آیا عصر طلایی بیت کوین به پایان رسید؟

آیا عصر طلایی بیت کوین به پایان رسید؟
  • 1396/10/29
  • سمیه شماعی زاده
  • 1

 

به عقیده بسیاری از کارشناسان احتمال دارد که زمان طلایی برای شروع تجارت با استفاده از ارزهای رمز نگاری شده به پایان رسید باشد. ماه دسامبر سال گذشته میلادی یکی از ماه هایی بود که تجارت با استفاده از ارزهای رمز نگاری شده در آن تا حد قابل توجهی رونق داشته است. در این ماه ارزش بیت کوین به بیشترین مقدار خود از زمان پیدایش آن رسیده بود که چیزی در حدود ۱۹ هزار دلار تخمین زده شده بود. از طرفی ارزش روزانه تجارت از طریق ارزهای رمز نگاری شده برای الین بار به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسید. به نظر می رسد با توجه به اخبار منتشر شده این زمان یکی از طلایی ترین زمان های استفاده از ارزهای رمز نگاری شده در طول تاریخ بوده باشد. این زمان به Arbitage مشهور است.

گویا آی تی – Arbitage زمانی است که یک تاجر و یا فعال در حزوه کسب وکار و تجرات کالا و یا خدماتی را به ارزان ترین قیمت ممکن خریداری می کند و در عوض آن را با بالاترین قیمت ممکن در بازار دیگری به فروش می رساند. در ماه دسامبر این اتفاق برای دارندگان بیت کوین رخ داد که باعث شد ارزش آن به یکباره به ۲۰ هزار دلار افزایش یابد. البته در بازار آمریکا در ماه دسامبر بیت کوین با قیمت های متفاوتی در بازار مبادله می شد.

بر اساس اخبار منتشر شده و آمار ارائه شده توسط موسسات معتبر مالی ارزش بیت کوین در روز ۱۰ دسامبر سال گذشته میلادی در حدود ۱۰۰۰ دلار بوده است. این رقم در ماه مارس سال گذشته میلادی برای بیت کوین در حدود ۵۰۰ دلار بوده است. اما در روزهای پایانی ماه دسامبر ارزش این ارز رمز گذاری شده تا حد قابل توجهی افزایش یافته است.

اما در سال جدید میلادی، به طرز غیر طبیعی و غیر قابل باوری ارزش بیت کوین در مقابل ارزش دلار تا حد قابل توجهی در حال کاهش است. بر اساس عقیده کارشناسان به نظر می رسد این کاهش ارزش روز به روز بیشتر شود و ارزش بیت کوین هرکز به ارزش آن در ماه دسامبر نرسد.

اما برای بسیاری از تاجران تجارت به واسطه ارزهای رمز نگاری شده سوال مهمی مطرح شده است که آیا می بایست سرمایه گذاری خود را بر روی این ارزهای رمز نگاری شده متوقف کنند یا با گذشت زمان ارزش بیت کوین افزایش خواهد یافت.

گارت سی، مدیر عامل DV Chain در پاسخ به این سوال به این موضوع اشاره کرده است که از آنجایی که نوسانات ارزش بیت کوین محدود و در بازه های کوچک رخ می دهد بنابراین ممکن است یک رویداد Arbitage دیگری رخ دهد و باعث شود تا ارزش بیت کوین به یکباره افزایش یابد.

اما جان اسپالازانیف یکی از تجاری که اخیرا به عنوان شریک موسسه کیلر ولیو پارتنرز فعالیت خود را شروع رده است عقیده دارد که ماه دسامبر برای بیت کوین به هیچ عنوان ترار نخواهد شد و ارزش بیت کوین همجنان کاهش خواهد یافت. به عقیده وی ماه دسامبر سال گذشته دوران طلایی بیت کوین محسوب می شود که هرکز تکرار نخواهد شد. به نظر او Arbitage برای بیت کوین اتفاق نخواهد افتاد.

البته به عقیده کارشناسان روند کاهش ارزش البته برای تمامی ارزهای رمزنگاری شده یکسان نیست و نمی توان گفت مسئله کارهش ارزش برای تمامی ارزهای رمز نگاری شده اتفاق خواهد افتاد.

به گفته بابی چوف میر فروش ائراق بهادار در ارزهای رمزنگاری شده کامبرلند، قیمت و ارزش ارزهای رمزنگاری شده میان همه انها با توجه به معروف بودن تقسیم شده است. و نمی توان پیش بینی کرد که ایا همه ارزش همه ارزهای رمز نکاری شده کاهش خواهد یافت یا فقط بیت کوین و برخی دیگر کاهش ارزش خواهند داشت.

اما همچنان احتمال رخ دادن Arbitage در خصوص ارزهای رمز نکاری شده و افزایش ارزش این ارزهای وجود دارد و بنابراین می بایست در خصوص سرمایه گذرای بر روی این ارزها و رود به تجارت ارزهای رمزنگاری شده محتاطانه و با مطالعه عمل کرد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. نگارنده محترم به این موضوع توجه ندارد که آربیتاژ به مفهوم کسب سود از اختلاف قیمت در دو یا چند بازار است البته با این توضیح که در واقع خرید و فروش ارز و یا کالا بلافاصله در دوبازار مختلف است . توجه کنید که قید زمان در این معامله مهم است و اگر ما کالایی را بخریم و این کالا روند صعودی داشته باشد و آن را به فروش برسانیم این معامله یک آربیتاژ نیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *