۴ ویژگی رسانه ای نشده در مورد تغییرات OnePlus 5T با اندروید ۸٫۰ Oreo نسخه Open Beta 2

۴ ویژگی رسانه ای نشده در مورد تغییرات OnePlus 5T با اندروید ۸٫۰ Oreo نسخه Open Beta 2
  • 1396/10/27
  • زهرا معبودی
  • 0

OnePlus در حال بروز رسانی گوشی هایش، به  اندروید ۸٫۰ Oreo است اما نسخه بتای این سیستم عامل را اواخر دسامبر ارائه داد و بسیاری از گوشی ها به این سرویس مجهز شدند هر چند هم اکنون نسخه بتا ۲ آن نیز باز است. 

گویا آی تی: هر چند در بروز رسانی جدید شاهد تعمیر و بهبود باگ ها و مشکلات نسخه قبلی نبودیم اما برخی ویژگی های جدیدی نیز در این نسخه از سیستم عامل مشاهده کردیم که خوب است شما هم در مورد آن بدانید.

در حقیقت کاربران OnePlus 5T با کمک این نسخه از اندروید کم کم به طور رسمی به Android Oreo نزدیک می شوند. در این نسخه OnePlus 5T با تغییرات زیادی روبرو بوده که بسیاری از کاربران از آن مطلع هستند اما ما در این مقاله قصد داریم به جزییاتی بپردازیم که کمتر افراد به آن توجه دارند و هنوز چنان که باید رسانه ای نشده اند.

۱- ویژگی های جدید کمک کرده که وان پلاسی شدن راحت تر باشد!

چند هفته پیش بود که وان پلاس اعلام کرد که اپلیکیشنی به نام  OnePlus Switch  ساخته که به کاربران اندرویدی کمک کرده که بتوانند به راحتی از هر دیوایس اندرویدی به وان پلاس مهاجرت کنند. این اپلیکیشن صرفا در حال حاضر در دسترس اندرویدی هاست و برای کاربران iOS  هنوز ارائه نشده است.

در حقیقت  OnePlus Switch  به کاربر کمک می کند که راحت تر اطلاعات خود را به گوشی جدید منتقل کند.

روش کار هم بدین صورت است که اگر گوشی مبدا درای نسخه اندرویدی Android 6.0 Marshmallow و بالاتر از آن باشد، کافی است که اپلیکیشن را روی آن نصب کنند و به کمک اسکن یک کد QR کوچک عملیات انتقال را شروع کنند.

وان پلاس در نسخه Open Beta 2 برنامه سوئیچ را قرار داده تا این کار به راحتی صورت گیرد. بدین صورت کار کاربران راحت تر شده و ساده تر می توانند به جمع وان پلاسی ها افزوده شوند.

 OnePlus Switch

۲- یک ترفند جدید به Clipboard اضافه شده است

گوگل ترفند هایی را به متن های انتخابی اضافه کرده که کاربری اندروید را لذت بخش تر کرده است. معمولا وقتی متنی توسط اندروید انتخاب می شد، تنها کاری که می توانستیم انجام دهیم این بود که آن را کات کنیم یا کپی کنیم! اما در بروز رسانی های اخیر اندروید متن انتخابی را اگر یک آدرس باشد در مپ باز می کند، یا اگر متن انتخابی شماره ای باشد، آن را در شماره گیر باز می کند و حتی قادر است آن را در یک صفحه دیگر باز کند اگر و تنها اگر متن انتخابی یک آدرس وب باشد.

اما وان پلاس پس از گزینه COPY سه آیتم دیگر به نام های Search, Translate, و Share را به اپشن های کلیپبرد اضافه کرده است.

به عنوان مثال، دکمه Search به شما کمک می کند که عبارت انتخابی را به کمک جستجو گر، سرچ کنید و نتایج را مشاهده کنید. همچنین Translate به شما کمک می کند که بتوانید ترجمه متن مورد نظر را به راحتی پیدا کنید و در نهایت Share  به شما این اجازه را می دهد که متن انتخابی را با اپلیکیشن های مختلفی که روی گوشی دارید، به اشتراک بگذارید.

نکته دیگر هم این است که به تناسب متن انتخابی آپشن هایی که نمایش داده می شوند متفاوت هستند برای مثال دو نمونه از این تفاوت ها در عکس زیر را مشاهده کنید:

۳- در مورد کسانی که تماس می گیرند، بیشتر بدانید

هنگامی که شما یک تماس دریافتی دریافت می کنید، معمولا Android با یک شماره تلفن یا نام مخاطب و عکس (در صورت ذخیره شدن در تلفن شما) به شما هشدار می دهد. OnePlus تصمیم گرفت تا با افزودن موقعیت مکانی تماس گیرنده اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

این ویژگی کمک می کند که کاربر بتواند به راحتی بفهمد که آیا تماس گیرنده یک اسپم است یا نه. این اطلاعات کمک می کند که فرد تصمیم بگیرد که به تلفن پاسخ دهد یا نه.

۴- برچسب گذاری خودکار پوشه ها

زمانی که گوشی وان پلاس به Open Beta 2 بروز رسانی می شود، به طور اتوماتیک ورژن لانچر وان پلاس نیز به v2.3 ارتقا پیدا می کند. در این لانچر ویژگی های متفاوتی نهفته است اما آن ویژگی جذابی که برای ما اهمیت داشت این بود که فولدر ها به طور اتوماتیک تگ گذاری می شوند و نظم دهی خوبی صورت می گیرد.

به عنوان نمونه هنگام ایجاد یک پوشه جدید، Launcher پوشه را بر اساس برنامه های اضافه شده به پوشه نامگذاری می کند.

نظر شما در رابطه با تغییرات کنونی و معرفی شده امروز چیست؟ تجربه و دیدگاه خود را در این باره در بخش نظرات بنوسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *