شرکت BMW پدهای شارژ بی سیم خود را وارد امریکا می کند

شرکت BMW پدهای شارژ بی سیم خود را وارد امریکا می کند
  • 1396/11/1
  • رقیه کُرد
  • 0

شرکت BMW به منظور بهبود روش های شارژ خودروهای الکتریکی قابل اتصال به شبکه، قصد دارد دسترسی به پدهای شارژ بی سیم برای یکی از خودروهای خود را در امریکا گسترش دهد.

گویا آی تی – «جان کلی» مدیر برنامه های محصولات BMW در امریکای شمالی می گوید امکان استفاده از پد شارژ بی سیم BMW که سال گذشته معرفی شد صرفا برای خودروی هیبریدی ۵۳۰e iPerformance فراهم شده است. این سیستم در غرفه نمایشگاه CES 2018 به نمایش گذاشته شده بود اما آقای کلی هیچ صحبتی از زمان عرضه احتمالی، حتی تا اواخر سال جاری میلادی نکرد. این نماینده شرکت آلمانی قبلا گفته بود تا چند سال آینده شاهد عرضه این فناوری در امریکا نخواهیم بود.

این پدهای شارژ از یک کابل القایی تعبیه شده در خودرو استفاده کرده و توان آنها ۳٫۲ کیلووات در هر ساعت است. در صورت خالی بودن کامل باتری، این پد در مدت زمان سه ساعت و نیم آن را به طور کامل شارژ خواهد کرد. در حال حاضر اروپایی امکان استفاده از این فناوری را دارند هر چند پد باید حتما به یک خروجی ۲۲۰ ولت متصل شود. به محض قرار گرفتن خودرو روی پد، سیستم سرگرمی رسانه ای BMW پد را تشخیص داده و از راننده در مورد آغاز پروسه شارژ سوال می کند.

در حال حاضر شرکت BMW به دنبال آمار دقیقی از مشتریان علاقه مند به این فناوری و همچنین نحوه استفاده آنها از پدهای شارژ است. می توان گفت این پروژه فعلا به صورت آزمایشی در حال اجراست.

عرضه این سیستم در امریکا احتمالا محدود خواهد بود. BMW به دنبال انتخاب فروشندگان از بین ۳۰۰ نماینده خود در این کشور است و همچنین باید شرکت های همکار در زمینه نصب این پد شارژ در گاراژهای مشتریان را هم مشخص کند. این شرکت تا کنون هیچ صحبتی از قیمت این دستگاه نکرده که البته اهمیت چندانی هم ندارد. پد شارژ BMW دستاوردی بسیار بزرگ برای خودروهای الکترونیکی است و اگر کاربران اولیه از عملکرد آن راضی باشند قطعا شاهد موفقیت گسترده آن در بازار امریکا خواهیم بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *