۷ اپلیکیشن مفید برای سر و سامان دادن به زندگی شما

۷ اپلیکیشن مفید برای سر و سامان دادن به زندگی شما
  • 1396/11/2
  • مهری ایران دوست
  • 0

بسیاری از ما بین فعالیت های مختلف کاری، قرارها و فهرست طولانی و رو به رشد کارها همیشه نگرانی و اضطراب را تجربه می کنیم. این در حالی است که سرگرمی های تلفن های هوشمند و حواس پرتی های ناشی از آن می توانند شرایط را حتی بدتر کنند. اما این گوشی ها می توانند زندگی را برای شما سادتر کنند، و همه چیز به نحوه ی استفاده ی شما از این دستگاه ها بستگی دارد.

گویا آی‌تی – ما قصد داریم با معرفی ۷ برنامه برای مدیریت زمان، ایجاد عادت های بهتر، دریافت هشدارهای یادآوری و مواردی از این قبیل  به شما کمک کنیم. با استفاده از این برنامه ها شما می توانید تلفن همراه خود را به ابزاری برای صرفه جویی در زمان تبدیل کنید.

  1. Google Keep

در گام نخست، شما به یک برنامه یادداشت برداری نیاز دارید که بتوانید نوشته های گاه و بیگاه و لیست های خود را در آن ثبت کرده و سامان بدهید. برنامه ی Google Keep  با رابط کاربری مناسب و انعطاف پذیری در پلت فرم های مختلف پیشنهاد خوبی برای این کار است.

Google Keep علاوه بر ثبت یادداشت ها، به شما اجازه می دهد آن ها را مرتب و سازماندهی کنید. برای مثال، شما می توانید مطالب مرتبط را با رنگ مشخصی ثبت کنید و یا واژه های خاصی را به عنوان برچسب برای آنان انتخاب کنید . با این کار مطالب مربوط به “خانه”، “کار”، “بچه ها” و .. به راحتی قابل تفکیک خواهند بود. شما می توانید یادداشت های خود را در فرمت های مختلفی از قبیل متن یا لیست دارای تیک و بدون تیک، دست خط، فایل صوتی یا تصویر ذخیره کنید.

علاوه بر این شما می توانید یادداشت های Google Keep را با سایر کاربران نیز به اشتراک بگذارید، یا با تبدیل یادداشت های متنی به یک فایل Google Docs، شکل رسمی تری به آن ها بدهید.

  1. Cortana

این روزها هر گوشی همراه دستیار دیجیتالی مخصوص به خود را دارد. اما حتی اگر شما به Google Assistant یا Siri دسترسی دارید می توانید همزمان از Cortana استفاده کنید، به ویژه اگر با چندین دستگاه کار می کنید یا یک کامپیوتر با ویندوز ۱۰ دارید. برای این کار باید اپلیکیشن Cortana را دانلود کنید، وارد حساب کاربری مایکروسافت خود شوید و برنامه ریزی و سازماندهی اوقات خود را به او بسپارید.

Cortana می تواند یادداشت ها و لیست های شما را ثبت کرده و یادآوری هایی (Reminder) برای آن تنظیم کند. در صورت تنظیم یاد آورها، برنامه می تواند در ساعات مشخصی از روز یا زمانی که به مکان های خاصی می رسید به شما هشدار دهد- برای مثال می تواند به محض آنکه از جلوی گل فروشی مورد علاقه ی خود رد می شوید، به شما یادآوری کند که گل بخرید. یادآور ها می توانند بر اساس یک برنامه ی زمان بندی خاص تنظیم شوند و برای مثال خرید شیر یا خالی کردن زباله ها را به شما یادآور شوند.

این دستیار مجهز به هوش مصنوعی می تواند با هر برنامه ی تقویم دیگری- شامل Google، Apple و Microsoft – تنظیم شود و امکان اضافه کردن رویدادها و چک کردن لحظات پیش رو را برای شما فراهم می کند. علاوه بر تمام مطالب ذکر شده، Cortana شما را از اخبار مهم و پیش بینی های آب و هوا نیز با خبر می سازد.

  1. Trello

Trello به عنوان ابزاری که گروه هاو تیم ها می توانند از آن برای مدیریت پروژه های مشترک استفاده کنند، شهرت و جایگاه خوبی برای خود دست و پا کرده است. در واقع این برنامه می تواند برای افراد و خانواده ها نیز مناسب باشد، زیرا بخشی از جذابیت Trello مربوط به انعطاف پذیری آن است و شما می توانید برای اهداف مختلف از آن استفاده کنید.

این برنامه هم برای موبایل و هم به صورت اینترنتی ارائه می شود که هر دو حالت آن عملکرد مشابهی دارند: شما می توانید “کارت” های دیجیتالی متنوعی را ایجاد کرده و آن ها را در ستون های مختلف بچینید. هر کارت می تواند نشان دهنده ی یکی از کارهای خانه، فعالیتی در لیست کارها یا یک رویداد در تقویم باشد. ستون های اشاره شده می توانند نشان دهنده ی انواع مختلف فعالیت ها، اولویت ها، تاریخ های خاص یا هر عامل دیگری باشند که شما برای مرتب کردن کارتهای خود به آن نیاز دارید.

پس از آن که تصمیم گرفتید فهرست های خود را چگونه تنظیم کنید می توانید برای مدیریت آسان تر، جزئیات بیشتری به کارت های خود بیفزائید. اگر دوست داشته باشید می توانید توضیحاتی کوتاه به آن اضافه کنید، با تنظیمات رنگ آن ها را تفکیک کنید، افرادی که ممکن است به آگاهی یا یادآوری نیاز داشته باشند را تگ کنید و حتی یک موعد نهایی برای یکی از کارت ها مشخص کنید. بعلاوه همکاران شما می توانند نظرات خود را به کارت ها اضافه کنند، فایل هایی به آن بفزایند و کارت ها را با درگ کردن به ستون دیگری منتقل کنند. تنظیمات Trello می تواند بر اساس خواست شما بسیار ساده یا پیچیده باشد.

برای مصارف فردی، شما می توانید از حالت رایگان Trello استفاده کنید. با این حال، شرکت ها و ادارات می توانند برای ایجاد یکپارچگی بیشتر با برنامه های دیگر و توانایی افزودن فایل های بزرگ تر به کارت ها، ماهانه ۱۰ تا ۲۱ دلار هزینه پرداخت کنند.

  1. Smarter Time

برای انجام برنامه ریزی های بهتر، شما باید بدانید که می خواهید زمان خود را چگونه سپری کنید و این دقیقا همان کاری است که Smarter Time برای شما انجام می دهد. این برنامه حتی می تواند فعالیت های شما را به صورت اتوماتیک ردیابی کند: در حالی که شما باید اصل برنامه را خودتان تنظیم کنید، اپلیکیشن Smarter Time سعی می کند زمان های خالی در طول روز شما را پر کند و این کار را بر اساس عادتهای پیشین شما و بر اساس داده های دریافت شده از سنسورهای تلفن انجام می دهد (برای مثال، حرکات سریع می تواند به معنای ورزش و دویدن صبحگاهی باشد).

به محض آنکه شما این داده ها را در اختیار برنامه قرار می دهید، برنامه گزارش هایی در مورد  مسائل مختلف، از اینکه زمان خود را صرف چه کارهایی می کنید تا آنکه کدام برنامه ها بیشترین زمان شما را می گیرند در اختیار شما قرار می دهد. پس از آن اگر بخواهید برنامه ی فعالیت های روزانه ی خود را تغییر دهید می توانید اهداف دلخواهی را تنظیم کنید تا Smarter Time برای دستیابی به آن ها شما را کمک کند.

در حال حاضر، تنها کاربران اندروید می توانند از Smarter Time استفاده کنند اما قرار است شرکت سازنده ی این برنامه، نسخه ی بتای Smarter Time را برای iOS ارائه کند. برای دریافت امکانات بیشتر، نظیر گزارش های دقیق تر و گزینه ی انتقال داده ها می توانید با پرداخت ماهانه ی ۳ تا ۱۰ دلار یک حساب کاربری Plus برای خود خریداری کنید.

  1. Todoist

Todoist یکی از معروف ترین برنامه های تهیه ی لیست فعالیت های روزانه است و این شهرت بی دلیل نیست. این ابزار جامع و کامل تقریبا روی هر پلت فرمی قابل اجرا است و از رابط کاربری هوشمند و مستقیمی برخوردار بوده و امکانات پیشرفته ای در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

برای مثال این برنامه به شما اجازه می دهد به هر آیتم از لیست اولویت خاصی را اختصاص دهید. علاوه بر این شما می توانید در این برنامه لیست های تو در تو تهیه کنید و به این روش، فعالیت های کاری و شخصی را از یکدیگر تفکیک کنید. برای فعالیت هایی که تکرار می شوند، مانند بیرون بردن زباله ها یا پرداخت قبض تلفن، شما می توانید آیتم ها را طوری تنظیم کنید که بر اساس یک برنامه ی مشخص تکرار شوند. اگر لازم است کاری را هر هفته انجام دهید، Todoist این کار را فراموش نخواهد کرد.

در حالی که استفاده از سطح پایه ی Todoist رایگان است، شما می توانید با پرداخت ۲۹ دلار در هر سال برنامه را به حالت پرمیوم ارتقاء دهید. در این حالت شما می توانید بر اساس زمان یا مکان، یادآورهایی را برای خود تنظیم کنید، از پشتیبانی های خودکار بهره ببرید و نمودارهایی را در مورد میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف خود مشاهده کنید.

  1. Habit List

شعار این برنامه “ساختن یک زندگی بهتر” است و تمام بخش های موجود در اپلیکیشن برای دستیابی به این هدف تنظیم شده اند. این برنامه سعی می کند برای ایجاد عادت های خوب تلنگری به شما بزند. این عادت های خوب می توانند شامل تهیه ی یک فهرست از کارهایی که باید انجام دهید و ایجاد یک برنامه ی مشخص و روزمره باشد.

برای استفاده از این برنامه شما باید اهداف خود را روی یک تقویم یا برنامه زمان بندی تکرار شونده از عادت ها مشخص کنید. با این کار برنامه کارهایی را که باید انجام دهید به شما یادآوری خواهد کرد و گزارش هایی از میزان پیشرفت شما ارائه می کند تا متوجه باشید تا چه اندازه توانسته اید عادت مد نظر را در زندگی خود پیاده کنید. سادگی رابط کاربری این برنامه به تمرکز بیشتر شما کمک خواهد کرد: هر روز صبح، این برنامه لیستی از کارهایی که باید انجام دهید را در اختیار شما قرار می دهد.

برای آنکه بتوانید تعداد نامحدودی از این لیست های روزمره را تنظیم کنید و به امکانات بیشتر برنامه نظیر حالت نمایش تاریک یا کم نور دسترسی داشته باشید، می توانید تنها با پرداخت ۵ دلاربرای همیشه این امکانات را فعال کنید. اگرچه Habit List در حال حاضر تنها در سیستم عامل iOS قابل دسترسی است، کاربران اندروید می توانند از اپلیکیشن مشابهی به نام Habit Streak استفاده کنند.

  1. Pocket

یکی از دلایل تلف کردن وقت، افتادن در دام بی انتهای جست و جوهای اینترنتی است. اما هنگامی که شما به موضوع جالبی در اینترنت بر می خورید، لزومی ندارد آن مطلب را حتما در همان لحظه بخوانید. در عوض می توانید آن را در Pocket ذخیره کرده و هنگامی که اوقات فراغت بیشتری دارید به مطالعه ی آن ادامه دهید.

Pocket به شما اجازه می دهد مقاله هایی جالب را از همه جای وب ذخیره کنید: شما می توانید مقاله هایی را که با جست و جو در یک برنامه ی مرورگر وب در گوشی یا کامپیوتر پیدا کرده اید، یا در ایمیل های دریافتی یا شبکه های اجتماعی به آن برخوردید ذخیره کنید. بعلاوه شما می توانید مقاله ها و ویدئوهای جمع آوری شده را در دسته های مشخصی مرتب کنید تا راحت تر به آن ها دسترسی داشته باشید. به محض آنکه چند مقاله را در Pocket ذخیره کنید، این برنامه بر اساس داده های دریافتی مقاله های مرتبطی را که احتمالا به خواندن آن ها علاقه دارید به شما پیشنهاد خواهد کرد.

با استفاده از این برنامه ها شما حتی می توانید زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید به خواندن مقاله های ذخیره شده ادامه دهید: Pocket تمام مقالات مشخص شده را برای نمایش در حالت آفلاین ذخیره می کند. اگر این برنامه را روی دستگاه های متعدد (گوشی همراه، کامیپوتر …) خود نصب کنید، مطالب ذخیره شده به طور اتوماتیک بین این برنامه ها هماهنگ می شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *