آموزش باز کردن تب های MUTE شده به صورت پیش فرض در مرورگر

آموزش باز کردن تب های MUTE شده به صورت پیش فرض در مرورگر
  • 1396/11/10
  • زهرا معبودی
  • 0

امروز می خواهیم با کمک این ترفند معضل بزرگ بسیاری از افراد را حل کنیم. حتی گاهی نمی توان فکرش را کرد که بخواهید در خانه اداره یا محل کار، تبی باز کنید و سر و صدای موجود در تب از مرورگر تمام نگاه ها را به سمت شما برگرداند. راه حلی وجود دارد که به شما کمک می کند که با ایجاد تب جدید به صورت اتوماتیک صدای آن را قطع کنید. 

گویا آی تی: این راهنمای برای دو دسته از افراد مناسب است:

۱- دارندگان و کاربران مرورگر فایرفاکس ( نسخه ۵۸ یا کوانتوم )

۲- دارندگان و کاربران مرورگر کروم ( نسخه جدید ۶۴ )

و اما راهنمای تنظیمات برای مرورگر ها برای قطع اتوماتیک صدای مرورگر با ایجاد تب جدید

اگر کاربر کروم هستید این تنظیمات را یاد بگیرید:

آموزش باز کردن تب های MUTE شده به صورت پیش فرض در مرورگر

مرورگر گوگل کروم دارای blacklist است. اگر بخواهید صدای یک سایت خاص را قطع کنید کافی است که شما روی تب سایت راست کلیک کنید و عبارت Mute Site را انتخاب کنید. در چنین حالتی دیگر هیچ صدایی از این سایت نخواهید شنید. این صدا می تواند شامل صدای ویدیو و پادکست ها و نظیر آن باشد.

Mute Site

اگر بخواهید کمی قوی تر عمل کنید لازم است که تمام مرورگر و تب های ان را با قطع صدا، دلخواه تر کنید. برای این کار لازم نیست سایتی را به عنوان بلک لیست قرار داد. فقط کافی است نسخه ۶۴ مرورگر کروم را دانلود کنید.

بعد از نصب این نسخه وارد بخش تنظیمات شوید. برای بخش تنظیمات کافی است که سه نقطه بالای مرورگر که در سمت راست قرار دارد را کلیک کنید و در میان منو ها گزینه Settings را انتخاب کنید. بعد از اینکه وارد این بخش شدید Advanced را انتخاب کنید:

Advanced

با ورود به این قسمت در بخش Privacy and security وارد بخش Content settings شوید و گزینه  Sound را انتخاب کنید:

 Sound

در این بخش مطابق آنچه در عکس زیر می بینید، در قسمت “Allow” می توانید به راحتی سایت هایی که می خواهید صدای آن را بشنوید را وارد کنید. کافی است دکمه ADD را بزنید و سایت مورد نظر خود را معرفی کنید.

“Allow”

البته بعضی از افراد ترجیح می دهند که Muted را انتخاب کنند و سایت های پر سر و صدا را در آن وارد کنند. در این بخش هم با کمک ADD می توان لیست سایت هایی که می خواهید قطع صدا شوند را قرار دهید:

Muted

با انجام این تنظیمات حالا هر کدام از سایت هایی را که برای بار دوم یا چندم و حتی بار اول باز کنید کلیه صدا ها قطع است و می توانید در سکوتی دوست داشتنی وب گردی کنید.

اما اگر کاربر فایرفاکس هستید این تنظیمات را دنبال کنید

از زمانی که نسخه ۵۸ یا همان کوانتوم فایرفاکس رونمایی شده ما نتوانسته ایم چیزی به عنوان تنظیمات داخلی در آن مشاهده کنیم. اما وجود یک افزونه توانسته این مشکل را حل کند.

برای حل این موضوع کافی است این مطلب را روی مرورگر فایرفاکس خود باز کنید و بعد اینجا را کلیک کنید و پیام مشابهی که در زیر می بینید را بر  روی مرورگر خود خواهید دید.

فایرفاکس

بعد می توانید Add to Firefox را بزنید و در نهایت Add را در منوی پاپ آپ بالا کلیک کنید.

بعد از انجام این کار می توانید آپشن های قابل تنظیم کوانتوم را مطابق آن چه در تصویر زیر می بینید ( در مقابل آدرس بار ) کلیک کنید و بعد Add-ons را انتخاب کنید و در ادامه Options را انتخاب کنید:

Options

در این قسمت کمی اسکرول کنید و به پایین بیایید تا بتوانید عبارت Blacklist sites را پیدا کنید. برای میوت کردن سایتی علامت + را کلیک کنید بعد روی علامت مداد کلیک کنید و بعد URL سایتی که می خواهید آن را خاموش کنید را وارد کنید و در نهایت تنظیمات را به اتمام برسانید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که می توانید به هر تعداد که می خواهید آدرس به این بخش اضافه کنید.

بدین صورت می توانید در فایرفاکس کوانتوم هم سایت ها را خفه کنید و نگذارید صدای آن ها شما را در محل هایی که کمی نیاز به سکوت دارد، غافلگیر کند.

تجربیات و دیدگاه های خود را در این باره با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *