آموزش وارد کردن نام های آوایی در لیست مخاطبین برای درک گوگل اسیستنت

آموزش وارد کردن نام های آوایی در لیست مخاطبین برای درک گوگل اسیستنت
  • 1396/11/9
  • زهرا معبودی
  • 1

اگر چه دستیار گوگل یا همان گوگل اسیستنت، همیشه در بکار بردن نام مردم، خیلی خوب عمل نمی کند اما به کمک بخش نام های آوایی حالا قدرت درکش بالاتر رفته و شما می توانید به راحتی با وارد کردن نام های آوایی به گوگل بفهمانید که به دنبال کدام نام ها هستید. 

گویا آی تی: برای وارد کردن نام های آوایی، ابتدا اپلیکیشن Contacts را در دستگاه اندرویدی خود باز کنید.

در میان مخاطبین به دنبال نام و اطلاعات فردی باشید که می خواهید نام آوایی را برای او ذخیره کنید. بعد از پیدا کردن، روی نام وی ضربه بزنید تا باز شود. با مشاهده نام وی، معمولا در سمت راست و بالا مطابق عکس زیر، گزینه edit را مشاهده می کنید. در برخی دیوایس ها، این گزینه مانند عکس سمت چپ در زیر است که در پایین و سمت راست قلم ویرایشی قرار دارد که برای ویرایش اطلاعات باید روی آن ضربه بزنید.

وارد کردن نام های آوایی

بعد از وارد شدن به بخش ویرایشی اطلاعات، کمی اسکرول کنید تا به یکی از گزینه های “More Fields” یا“View More”  برسید. این گزینه ها در گوشی های مختلف متفاوت است.

وارد کردن نام های آوایی

با ورود به این بخش، در قسمت نام، چند گزینه اضافی نمایش داده می شود که یکی از آن ها Phonetic Name نام  دارد. در گلکسی همچون عکس سمت راست این گزینه در انتهای صفحه قرار دارد. به هر حال کمی اسکرول به بالا و پایین کنید تا آن را پیدا کنید:

وارد کردن نام های آوایی

در اینجا می توانید نام آوایی و تلفظ نام فرد را در لیست وارد کنید. برای مثال، نام یکی از دوستان من، Aiden است. برای اینکه این نام را به صورت آوایی ذخیره کنم، کافی است که آن را به صورت تلفظ Aye-ee-den وارد کنم. دقت کنید که گوگل Aye-den را متوجه نمی شود.

Aye-den

اگر نمی توانید نام مورد نظر را به گونه آوایی در اورید یا قابل تلفظ اوایی نیست، تلاش کنید تا راهی پیدا کنید که گوگل آواهای آن را درک کند و بعد آوا ها را با طمانینه بگویید به طوری که گوگل ان را درک کند.

بدین صورت از این به بعد می توانید از دستیار گوگل برای شماره گیری افراد نیز استفاده کنید.

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *