۲۰ قابلیت کاربردی اپلیکیشن Google Photo که ناشناخته اند (بخش اول)

۲۰ قابلیت کاربردی اپلیکیشن Google Photo که ناشناخته اند (بخش اول)
  • 1396/11/7
  • سمیه شماعی زاده
  • 0

بسیاری از کاربران اپلیکیشن Google Photos بر این باورند که این اپلیکیشن شبیه به یک آلبوم عکس خاک گرفته است که در قفسه های آن ها قرار دارد و هیچ کاربرد دیگری به جز نگهداری تصاویر و عکس ندارد مگر اینکه هر از چند گاهی این آلبوم باز شود و عکس های آن مرور شود. اما این کارران مسلما از قابلیت های منحصر به فرد این اپلیکیشن خبر ندارند.

اپلیکیشن Google Photos نیز مانند بسیاری از سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل دارای قابلیت های بسیار کاربردی و منحصر به فرد است. از جمله این قابلیت ها می توان به دستکاری تصاویر، مدیریت و به اشتراک گذاری آن ها با دوستان اشاره کرد. یکی از قالیت های خاص این اپلیکیشن امکان جستجو بر روی تصاویر به صورت هوشمندانه است که نتایج آن بسیار جالب و هیجان انگیز است.

برای ان دسته از افرادی که هنوز از این اپلیکیشن کاربردی استفاده نمی کنند، یک دلیل مهم و کاربردی وجود دارد که حداقل برای یک بار هم که شده از این اپلیکیشن استفاده کنند تا با قابلیت های منحصر به فرد آن آشنا شوند. این اپلیکیشن به کاربر اجازه می دهد تا از تمامی تصاویر و ویدیو های خود یک نسخه پشتیبان ایجاد نماید. هر چند تصاویر با حجم کمتر از ۱۶ مگا پیکسل و ویدیو ها با حجم کمتر از ۱۰۸۰ P ذخیره می شوند. البته اگر کاربران از سرویس پولی این اپلیکیشن استفاده نمایند می توانند به فضای بیشتری دسترسی داشته باشند و به همین دلیل می توانند عکس ها و ویدیو های خود را با حجم بالاتر و کیفیت بهتری ذخیره نمایند.

در ادامه این مطلب به معرفی ۱۰ قابلیت کاربردی از ۲۰ قابلیت جذاب اپلیکیشن Google Photos که کمتر کسی از وجود آن ها با خبر است اشاره می کنیم ودر مطلب بعدی به معرفی ۱۰ قابیت دیگر و جذاب اپلیکیشن Google Photos خواهیم پرداخت.

  • دانلود تمامی عکس هایی که در این اپلیکیشن بار گذاری شده است.

کاربر می تواند با استفاده از این اپلیکیشن تمامی تصاویری را که از دستگاه های مختلف بر روی حساب کاربری ایجاد شده در این اپلکیشن بار گذاری کرده است با استفاده از اپلیکیشن کاربردی TakeOut که یک اپلیکیشن ساده مدیریت تصویر است، عکمس های دانلود نماید. در واقع این دو ابزار در کنار هم برای دسترسی همیشگی به عکس ها بسیار کاربردی و مناسب هستند. در اپلیکیشن TakeOut کاربر می تواند به آلبوم های بارگذاری شده در اپلیکیشن Photos و حتی تک تک عکس ها نیز دسترسی داشته باشد و آنها دانلود نماید.

  • امکان استفاده از اپلیکیشن Google Photos بر روی دستگاه های مجهز به سیستم عامل iOS

خوشبختانه اپلیکیشن Google Photos تنها برای دستگاه های مجهز به سیستم عامل اندروید طراحی نشده است بلکه این اپلیکیشن قابلیت استفاده بر روی سیستم عامل iOS را نیز دارد. کاربران سیستم عامل iOS می تواند این اپلیکیشن را بر روی دستگاه های خود دانلود کرده و از آن برای مدیریت تصاویر خود و سایر قابلیت هایی که این اپلیکیشن در اختیار آن ها قرار می دهد استفاده نمایند.

  • امکان مشاهده تصاویر اصلی در هنگام ویرایش تصاویر

یکی از مهم ترین و پر استفاده ترین قابلیت های اپلیکیشن Google Photos قابلیت مشاهده تصاویر اصلی در هنگام ویرایش سایر تصا.یر است. وقتی کاربر در حال ویرایش یک تصویر است، مثلا استفاده از فیلتر ها و غیره، می تواند با نگه داشتن انگشت خود بر روی تصویر، تصویر اصلی و بدون ویرایش را مشاهده نمایند.

  • امکان پشتبان گیری خودکار در دستگاه های Mac یا پی سی

استفاده از اپلیکیشن Google Photos نه تنها بر روی گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید و سیستم عامل iOS امکان پذیر است بلکه کاربران می توانند از این اپلیکیشن بر روی Mac و پی سی نیز استفاده کنند. کاربر برای استفاده از این قابلیت کافی است نسخه Mac  یا پی سی این اپلیکیشن را دانلود نماید و از آن بر روی لپ تاپ یا دسکتاپ خود استفاده نماید.

  • امکان مشاهده هشدارهای Google Assistant

قابلیت هشدار اپلیکیشن Google Photos Assistante یک ویژگی هیجان انگیز برای آن دسته از کاربرانی است که به دنبال قابلیت های هیجان انگیز در این اپلیکیشن می گردند. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا از تصاویر خود کلازها، آلبوم ها و تصاویر شخصی سازی شده زیبایی تهیه کنند. کاربر می تواند قابلیت ذخیره سازی خودکار را در این اپلیکیشن فعال نماید تا هر تغییر بر روی آلبوم تصاویر و یا خود عکس ها را به صورت خودکار ذخیره کند. همچنین قابلیت هیجان انگیز دیگری در این اپلیکیشن با نام Rediscover this day وجود دارد که تقریبا شبیه به یادآوری است و تصاویری را که در گذشته در همان تاریخ روز جاری ثبت شده است را نمایش می دهد.

  • قابلیت اسکن کردن تصاویر قدیمی با استفاده از PhotoScan

این قابلیت برای آن دسته از کاربرانی که می خواهند تصاویر قدیمی خود را به صورت دیجیتالی ذخیره نمایند مناسب است. یکی از ساده ترین راه ها برای اضافه کردن عکس های قدیمی و فیزیکی به آلبوم عکس های دیجیتال استفاده از همین اپلیکیشن است. PhotoScan قابلیت استفاده هم بر روی سیستم عامل اندروید و هم سیستم عامل iOS را دارد. برای کاربران تازه وارد یک منوی دستورالعمل وجود دارد که کاربر با دنبال کردن آن می تواند به راحتی تصاویر خود را اسکن نماید.

  • امکان انتقال تصاویر به آرشیو

این قابلیت به کاربر امکان انتقال عکس های دقیمی و کمتر مورد استفاده به ارشیو را می دهد. البته در برخی از موارد به منظور مدیریت تصاویر و همجنین باز شدن فضای بیشتر برای عکس های جدید، عکس های قدیمی تر به صورت خودکار به آرشیو اضافه می شوند.

  • بازیابی عکس های حذف شده

اگر کاربر به صورت ناخواسته و یا هر دلیل دیگری عکس های خود را حذف نموده باشد، با استفاده از این قابلیت می تواند تصاویر حذف شده را بازیابی نماید. برای بازیابی این تصویر کافی است بر روی منوی Google Photos رفته و گزینه Trash را انتخاب کنید. پس از آن کافی است تصاویری که نیاز به بازیابی دارند انتخاب شوند. نکته مهم در این خصوص این است که تصاویر حذف شده تنها به مدت ۶۰ روز در Trash باقی می مانند و بعد از آن به صورت خودکار به طور کامل حذف می شوند.

  • امکان مرور تصاویر با استفاده از تلویزیون

اگر امکان chromecast بر روی تلویزیون کاربر فعال باشد، کاربر می تواند با استفاده از آن اپلیکیشن Google Photos را بر روی دستگاه هایی مثل تلویزیون باز کند. برای این کار کافی است آیکون cast در گوشه صفحه نمایش انتخاب شود و به تصاویر موجود در اپلیکیشن Google Photos دسترسی ایجاد شود.

  • ایجاد ارتباط میان اپلیکیشن Google Drive و Google Photos

کاربر می تواند دو اپلیکیشن Google Drive و Google Photos را با یکدیگر هماهنگ و همگام سازی کند. برا یهمگام سازی این دو اپلیکیشن می توان از گزینه های مرتبط که بر روی اپلیکیشن Google Drive قرار دارد استفاده کرد. به این ترتیب می توان با استفاده از اپلیکیشن Google Photos تمامی ویدیو ها و تصاویری که در Google Drive ذخیره شده اند، ویرایش شده و دوباره بر روی Google Drive ذخیره شوتد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *