چطور از ویژگی Shared Libraries در Google Photos استفاده کنیم؟

چطور از ویژگی Shared Libraries در Google Photos استفاده کنیم؟
  • 1396/11/9
  • بابک شالکونژاد
  • 0

Shared Libraries به شما اجازه می دهد تا سریع تر و آسان تر عکس های خود را با گروه خاصی از افراد و به طور خودکار به اشتراک بگذارید.

گویا آی تی– در کنفرانس Google I/O 2017، شرکت گوگل ویژگی جدیدی تحت عنوان Shared Libraries را برای Google Photos معرفی کرد. بدون شک این ویژگی یکی از امکانات بسیار عالی اپلیکیشن Google photos است که به نظر می رسد مخصوص خانواده ها طراحی شده باشد. به عنوان مثال تصور کنید شما به عنوان پدر خانواده از فرزند خود عکسی می گیرد. حال با استفاده از ویژگی Shared Library و تنظیماتی که در ادامه به شما آموزش داده خواهد شد، عکس فرزند شما به صورت خودکار می تواند برای همسرتان ارسال گردد. این ویژگی هم اکنون در دسترس است.

Shared Libraries چه هستند؟

اساسا اگر افراد خاصی وجود دارند که شما به طور مداوم عکس های خود را با آن ها به اشتراک می گذارید، Shared Libraries، به شما اجازه می دهد تا این کار را بدون فکر کردن به این موضوع انجام دهید. شما می توانید تمام تصاویر خود را به اشتراک بگذارید یا این که تصمیم بگیرید که تنها عکس های خاصی نمایش داده شوند. حتی شما قادر خواهید بود، مشخص کنید که عکس های مربوط به بازه تاریخی خاصی نمایش داده شوند. با این کار دیگر کاربران نمی توانند عکس هایی را که مربوط به تاریخ قبل تری از تاریخ معین شده شما هستند، مشاهده کنند.

با استفاده از ویژگی به اشتراک گذاری، این شما هستید که تعیین می کند چه چیزی در چه زمانی به اشتراک گذاشته شود. شما می توانید هر زمان که دوست دارید، عمل به اشتراک گذاری را متوقف کنید و هم چنین چیزی را که به اشتراک گذاشته اید، اصلاح نمایید. برای مثال فرض کنید که شما تمام تصاویر خود را با مخاطبین مورد نظر خود به اشتراک گذاشته اید اما بعد از مدتی متوجه شدید که آن ها علاقه خاصی به دیدن تمام عکس های شما ندارند. در چنین شرایطی شما می توانید به سادگی در تصاویر به اشتراک گذاشته خود تغییر ایجاد کنید و تنها عکس های بچه ها، حیوانات خانگی خود یا هر چیز دیگری که هم شما و هم مخاطبتان به آن علاقمند است، به اشتراک بگذارید.

قبل از این که شروع به اشتراک گذاری کتابخانه تصاویر خود کنید، بهتر است مخاطبین خود را به Google photos معرفی کنید یا به عبارتی دیگر نام آن ها را بر روی تصویرشان تگ کنید. این کار سبب می شود که به راحت ترین شکل بتوانید عکس های خصوصی خود را با عکس هایی که تصمیم دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، تفکیک کنید. ما پیشنهاد می کنیم که هم شما و هم کسی که قصد اشتراک گذاری تصاویر خود با او را دارید، این کار را انجام دهید. در ادامه دلیل این موضوع را بیان خواهیم کرد.

توجه: در این مطلب آموزشی ما از Google photos 3.0 استفاده می کنیم، بنابراین برخی از تنظیمات ممکن است اندکی با نسخه شما تفاوت داشته باشد. اگر هنوز از آخرین نسخه این اپلیکیشن استفاده نمی کنید، می توانید فایل Apk آن را از طریق این لینک دانلود کنید. Shared Libraries یک سوییچ سمت سرور است. بنابراین این ویژگی نمی تواند بدون در نظر گرفتن این که شما از چه نسخه ای از Google photos استفاده می کنید، در دسترس شما قرار گیرد.

ابتدا Google photos را باز کنید و سپس گزینه Albums را انتخاب نمایید.

حال بر روی People بفشارید.

هر کسی را که دوست دارید در اینجا تگ کنید، تا هویت آن شخص مشخص گردد. اما دقت کنید که عکس چه اشخاصی را با دیگران به اشتراک می گذارید. اگر شما در سمت دریافت کننده یک Shared Libraries هستید، بنابراین قصد دارید تا تصاویر افرادی را تگ کنید که احتمالا می خواهید به طور خودکار ذخیره کنید. در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.

زمانی که این تنظیمات اولیه را انجام دادید، حالا برای به اشتراک گذاری آماده هستید.

چطور تصاویر خود را با استفاده از  Shared Libraries به اشتراک بگذاریم؟

حال که تمام تگ گذاری های خود را انجام دادید، وقت آن است که کتابخانه تصاویر خود را به اشتراک بگذارید. این بخش بسیار آسان است. با باز کردن اپلیکیشن Photos بر روی آیکن منو که در گوشه بالا و سمت چپ وجود دارد، بفشارید. سپس منویی کشویی ظاهر خواهد شد که گزینه ای جدیدی تحت عنوان Share Your library در آن به چشم می خورد. آن را انتخاب کنید.

پنجره ای همانند تصویر زیر ظاهر خواهد شد. کافی است گزینه Get Started را انتخاب نمایید، تا کار آغاز شود.

اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب نام افرادی است که قصد دارید تصاویر خود را با آن ها به اشتراک بگذارید.

سپس با انتخاب یکی از گزینه های زیر باید تصمیم بگیرید که قصد دارید چه چیزی را به اشتراک بگذارید:

All Photos: با انتخاب این گزینه می توانید تمام تصاویر خود را به اشتراک بگذارید.

Photos of specific people : با انتخاب این گزینه تنها تعداد محدودی از عکس های افرادی که توسط شما انتخاب شده است، به اشتراک گذاشته می شود.

Only show photos since this day : این گزینه به شما اجازه می دهد تا تاریخ خاصی را به منظور شروع اشتراک گذاری تصاویر خود انتخاب نمایید.

 

 

اگر شما نیز جز آن دسته از کاربرانی هستید که قصد دارید تنها عکس افراد خاصی را به اشتراک بگذارید، بنابراین می توانید از ویژگی تگ کردن افراد استفاده کنید. (در واقع این همان کاری است که در مراحل ابتدایی انجام دادید و به آن اشاره شد.)

پس از این که مشخص کردید که چه تصاویری را در چه زمانی قرار است به اشتراک بگذارید، بر روی Next کلیک کنید. در صفحه بعد تمام جزییات فرایند انجام شده به شما نمایش داده خواهد شد. اگر همه چیز از نظر شما صحیح است، گزینه Send Invitation را انتخاب نمایید.

با این کار شخصی که قرار است تصاویر خود را با او به اشتراک بگذارید یک نوتیفیکیشن دریافت خواهد کرد. پس از تایید آن نوتیفیکیشن توسط فرد مقابل، او خواهد توانست تمام چیزهایی را که با او به اشتراک گذاشته اید، مشاهده کند.

توجه: شما کتابخانه های خود را به طور همزمان تنها با یک نفر می توانید به اشتراک بگذارید.

نگاهی به کتابخانه های به اشتراک گذاشته شده از دید مخاطب شما

اگر شما به عنوان یک دریافت کننده یک کتابخانه به اشتراک گذاشته شده هستید، بنابراین ظاهر موضوع برای شما متفاوت خواهد بود. با باز کردن منوی اپلیکیشن Photos یک گزینه جدید به شما نشان داده می شود: <Photos from <shared user . شما می توانید به این قسمت مراجعه کنید و تمام تصاویر این شخص را مشاهده کنید.

شما می توانید از این قسمت تمام عکس های موردعلاقه خود را به منظور اضافه کردن به کتابخانه خود انتخاب کنید. برای این منظور کافی است بر روی آیکنی که در گوشه بالا و سمت راست قرار دارد کلیک نمایید تا عکس های انتخاب شده به کتابخانه شما منتقل گردند.

علاوه بر این روش ساده تر دیگری نیز وجود دارد که به شما این اطمینان را می دهد که همیشه آخرین عکس های موردعلاقه خود را در اختیار دارید. از منوی Photos گزینه <Photos form <shared user را انتخاب کنید. سپس همانند تصویر زیر بر روی علامت سه نقطه ای که در گوشه بالا و سمت راست پنجره قرار دارد، کلیک کنید. سپس گزینه Shared Library Settings را برگزینید.

 

شما می توانید تنظیمات مختلفی را در این قسمت انجام دهید. از جمله به اشتراک گذاری عکس های خود با افراد دیگر. اما ما با هدف دیگری به این بخش آمده ایم. بنابراین گزینه Save to your library را انتخاب نمایید.

با انتخاب این گزینه چند آپشن دیگر در اختیار شما قرار می گیرد:

All Photos:  با انتخاب این گزینه تمام عکس های به اشتراک گذاشته شده توسط سایرین به صورت خودکار در کتابخانه شما ذخیره می گردد.

None:  این گزینه به شما این امکان را می دهد تا هر عکس را که تمایل داشتید، ذخیره نمایید. در واقع دیگر همه عکس ها به صورت خودکار ذخیره نمی شوند.

Photos of specific people: با انتخاب این گزینه شما می توانید تعیین کنید که عکس های مربوط به چه افرادی در کتابخانه شما ذخیره شود.

آیا به خاطر می آورید که در ابتدای این مطلب عنوان کردیم که هم فردی که تصاویر را به اشتراک می گذارد و هم فردی که تصاویر به اشتراک گذاشته را مشاهده می کند، هر دو باید تصاویر افراد مختلف را در بخش Album > People تگ کنند؟ دلیل استفاده از ویژگی تگ مربوط به همین گزینه آخر (Photos of specific people) می شود. این ویژگی باعث خواهد شد تا هر عکسی که مربوط به فرد مورد نظر شما است و آن عکس نیز توسط اشتراک گذارنده تصاویر به اشتراک گذاشته شده است، به صورت خودکار در کتابخانه شما ذخیره شود.

با انتخاب گزینه Photos of specific people پنجره ای همانند تصویر بالا ظاهر خواهد شد. در این قسمت شما می توانید انتخاب کنید که عکس های مربوط به چه افرادی به صورت خودکار ذخیره شود.

پس از به پایان رسیدن این مرحله، گزینه Done را انتخاب کنید.

با این کار یک مرحله به عقب باز خواهید گشت. بار دیگر گزینه Done را انتخاب نمایید. از حالا به بعد، عکس هایی که شما تعیین کرده اید تا به صورت خودکار ذخیره شوند در بخش فید شما به نمایش در خواهند آمد.

اگر به هر دلیلی تصمیم گرفت که در ویژگی های مربوط به ذخیره خودکار تصاویر تغییر ایجاد کنید، کافی است به این منو برگردید.

چطور اشتراک گذاری تصاویر را متوقف کنیم؟

در برخی از مواقع ممکن است بخواهید اشتراک گذاری عکس ها را متوقف کنید. برای انجام این کار به منوی Settings اپلیکیشن باز گردید و گزینه Shared with <shared user> را انتخاب کنید. حال بر روی آیکن سه نقطه ای که در گوشه بالا و سمت راست قرار دارد، کلیک کنید و در نهایت گزینه Shared Library Settings را برگزینید.

سپس در این قسمت با انتخاب گزینه Remove partner دیگر عکس های شما با این فرد موردنظر به اشتراک گذاشته نمی شود. البته شما می تواند در آینده هر زمان که خواستید مجددا عکس های خود را با این فرد به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *