رفع مشکل کار نکردن Alt + Tab در ویندوز ۱۰

رفع مشکل کار نکردن Alt + Tab در ویندوز ۱۰
  • 1396/11/3
  • فرید دانشفر
  • 0

در ویندوز ۱۰ یا ۸ می توان با استفاده از دکمه های Alt + Tab بین برنامه های مختلف سوئیچ کرد. احتمالاً شما هم از این روش برای سرعت بیشتر استفاده می کنید. اما وقتی که Alt + Tab کار نمی کند چه کاری باید انجام داد؟

خبر خوب این است که این مشکل راه حل های مختلفی دارد. گویا آی تی مراحل زیر را برای رفع مشکل کار نکردن Alt + Tab در ویندوز ۱۰ یا ۸ برای شما آماده کرده است.

رفع مشکل کار نکردن Alt  + Tab در ویندوز ۱۰

Alt + Tab یکی از ابتدایی ترین میانبرهایی است که کاربران تقریباً هر روز از آن استفاده می کنند. کار نکردن Alt + Tab می تواند مشکل بزرگی باشد و در این مقاله به موارد زیر می پردازیم:

Alt + Tab در ویندوز ۱۰ جا به جا نمی شود بسیاری کاربران گزارش داده اند که Alt + Tab  برنامه ها را در ویندوز ۱۰ جا به جا نمی کند. این مشکل آزاردهنده ای است، اما می توانید با راهکارهای ما آن را رفع کنید.

Alt + Tab به درستی کار نمی کند – گاهی اوقات، میانبر Alt + Tab به درستی کار نمی کند. این یک مشکل جزئی است و به راحتی رفع می شود.

Alt + Tab در اکسِل کار نمی کند – بعضی وقت ها این مشکل برنامه های دیگر مانند مایکروسافت اکسل را تحت تاثیر قرار می دهد. شایان ذکر است که این مشکل باعث اختلال در برنامه های third-party دیگر نیز می شود.

Alt + Tab Aero Peek کار نمی کند – کابران درباره کار نکردن قابلیت Aero Peek (واسط کابری ویندوز) گزارش داده اند. می توانید این مشکل را با فعال کردن دوباره Aero Peek رفع کنید.

Alt + Tab پیش نمایش را نشان نمی دهد – بسیاری از کابران گزارش داده اند که Alt + Tab پیش نمایش پنجره ها یا دسکتاپ را نشان نمی دهد. این یک مشکل جزئی است که به راحتی رفع می شود.

Alt + Tab به سرعت ناپدید می شود – این یک مشکل دیگر در ارتباط با میانبر Alt + Tab است. برخی کاربران گزارش داده اند که منوها به سرعت ناپدید می شوند، اما با استفاده از راهکارهای ما می توانید به راحتی این مشکل را حل کنید.

راه حل ۱ مطمئن شوید که قابلیت App Switching در ویندوز ۱۰ فعال است

قبل از اقدام به رفع مشکل، لازم است که چند روند ابتدایی را طی کنید. مثلاً باید مطمئن شوید که قابلیت app switching در ویندوز ۱۰ فعال است. برای این کار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- به صفحه ویندوز ۱۰ بروید.

۲- به Settings بروید و Allow را انتخاب کنید.

۳- حالا مطمئن شوید که گزینه Allow switching between recent apps فعال است.

پس از فعال کردن این قابلیت، Alt + Tab را چک کنید.

راه حل ۲ ویرایش مقادیر رجیستری

۱- دکمه ویندوز + R را همزمان فشار دهید تا پنجره Run باز شود.

۲- عبارت regedit را تایپ کنید و Enter کنید یا روی OK کلیک کنید.

regedit
regedit

۳- از پنجره بعدی به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorer

(می توانید مسیر را با کلیک روی HKEY_CURRENT_USER باز کنید، سپس روی Software کلیک کنید و به همین ترتیب پیش بروید)

ویرایش رجیستری
ویرایش رجیستری

۴- در سمت چپ به دنبال AltTabSettings DWORD  باشید. اگر DWORD در دسترس نبود، باید آن را بسازید. برای این کار، درسمت راست، کلیک راست کرده و New>DWORD(32-bit) Value را انتخاب کنید.

ساختن DWORD
ساختن DWORD

۵- روی AltTabSettings DWORD دوبار کلیک کنید و مقدار Value Data را به ۱ تغییر دهید. پس از این کار روی OK کلیک کنید.

ساختن DWORD
ساختن DWORD

پس از ساختن DWORD و تغییر مقدار آن، مشکل شما حل می شود. برخی کاربران گزارش داده اند که این مقدار در رجیستری موجود بوده است و مشکل خود را با پاک کردن AltTabSettings در رجیستری حل کرده اند. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- AltTabSettings را پیدا کنید، روی آن راست کلیک کنید و Delete را از منو انتخاب کنید.

AltTabSettings
AltTabSettings

۲- زمانی که منو تاییدیه ظاهر شد، روی Yes کلیک کنید.

زمانی که این مقدار را از رجیستری پاک کردید، می توانید ببینید که مشکل رفع شده است یا خیر.

راه حل ۳ ریستارت کردن Windows Explorer

اگر Alt + Tab در ویندوز ۱۰ کار نمی کند، می توانید با ریستارت کردن Windows Explorer این مشکل را حل کنید. برای این کار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- دکمه های Ctrl + Shift + Esc را بزنید تا Task Manager باز شود.

۲- Windows Explorer process را پیدا کنید، روی آن راست کلیک کرده و Restart را از منو انتخاب کنید.

Task Manager
Task Manager

سپس Windows Explorer ریستارت می شود و Alt + Tab شروع به کار می کند. البته در نظر داشته باشید که این یک راهکار موقتی است و در صورت بروز مشکل باید آن را تکرار کنید.

راه حل ۴  مطمئن شوید که گزینه Peek فعال است

بسیاری از کاربران گزارش داده اند که با فعال کردن گزینه peek موفق به حل مشکل کار نکردن Alt + Tab در ویندوز ۱۰ شده اند. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- در بخش جستجو به بخش advanced بروید. سپس View advanced system settings را انتخاب کنید.

advanced system settings
advanced system settings

۲- روی دکمه Settings در قسمت Performance کلیک کنید.

System Properties
System Properties

۳- حالا مطمئن شوید که گزینه Enable Peek تیک خورده است. روی Apply و OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

Enable Peek
Enable Peek

پس از فعال کردن گزینه Peek، میانبر Alt + Tab شروع به کار می کند.

راه حل ۵ لوازم جانبی را از کامپیوتر جدا کنید

طبق نظر برخی کاربران، گاهی اوقات Alt + Tab به خاطر وجود لوازم جانبی کار نمی کند. دستگاه هایی مانند هدست یا موس USB می توانند باعث اختلال شوند. کابران گزارش داده اند که مشکل را با جدا کردن لوازم جانبی حل کرده اند.

می توانید به راحتی لوازم جانبی را از کامپیوتر خود جدا کنید. البته در نظر داشته باشید که این یک راهکار موقتی است و در صورت بروز مشکل باید آن را تکرار کنید.

راه حل ۶ غیرفعال/فعال کردن hotkey ها

بعضی وقت ها مشکل به خاطر غیرفعال بودن hotkey ها ایجاد می شود. شاید هم به خاطر برنامه های third-party یا بدافزارها باشد، به هر حال می توانید این مشکل را به راحتی حل کنید. به صورت زیر می توانید hotkey ها را فعال یا غیرفعال کنید:

۱- دکمه ویندوز + R را فشار دهید و عبارت gpedit.msc را تایپ کنید. سپس Enter کنید یا روی OK کلیک کنید.

gpedit.msc
gpedit.msc

۲- Group Policy Editor باز می شود. در سمت چپ به بخش User Configuration>Administrative Templates>Windows Components>File Explorer بروید. در سمت راست، بر روی Turn off Windows Key hotkeys دوبار کلیک کنید.

Group Policy Editor
Group Policy Editor

۳- Enabled را انتخاب کنید. سپس روی Apply و OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

Turn off Windows Key hotkeys
Turn off Windows Key hotkeys

اگر این روش کار نکرد، مراحل را دوباره دنبال کنید، فقط این بار Disabled را انتخاب کنید. حالا می توانید کارکرد hotkey ها را چک کنید. اگر باز هم کار نکرد، Not Configured را انتخاب کرده و تغییرات را ذخیره کنید.

اگر به Group Policy دسترسی ندارید یا می خواهید به سرعت تغییرات را اعمال کنید، می توانید از یک فایل رجیستری استفاده کنید. برای این کار فایل های زیر را دانلود کنید:

پس از دانلود کردن فایل رجیستری، روی آن دوبار کلیک کنید تا اجرا شود. زمانی که منو تاییدیه ظاهر شد روی Yes کلیک کنید.

Registry Editor
Registry Editor

بعضی کاربران می گویند که مشکل خود را با استفاده از فایل رجیستری غیرفعال کردن hotkey های ویندوز حل کرده اند. البته هر زمان که بخواهید، می توانید با استفاده از فایل دیگر، hotkey های ویندوز را فعال کنید.

این ها راهکارهای رفع مشکل کار نکردن Alt + Tab در ویندوز ۱۰ هستند. امیدواریم که با استفاده از آن ها بتوانید دوباره بین برنامه ها سوئیچ کنید. اگر شما هم راه حل دیگری می شناسید، لطفاً در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *