آموزش ریپورت کردن ویدیو در یوتیوب ( موبایل + وب )

آموزش ریپورت کردن ویدیو در یوتیوب ( موبایل + وب )
  • 1396/10/29
  • زهرا معبودی
  • 1

یوتیوب یک شبکه فوق العاده ی محتوایی است که در آن بسیاری از فیلم های خوب و اموزشی قرار دارد اما این بدین معنی نیست که نمی توان در آن فیلم های افتضاح و حتی افراد مشکوک مشاهده نکرد! شما می توانید به لطف قابلیت ریپورت یا گزارش دهی افراد و پست ها در این شبکه اجتماعی نهایت تلاش خود را کنید تا شبکه ای سالم داشته باشید. 

گویا آی تی: به کمک قابلیت گزارش دهی، می توانید افراد و کامنت ها و پست هایی که به نظرتان برای عموم مناسب نیست، را گزارش دهی کنید و در بهبود محیط مجازی تا حدی دخیل باشید. اما راهنمای این کار اینجاست:

چه چیزهایی مخالف دستورالعمل های انجمن YouTube است؟

دستورالعمل های انجمن YouTube بیانیه ای خوب و مناسب است که محدودیت های ارسال ویدیو در این شبکه را فراهم می کند. معمولا در این شبکه، موارد زیر به شدت مورد توجه است و نسبت به آن ها برخورد می شود:

برهنگی یا محتوای جنسی
محتوای مضر یا خطرناک
محتوای نفرت انگیز
محتوای خشونت آمیز
آزار و اذیت و سوء استفاده جنسی
هرزنامه و کلاهبرداری
تهدید
نقض کپی رایت
نقض حریم خصوصی
جعل هویت
کودکان در معرض خطر

یوتیوب,ریپورت کردن فیلم,گزارش اسپم ویدیو یوتیوب

اگر شما فیلم یا کامنتی به تناسب موارد بالا مشاهده کردید می توانید به راحتی با گزارش کردن آن، نسبت به سلامت یوتیوب اقدام کنید اما روش کار بدین صورت است:

معمولا گزینه ریپورت کردن ویدیو ها کمی از دید ها پنهان است به همین دلیل لازم است که کمی عمیق تر به ماجرا وارد شوید. ابتدا باید وارد اکانت گوگلی خود شوید تا بتوانید ریپورت را به خوبی انجام دهید.

بعد از اینکه وارد اکانت گوگلی خود شدید، می توانید در زیر ویدیو، سه نقطه کوچک که در تصویر زیر نشان داده شده است را کلیک کنید تا به آپشن های اضافی در مورد ویدیو دسترسی پیدا کنید:

Report a YouTube Video

با انجام این کار یک گزینه پاپ آپ نمایش داده می شود که در آن گزینه Report مشاهده می شود. روی این گزینه کلیک کنید

Report

برای ریپورت کردن ویدیو از طریق اپلیکیشن موبایل یوتیوب، لازم است که ابتدا وارد اپ شده و فیلم مورد نظر را در آستانه اجرا تنظیم کنید تا کنترل های آن نمایش داده شوند. بعد روی سه نقطه تنظیماتی در سمت راست آن ضربه بزنید تا آپشن ها نمایش داده شوند:

ریپورت کردن ویدیو یوتیوب

از منوی پاپ آپی که مشاهده می شود، و در بالا نمونه آن را می بینید گزینه report را انتخاب کنید.

در هر پلتفرمی که بخواهید ویدیویی را ریپورت کنید، لازم است که یک سری اطلاعات اضافی پیرامون علت ریپورت و نوع محتوای ریپورت شده به یوتیوب بدهید. این اطلاعات اضافی را انتخاب کنید:

ریپورت کردن ویدیو یوتیوب

همچنین در ادامه می توانید اطلاعات اضافی نیز به صورت دستی وارد کنید:

ریپورت کردن ویدیو یوتیوب

بدین صورت می توانید به راحتی با زدن لینک آبی رنگ report پست مورد نظر را ریپورت کنید و مطمئن باشید که یوتیوب سریعا به این موضوع رسیدگی می کند.

در این باره دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و سوالات خود را بپرسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام من کنسرت گذارم به همه گفته بودم در یوتوب و فیسبوک نگذارید فقط یک نفر بدون اجازه من فیلم کنسرت گذاشتند خواننده ناراحت شدند و از من خواستند این ویدیو باید پاک شود اما من بلد نیستم چطور ریپورت و گزارش میدهم به یوتوب که کنسرت خیلی ضرر بهم کرد بخاطر اینکه فیلمبردار حرفه ایی اورده بودم. راهنماییم کنید ممنون میشوم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *