که در کیبورد شما برخی دکمه ها کار می کند و برخی نه، ممکن است مساله های مختلفی وجود داشته باشد.

در این شرایط معمولا مشکل نرم افزاری نیست مگر در موارد خاص.

در این حالت برای تست صحت عملکرد کیبورد کارهای زیر را انجام دهید

  • بررسی از کار افتادن سمت راست کیبورد
  • بررسی دکمه های تابعی
  • بررسی دکمه های جهتی
  • بررسی دکمه های اصلی کیبورد و اینتر
  • بررسی دکمه های کنترل و شیفت

اما حاصل تست های بالا هر چه که باشد، با یکی از شیوه های زیر باید مشکل حل شود:

از کار افتادن کیبورد

تمیز کردن کیبورد و حل مشکل کار نکردن آن

گاهی از اوقات، علت از کار افتادن کیبورد، آلودگی ها و گرد و غبار هایی است که مزاحمت کافی بین کیبورد و سنسورهای زیرین آن می شود. ( در این مدل از کیبورد ها، نوع کیبورد لمسی بوده و کاملا خاص است )

گرد گیری کیبورد می تواند تا حدودی مساله را حل کند. اما معمولا موضوع فراتر از گرد و غبار است

 

عدم قرار گیری درست دکمه بر روی کیبورد

مشکلی که من معمولا دارم این است که سه تا از کلید های کیبورد ام، به دلیل این که شکسته اند، درست بر روی کیبورد جا نمی گیرند. در چنین شرایطی، یکی از بهترین کارها این است که، هنگام متوجه شدن این که کیبورد کار نمی کند، کلید های خاص را مورد بررسی قرار داد و مطمئن شد که سرجایشان به درستی قرار گرفته اند.

 

حل مشکل از کار افتادن سمت راست کیبورد

وقتی که با از کار افتادن سمت راست کیبورد مواجه می شوید یکی از ساده ترین کار ها این است که ابتدا دکمه num را مورد بررسی قرار دهید.

با روشن کردن این دکمه، سمت راست کیبورد به راحتی کار می کند.

اما اگر با روشن کردن این دکمه، که در واقع مجوز کار کردن سمت راست کیبورد است، بخش عددی سمت راست دچار مشکل شود، باید موضوع را به شیوه دیگری مورد بررسی قرار داد

 

شیوه حل مشکل کار نکردن اعداد کیبورد در سمت راست

برای حل مشکل کار نکردن سمت راست کیبورد و بخش عددی آن، بعد از اطمینان از روشن بودن دکمه نام لاک، به مسیر زیر بروید

  • کنترل پنل را باز کنید
  • در میان دکمه های موجود به Ease of Access یا Ease of Access center بروید
  • در این صفحه گزینه Turn on Mouse Keys را پیدا کنید
  • به این دکمه توجه کنید که تیک دار نباشد. در صورتی که تیک دار است، تیک ان را بردارید.
از کار افتادن کیبورد
وقتی قسمتی از کیبورد کار نمی کند، با تنظیمات لازم در مسیر معرفی شده می توانید حل مشکل از کار افتادن کیبورد را مورد بررسی قرار دهید

گاهی اوقات، فعال بودن این دکمه می تواند بخش کلید های عددی را در کیبورد از کار بیندازد.

 

 

حل مشکل از کار افتادن کیبورد با  درایور Synaptics

درایور Synaptics یکی از بخش هایی است که به کمک تنظیمات آن می توان مشکل از کار افتادن کیبورد را حل کرد. برای این که زمان از کار افتادن کیبورد، بتوانید به راحتی این مشکل را حل کنید، کافیست سری به دیوایس منجر بزنید. برای این موضوع گام های زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد گزینه Start شوید
  • راست کلیک کنید و گزینه Device Manager را انتخاب کنید
  • زمانی که صفحه مورد نظر باز شد، گزینه درایور Synaptics را پیدا کنید و روی آن راست کلیک کنید
  • در میان آپشن هایی که نشان داده می شود، گزینه Uninstall را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.
  • در میان گزینه هایی که نمایش داده می شود، باید Delete the driver software for this device را پیدا کنید
  • در صورتی که این آپشن، تیک نخورده، تیک آن را بگذارید.
از کار افتادن کیبورد
برای حل مشکل از کار افتادن کیبورد گاهی حذف برخی درایور ها می تواند مشکل را حل کند چرا که گاهی اختلال در درایورها به این موضوع دامن می زند
کار نکردن صفحه کلید
از کار افتادن کیبورد با پاک کردن درایور، و نصب اتوماتیک آن معمولا موجب درست شدن مشکل کار نکردن صفحه کلید می شود

با این کار درایور مورد نظر پاک می شود و می توان با پاک کردن آن اختلالات کیبورد را حل کرد.

در نتیجه، می توانید به سادگی، با یک ریستارت تست کنید تا ببین مشکل کار نکردن کیبورد حل شد یا نه.

در واقع اصل و اساس این کار این است که با حذف این درایور، درایور به طور اتوماتیک نصب می شود و با این نصب مجدد کم و کاست ها و مواردی که در نسخه قبلی از بین رفته یا تغییر کرده بود جایگزین می شود.

 

شیوه حل مشکل از کار افتادن کیبورد با بروز رسانی درایور کیبورد

یکی از کارهایی که معمولا به شما کمک می کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن حال کیبورد تان را خوب کنید این است که درایور آن را دوباره نصب کنید اما بهتر است که این کار ابتدا با یک بروز رسانی همراه باشد.

برای بروز رسانی لازم است که اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از سی دی نصب ویندوز خود کمک بگیرید
  • به وب سایت سازنده متصل شوید و آپدیت را انجام دهید
  • از نرم افزارهای Driver Update برای بروز رسانی اتوماتیک استفاده کنید

اگر مشکل دارید تا با کیبورد کار کنید، می توانید از کیبورد مجازی ویندوز استفاده کنید یا کیبورد یو اس بی داشته باشید. اما اگر از یک ویندوز و کامپیوتر دیگر برای دانلود درایور استفاده کنید نیز این کار شدنی است اما ریسک پذیر است. پس بهترین کار استفاده از نرم افزارهای بروز رسانی اتوماتیک است.

یک نرم افزار عالی برای این کار  TweakBit Driver Updater  است که می توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

 TweakBit Driver Updater
TweakBit Driver Updater ابزاری است که می تواند درایورهایی که نیاز به آپدیت دارند را شناسایی و یک جا یا تک تک آن ها را بروز رسانی کند.

برای استفاده از این برنامه، آن را ابتدا دانلود و نصب کنید

بعد از نصب شدن، با اجرای آن به سادگی می توانید با یک کلیک، نرم افزار را برای پیدا کردن تمام درایورها، فعال کنید.

 

کار نکردن صفحه کلید رایانه
در این مرحله به کمک نرم افزار TweakBit Driver Updater شما می توانید درایورها را اسکن کنید. عملیات اسکن ادامه پیدا می کند تا این که نتیجه اعلام شود

نرم افزار درایور ها را مورد بررسی قرار می دهد تا با یک بررسی، درایورهای قدیمی را چک کند و نسبت به آن ها تعمیرات و بروز رسانی ها را انجام دهد.

بعد از اسکن کردن، نرم افزار به شما می گوید که کدام درایورها نیاز به بروز رسانی دارند. برای این مورد هنگامی که علت از کار افتادن کیبورد، درایور باشد، درایور کیبورد نیز گزارش می شود.

از کار افتادن صفحه کلید
وقتی که بروز رسانی درایورها تمام شد، پیام اتمام بدین صورت داده می شود. حالا باید دوباره کیبورد را وارسی کنید تا ببینید مشکل از کار افتادن صفحه کلید حل شده یا نه.

شما می توانید به طور دستی و تکی، و به صورت کلی درایورها را آپدیت کنید تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که نیاز به دسترسی به اینترنت دارید.

وقتی که درایور را بروز رسانی کردید، کیبورد را تست کنید.

 

حل مشکل از کار افتادن کیبورد با خاموش کردن Filter Keys

خاموش کردن Filter Keys نیز گزینه دیگری است که می تواند در ایجاد اختلالات عملکردی در کیبورد دخیل باشد. برای این منظور، می توانید به سادگی، با کمک خاموش کردن Filter Keys کاری کنید که فعال شدن کلید های تکراری که به طور پیش فرض فعال است محدودیت پیدا کنند.

برای این منظور نیز باید به کنترل پنل مراجعه کنید.

  • ابتدا وارد کنترل پنل شوید
  • در میان گزینه های داخلی کنترل پنل گزینه Ease of Access Center را پیدا کنید

 

 کار نکردن کیبورد
به کمک کنترل پنل نیز برخی روش ها نظیر دستکاری Filter Keys می تواند منجر به حل مشکل کار نکردن کیبورد بشود
  • بعد از این گزینه Make the keyboard easier to use را پیدا کنید و انتخاب کنید

 کار نکردن کیبورد

  • در ادامه، کمی به پایین بیایید و گزینه Filter Keys را پیدا کنید. در این قسمت دقت کنید که آیا گزینه Turn onFilter Keys تیک دارد یا نه. این گزینه نباید تیک دار باشد.

 کار نکردن کیبورد

آن را خاموش کنید و بعد apply و ok  کنید و تمام!

شاید لازم باشد یک ریستارت کنید تا وضعیت را بررسی کنید که آیا کیبورد کار می کند یا نه.

 

فشردن دو کلید ترکیبی برای حل مشکل از کار افتادن کیبورد

دو کلید ترکیبی وجود دارد که گاهی که کیبورد از کار می افتد با فشردن آن ها برخی کاربران توانسته اند یخ کیبورد خود را آب کنند.

این دو کلید شامل:

  • دکمه قفل و fn
  • شیفت + اسپیس

می باشند.

شما نیز این دو گزینه را تست کنید و وضعیت کیبورد خود را تست کنید.

 

وارد شدن به ویندوز با یک حساب کاربری جدید برای حل مشکل از کار افتادن کیبورد

معمولا گاهی به دلیل اختلالاتی که در حساب کاربری رخ می دهد، و شاید بخاطر تغییراتی که در پارامترها رخ می دهد، یک حساب کاربری دچار مشکلاتی شود که از جمله آن می توان به از کار افتادن کیبورد کامپیوتر اشاره کرد. این کار معمولا روی تمام ویندوز ها به خوبی جواب می دهد و مشکل کار نکردن صفحه کلید را به خوی حل می کند.

برای حل این موضوع تست یک حساب کاربری جدید می تواند مفید واقع شود

برای این منظور

کافی است که وارد کنترل پنل شوید

قسمت View by را که در بالا و سمت راست قرار دارد را روی Category تنظیم کنید و بعد User Accounts را انتخاب کنید.

 

حل مشکل کار نکردن کیبورد کامپیوتر
برای حل مشکل کار نکردن کیبورد کامپیوتر می توان ورود را با یک اکانت کاربری دیگر انجام داد

بر روی Change account type کلیک کنید

حل مشکل کار نکردن کیبورد کامپیوتر

گزینه Manage User Accounts. را انتخاب کنید

حل مشکل کار نکردن کیبورد کامپیوتر

بر روی Add  کلیک کنید تا مقدمات ایجاد یک اکانت جدید را فراهم کنید

حل مشکل کار نکردن کیبورد کامپیوتر

وقتی که اکانت جدید را ساختید، به راحتی می توانید کیبورد را تست کنید و وضعیت را چک کنید تا ببینید کیبورد تان کار می کند یا نه.

با این شیوه ها صفحه کلید ها را می توانید مورد بررسی قرار دهید

اما در صورتی که هنوز مشکل پا بر جاست کافی است که ویندوز را عوض کنید.

با این کار در صورتی که مشکل سخت افزاری نباشد، ۱۰۰ درصد مشکل از کار افتادن کیبورد حل خواهد شد.

 

 

از کار افتادن کیبورد هنگام بوت شدن

گاهی اوقات هنگام بوت شدن متوجه می شویم که کیبورد کار نمی کند. برای حل این موضوع نیز بهتر است که سه راه حل را در نظر بگیرید:

در این شرایط باز هم ممکن است که مشکل نرم افزاری، سخت افزاری و یا حتی بروز اختلال حواس موجب شود که کیبورد به درستی کار نکند.

پس برای چنین شرایطی، ابتدا اطمینان حاصل کنید که از پیش کیبورد کار می کرده و یا این که کیبورد سالم است و حتی بررسی کنید که کیبورد به سیستم متصل است.

رفع هر گونه عوامل اضافی و آلودگی نظیر مو، غبار و غیره می تواند مشکل کیبورد را حل کند. برای این منظور، می توانید کیبورد را کاملا برعکس کنید یا با فشار هوا، کیبورد را پاک کنید

نصب درست کیبورد های PS/2 نیز کمی دردسر ساز است. کیبوردهایی که سوکت آن ها به صورت PS/2 است، اگر بخش های داخلی سوکت، دچار خم شدگی، باشند یا این که، به صورت شکسته شده باشند، می تواند کار کرد درست کیبورد را دچار اختلال کنند.

آنچه که در این آموزش به شما تقدیم شد، به طور مشترک برای انواع ویندوزها قابل انجام است. تجربیات خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه اجتماعی تان نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. سلام
    من کیبوردم کار نمیده و نمیتونم پسورد بزنم وارد ویندوز بشم من باید چکار کنم،😂😂

    1. یه کیبورد برو بخر بهش وصل کن رمزتو بزن کلش همینه.

  2. سلام ببخشید دکمه های
    aوEscو۱وF1وCops lockوTabکیبورد لبتاپم کار نمیکنه باید چیکار کنم لطفا جواب بدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *