راهنمای استفاده از tineye.com برای پیدا کردن تصاویر بدون واترمارک

راهنمای استفاده از tineye.com برای پیدا کردن تصاویر بدون واترمارک
  • 1396/11/3
  • زهرا معبودی
  • 0

بسیاری از اوقات پیش می آید که بخواهیم بدانیم عکسی مشخص برای اولین بار در کجا منتشر شده است. در چنین وضعیتی اگر بخواهید به طور دستی تک تک سایت ها را بگردید و زمان انتشار آن ها را نگاه کنید و بررسی کنید کار بسیار غیر عاقلانه ای انجام داده اید چرا که وسعت دنیای اینترنت کجا و قدرت جستجوی ما کجا!

گویا آی تی: اما برای چنین وقتی بهترین ابزاری که تا کنون من پیدا کرده ام، tineye.com بوده است. البته tineye.com تنها یک سایت ساده برای پیدا کردن منابع اصلی و ابتدایی عکس نیست. tineye.com وب سایتی است که در زمینه تصاویر اطلاعاتی از جمله موارد زیر ارائه می کند:

  • قدیمی ترین عکس موجود مطابق با عکس مورد نظر شما
  • در صورت وجود نسخه بدون تگ و واتر مارک را ارائه می دهد
  • بزرگترین عکس موجود مطابق با تصویر شما
  • جدیدترین عکس آپلود شده در نت مطابق با تصویر شما

در ادامه کمی در مورد روش های استفاده از این وب سایت را برای شما شرح می دهیم.

برای استفاده از tineye.com روی لینک زیر کلیک کنید:

ورود به وب سایت tineye.com

اموزش استفاده از tineye.com

با ورود به ایت سایت با یک باکس برای آپلود تصویر خود روبرو می شوید. در اینجا صحبتی از محدودیت نوع تصاویر نشده اما شما می توانید این موضوع را تست کنید. با زدن دکمه آپلود در سمت چپ، می توانید عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید و به وب سایت مهلت دهید تا آن را آپلود کند.

بعد از آپلود شدن، تمام نتایج ممکن برای شما ارسال می شود:

من در این آموزش یک عکس از گوشی اکسپریا جستجو کردم و این سایت به من هشدار داد که در کمتر از ۱ ثانیه، در میان ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون عکس، نتایجی را برایم به رو آورده که با استفاده از فیلتر های مختلف که در بالا ذکر شد قابل تفکیک هستند.

برای تفکیک سازی نیز می توانید از بخش سمت چپ، مطابق عکس زیر استفاده کنید:

هر کدام از موارد را که انتخاب کنید نتایج به تناسب آن تغییر خواهد کرد. در زیر عکس ها نیز اندازه عکس نوشته شده که می توانید اندازه مورد نظر خود را پیدا کنید.

در میان صفحه نیز فیلتری به تناسب سایت های ارائه دهنده تصویر مورد نظر ارائه شده که می توانید از آن هم استفاده کنید.

اگر در طول روز زیاد به این سایت احتیاج دارید می توانید از افزونه آن برای گوگل کروم استفاده کنید و قابلیت جستجو برای این سایت را در داخل منوی راست کلیک بگنجانید. بدین صورت می توانید اینجا را کلیک کنید تا عملیات نصب افزونه برای مرورگر گوگل کروم فراهم شود.

در ادامه می توانید به کمک راست کلیک کردن روی هر تصویر، و انتخاب گزینه Search Image on TinEye عکس را در این سایت فراخوانی کنید:

Search Image on TinEye

دقت کنید که می توانید در این سایت، بجای آپلود عکس، از آدرس یو ار ال عکس نیز استفاده کنید و نتایج را در کمتر از چند ثانیه مشاهده کنید.

این منبع می تواند یک فرصت و ابزار مناسب برای افرادی باشد که به عکس های اورجینال نیاز دارند و به دنبال بهترین ارائه کننده ها هستند. معمولا بلاگر ها به این گونه وب سایت ها نیاز دارند. بنظر شما چه قشری نیاز به این ابزار دارند؟ دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *