بانک صادرات مکزیک هک شد

بانک صادرات مکزیک هک شد
  • 1396/10/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

یکی از مقامات رسمی بانکومکست یا همان بانک صادرات مکزیک اعلام کرد که این بانک توسط مجرمین سایبری هک شده است. بنابر اظهار نظر این مقام مسئول هکرها موفق نشده اند تا پول مشتریان این بانک دولتی را به سرقت ببرند.

گویا آی تی – مسئولی که درخواست داشت تا نامش فاش نگردد، در مصاحبه ای اعلام کرد که کارشناسان بانک صادرات مکزیک بلافاصله پس از آگاه شدن از حمله ی سایبری، حساب های بانکی را فریز کردند و بدین وسیله مانع از دستیابی هکرها به حساب های مشتریان بانک شدند.
ظاهراً شناسایی بدافزار مورد استفاده ی هکرها در نتیجه ی فعال شدن پروتکل های شرایط اضطراری به موقع صورت پذیرفته و در نتیجه ی این امر دسترسی هکرها به حساب های بانکومکست محدود گشته است.
البته در ساعات ابتدایی پس از حمله ی سایبری دسترسی مشتریان به حساب های بانکیشان به صورت موقت متوقف شد، اما مسئولین به شهروندان این اطمینان را دادند که از اموال آنان به خوبی محافظت می گردد.
در حال حاضر بانک صادرات مکزیک به صورت رسمی اعلام کرده که به سبب واکنش به موقع پروتکل های شرایط اضطراری بانکومکست و همچنین به خاطر هوشیاری کارشناسان امنیت سایبری این بانک خطر کاملاً برطرف شده است و تمامی اطلاعات و اموال شهروندان به خوبی محافظت می‌شوند.
این برای اولین بار نیست که یک بانک مهم دولتی مورد حمله ی هکرها قرار می گیرد. اخیراً حملات مشابه دیگری نیز در دیگر کشورهای آمریکای لاتین صورت گرفته است. البته حمله های سایبری در دیگر نقاط جهان نیز دست کمی از این کشورها ندارند. به طور کلی و بر اساس آمارها می توان گفت که تعداد حملات سایبری در سال ۲۰۱۷ به بیشترین میزان خود رسیده است. در سال ۲۰۱۶ بانک مرکزی بنگلادش مورد حمله ی سایبری قرار گرفت و در نتیجه ی آن ۸۱ میلیون دلار از دارایی های خود را از دست داده و متحمل خسارت مالی بسیار سنگینی شد. در سال ۲۰۱۵ هکرها توانستند ۱۲ میلیون دلار را از بانکی در اکوادور به سرقت ببرند. حملات سایبری مشابهی در سایر کشورها نظیر روسیه و تایوان صورت گرفته و بسیاری را با نگرانی و دغدغه مواجه ساخته است.
در واقع شاید بتوان گفت که امروزه هیچ فردی از حملات سایبری مصون نیست. تمامی افراد حقیقی و حقوقی، ریز و کلان، با این تهدید رو به رشد روبرو هستند و بایستی در مواجهه با آن تدبیری بیاندیشند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *