آموزش تنظیم نیم کلیک در سیستم عامل مک

آموزش تنظیم نیم کلیک در سیستم عامل مک
  • 1396/11/1
  • زهرا معبودی
  • 0

سیستم عامل ها هر کدام دستورالعمل ها ومحدودیت ها و کارکرد های خاص خود را دارند. سیستم عامل های مک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در برخی مناطق مک بر ویندوز اولویت دارد و در برخی جاها، ویندوز سر آمد است. از نظر کارکردی نیز در برخی جاها ویندوز قوی تر و در برخی امکانات مک فوق العاده است. 

گویا آی تی: مثلا در پد لمسی ویندوز شاید نیم کلیک و راست کلیک بی اهمیت باشد اما در پد لمسی سیستم عامل مک، راست کلیک سازی کار آسانی است اما برای نیم کلیک کردن! واقعا باید چکار کرد؟ در این باره می توان از نرم افزارهای شخص ثالث استفاده کرد که می توان آن را روی مک نصب کرد و فرآیند ایجاد نیم کلیک در این سیستم عامل را تسهیل کرد.

نیم کلیک مک

یکی از بهترین نرم افزارهایی که به شما کمک می کند تا در مک، بتوانید با کمک سه انگشت نیم کلیک کنید، MiddleClick است. این نرم افزار رایگان است. شما می توانید آن را دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید و بعد آن را به داخل فولدر اپلیکیشن ها بکشید و بیندازید تا عملیات نصب صورت گیرد.

نکته: قبل از راه اندازی برنامه، شما باید ژست Look Up مک خود را غیر فعال کنید (عملکرد macOS به یک ضربه سه انگشتی در پد لمسی اختصاص می یابد). به System Preferences> Trackpad بروید و روی زبانه یا تب Point and Click کلیک کنید.

فعال کردن نیم کلیک مک

در این بخش Look up & detectors را مطابق بالا پیدا کنید و تیک مقابل آن را بزنید. بعد از این به فولدر  Applications برگردید و اپلیکیشن MiddleClick را راه اندازی کنید. با این کار می توانید ایکون اپلیکیشن را در Menu Bar مشاهده کنید و متوجه شوید که این اپ فعال است.

بعد از این باید نیم کلیک را فعال کنید برای این کار به مسیر System Preferences > Users and Groups.  بروید. در این جا نام کاربری خود را هایلایت کنید و روی تب Login items کلیک کنید. در این بخش بر روی + کلیک کنید و در میان لیست اپلیکیشن ها نام اپلیکیشن MiddleClick  را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید

MiddleClick

بدین صورت طبق آنچه که انتظار دارید امکان استفاده از نیم کلیک یا کلیک میانی، فراهم می شود.

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *