دردسر پیام chaiOS در سیستم عامل های iOS و macOS

دردسر پیام chaiOS در سیستم عامل های iOS و macOS
  • 1396/10/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

امروزه هکرها با ارسال پیام هایی می توانند انواع دستگاه ها، از جمله دستگاه های دارای سیستم عامل iOS و macOS، را دچار هنگی و سایر آسیب ها سازند. به تازگی پیامی با نام chaiOS می تواند دستگاه های دارای یکی از دو سیستم عامل iOS و macOS را دچار آسیب کند.

گویا آی تی – این پیام برای اولین بار به وسیله ی یکی از کاربران توییتر به عنوان پیامی مخرب اعلام شد. بر طبق گفته های این کاربر، پیام chaiOS می تواند موجب توقف اپلیکیشن ها شده و حتی ری استارت شدن دستگاه را نیز سبب شود.

سایت تخصصی ۹to5mac نیز گفته های این کاربر را تأیید کرده و اعلام نموده است که این باگ، که در واقع در قالب یک لینک و یا متن معتبر ظاهر می شود، می تواند موجب هنگ کردن دستگاه شده و حتی کرش شدن اپلیکیشن های پیام رسان و یا ری استارت شدن دستگاه را در پی داشته باشد.

البته دقیقاً مشخص نیست که این پیام از چه طریقی بر روی این دو سیستم عامل تأثیر می گذارد اما احتمال آن که این ماجرا به سبب نوع کدنویسی صفحه ی لینک شده باشد زیاد است.
در آخر گفتنی است که چنین پیام هایی مدتی می آیند و پس از آن از بین می روند. بنابراین انتظار می رود که اپل واکنشی خاص به این ماجرا نشان ندهد و اقدام به عرضه ی پچ اصلاحی نکند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *