گوشی های پرچمدار چه زمانی اندروید ۸ را دریافت خواهند کرد؟

گوشی های پرچمدار چه زمانی اندروید ۸ را دریافت خواهند کرد؟
  • 1396/10/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

قرار است به زودی برای گوشی هایی که از اندروید نوقا بهره مندند، اندروید ۸ یا همان اوریو عرضه شود تا هر یک از کاربران این گوشی ها نیز بتوانند از قابلیت های جدید اندروید اوریو بهره ببرند. در این نوشتار به زمان تقریبی انتشار اندروید اوریو برای هر یک از پرچمداران تولید کننده های مختلف اشاره خواهیم کرد. اگر صاحب یکی از پرچمداران تولید کننده های مختلف هستید این نوشتار را تا به انتها بخوانید تا از زمان تقریبی انتشار اندروید اوریو برای گوشی تان مطلع شوید.

 

 سامسونگ

۱- Galaxy S8 & Galaxy S8+:

بر اساس برخی اخبار موثق قرار است برای این دو گوشی سامسونگ، اواخر همین ماه ژانویه سیستم عامل اندروید ۸ منتشر شود. البته نسخه های لاک شده بایستی اندکی بیشتر صبر کنند.

۲- Galaxy Note 8:

برخی از کاربران نوت ۸ گزارش می دهند که در حال حاضر اندروید اوریو برای گوشی آنان به طور آزمایشی به کار گرفته شده. اما در کل، احتمال بسیار تا چند هفته ی دیگر این گوشی نیز در زمره ی گوشی هایی قرار خواهد گرفت که از اندروید اوریو بهره مند خواهند شد.

۳- Galaxy S7 & Galaxy S7 Edge:

گزارش شده که برخی نسخه ها از این دو گوشی در بنچ مارک ها از اندروید اوریو برخوردارند و احتمالاً این دو گوشی نیز در هفته های آینده از اندروید اوریو بهره مند خواهند شد.

۴- Galaxy S6, Galaxy S6 Edge & Galaxy S6 Edge+:

احتمالاً شما نیز در مدت اخیر شایعاتی در مورد به روز رسانی این سه گوشی به اندروید اوریو شنیده اید. اما به احتمال زیاد سامسونگ این کار را برای این سه گوشی نخواهد کرد. زمان زیادی از انتشار این گوشی ها گذشته و تجربه می گوید که سامسونگ اندروید اوریو را برای گلکسی اس ۶ و خانواده اش عرضه نخواهد کرد.

 

ب) هواوی

۱- Huawei Mate 10:

هواوی میت ۱۰ و خانواده اش از همان زمان تولید به همراه اندروید ۸ عرضه شدند.

۲- Huawei Mate 9:

برخی اخبار حکایت از آن دارند که میت ۹ به زودی به اندروید ۸ مجهز می شود چرا که اندروید ۸ برای این گوشی آماده شده و احتمالاً در آینده ای نزدیک برای آن عرضه خواهد شد.

۳- Huawei P10:

هواوی نسخه ی آزمایشی اندروید ۸ را برای گوشی P10 منتشر کرده و این به معنای آن است که این گوشی نیز به زودی به اندروید اوریو مجهز خواهد شد.

۴- Huawei P9:

از آن جا که همین اسفند ماه سال پیشین بود که این گوشی به اندروید نوقا مجهز شد، لذا انتظار می رود که به زودی خبری از اندروید اوریو برای آن نباشد. احتمالاً دو یا سه ماه آینده از اندروید اوریو برای P9 نیز استفاده شود.

 

ج) ال جی:

۱- LG V30:

این گوشی در آمریکا از نسخه ی آزمایشی اندروید اوریو برخوردار شده و این به معنای آن است که به زودی نسخه ی سیستم عامل اندروید اوریو برای ال جی وی ۳۰ نیز عرضه خواهد شد. تجربه نشان می دهد که ابتدا کاربران کره ای و سپس کاربران سایر کشورها از به روز رسانی جدید برخوردار خواهند گردید.

۲- LG G6:

اخبار نشان از آن دارند که این گوشی تا اواخر فوریه، یعنی روزهای اولیه ی اسفند، از اندروید اوریو برخوردار خواهد شد. البته این زمان برای کاربران آسیایی است، برای کاربرانِ تمامی نقاط جهان تاریخ خاصی مشخص نشده است.

۳- LG V20:

زمان خاصی برای عرضه ی به روز رسانی برای این گوشی مشخص نشده، اما احتمالاً پس از عرضه ی اندروید اوریو برای LG V30 و LG G6، این گوشی نیز از اندروید اوریو برخوردار خواهد شد، یعنی حول و حوش دو ماه دیگر.

۴- LG G5:

جی ۵ اردیبهشت همین امسال بود که مجهز به اندروید نوقا شد. بنابراین احتمالاً در اردیبهشت سال ۹۷ برای این گوشی اندروید ۸ عرضه خواهد شد و به احتمال زیاد این به روز رسانی، آخرین به روز رسانیِ ال جی از این محصول خود خواهد بود.

 

د) سونی

۱- Xperia XZ1 & Xperia XZ Compact:

هر دوی این گوشی ها از همان زمان تولید از اندروید ۸ بهره می بردند.

۲- Xperia XZ & Xperia XZ Premium:

کاربران آمریکایی این گوشی ها از اندروید اوریو بهره مند شده اند و به احتمال زیاد در زمانی نزدیک سایر کاربران نیز این به روز رسانی را دریافت خواهند کرد.

 

ه) اچ تی سی

۱- HTC U11:

بسیاری از کاربران یو ۱۱، از جمله کاربران اروپایی و خاور میانه ی این گوشی، از اندروید ۸ بهره مند شده اند و حتماً به زودی سایر کاربران نیز از این اندروید جدید بهره مند خواهند شد.

۲- HTC U10:

در حال حاضر نسخه های آنلاک این گوشی امکان دریافت اندروید اوریو را دریافت کرده اند.

۳- HTC U Ultra:

بر طبق اعلام خود اچ تی سی، پس از عرضه ی اندروید ۸ برای گوشی یو ۱۱، این سیستم عامل برای یو اولترا نیز عرضه خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *