بررسی تویوتا کمری ۲۰۱۸ SE

بررسی تویوتا کمری ۲۰۱۸ SE
  • 1396/11/14
  • فرید دانشفر
  • 0

تویوتا کمری ۲۰۱۸ با طراحی کاملاً جدید به عنوان یک سدان سایز-متوسط لوکس و اسپرت به شمار می رود که می خواهد دل هر خریداری را به دست بیاورد. با این که امروزه وانت ها و کراس اوورها انتخاب محبوب خریداران هستند، کمری همچنان به عنوان یکی از مدل های دوست داشتنی در امریکا به شمار می رود و مدل جدید نیز قصد دارد به راه خود ادامه بدهد.

قیمت پایه: ۲۶٫۰۹۵ دلار (حدود ۱۲۰ میلیون تومان)

قیمت مدل آزمایشی: ۲۸٫۲۲۰ دلار (حدود ۱۳۰ میلیون تومان)

رقیب اصلی: هوندا اکورد، نیسان آلتیما، فورد فیوژن

 

گویا آی تی – نکات قابل توجه: کمری ۲۰۱۸ کاملاً به روز شده است و دارای موتور ۲٫۵ لیتری ۲۰۳ اسب بخاری I4 یا ۳٫۵ لیتری ۶ سیلندر ۳۰۱ اسب بخاری است. هر دو نسخه از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده می کنند. نسخه های S ظاهر و عملکرد اسپرت تری دارند. در عین حال نسخه های L لوکس تر هستند. این خودرو از پلتفرم جدید شرکت یعنی TNGA استفاده می کند که در کرولا ۲۰۱۸ و اَوِلون نیز به کار رفته است.

کمری 2018
کمری ۲۰۱۸

نظر کارشناسان: تویوتا کمری طی سال های متمادی به عنوان یک خودرو خوب شناخته شده است. این یک سدان سایز-متوسط خوش ساخت، اقتصادی و کارآمد است که برای بسیاری از مشتریان امریکایی یک گزینه مناسب به حساب می آید. شاید برخی طرفداران خودرو را راضی نکند، اما در مجموع کمری از قدیم مورد علاقه بسیاری از افراد بوده است.

با آزمایش ۵ روزه کمری ۲۰۱۸ SE نمی توان گفت که مانند مدل های قبلی است. مواردی در سیستم انتقال قدرت این خودرو مشاهده می شود که شاید طرفداران پر و پا قرص کمری را هم به فکر فرو ببرد.

کارشناس آزمایش این خودرو لازم لازم می داند که به چند نکته اشاره کند: ما با کمری ۲۰۱۸ مانند یک فرد معمولی رفتار کردیم، به صورت معمول رفت و آمد کردیم، کودکان را سوار کردیم، ۵ کیلومتر بیش از محدودیت سرعت رانندگی کردیم و خلاصه مواردی مانند این را با خودرو انجام دادیم. این یک سدان بی صدا و خوش ساخت با طراحی داشبورد درجه یک و جای پا زیاد است. فرمان، هندلینگ و بازخورد خوبی دارد. نکته منفی در مورد ترمزها وجود ندارد و سیستم تعلیق به نظر راحت می آید. به هر حال با قیمت حدود ۲۸ هزار دلار منطقی به نظر می رسد.

اما در مورد سیستم تعویض دنده باید کمی تامل کرد.

فراموش نکنید که در اینجا نسخه SE – مدل اسپرت – مورد آزمایش قرار گرفته است و برنامه ریزی سیستم تعویض دنده آن نشان می دهد که رانندگی با نسخه LE از دیگر مدل ها مشکل تر است. در حالت D به نظر می رسد خودرو تا سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت به دنده ۴ می رسد و تلاش برای شتاب گرفتن با تاخیر و چندین دنده معکوس همراه است. تصور می کنید که در حال هدایت یک کشتی بخار هستید؛ باید به منظور قدرت بیشتر به موتور پیام بدهید و برای پاسخ دیگ بخار منتظر بمانید. حالت S، دنده را کمی بیشتر حفظ می کند و عملکرد معقول تری دارد، اما به نظر می سد که دنده از ۴ بالاتر نمی رود مگر این که راننده به صورت دستی (یک آپشن خنده دار در این خودرو) دنده را افزایش بدهد. نتیجه این که هیچ کدام از حالت ها برای رانندگی در محیط شهری مناسب نیست.

نکته آزاردهنده دیگر لرزش خودرو است، همچنین باید به صدای موجود در سیستم تعویض دنده اشاره کنیم. چه طبیعی باشند یا نباشند، این موارد باعث نارضایتی مشتریان شده و همچنین امتیاز قابل اطمینان بودن این خودرو را کاهش می دهند.

علاوه بر این اگر پایتان را از روی پدال گاز بردارید با یک صدای عیجب مواجه می شوید که ممکن است شما را به یاد نگهدارنده درب بیندازد. چگونه هیچ کس در بخش کنترل کیفیت متوجه آن نشده است؟!

این واقعاً ناامیدکننده است. ما به دنبال یک آخر هفته دلچسب با یک سدان خوش ساخت بودیم که متاسفانه تویوتا کمری ۲۰۱۸ در این ماموریت عملکرد خوبی نداشت که باعث تعجب ما شد و اطمینان داریم که شما هم متعجب شده اید.

در آخر باید بگوییم که این نظر یک کارشناس بررسی خودرو است. بهتر است خودتان با کمری ۲۰۱۸ رانندگی کنید و تصمیم بگیرید. شاید مواردی که اشاره شد را حس نکنید. اما رقبای این مدل را در نظر داشته باشید: هوندا اکورد بی نظیر است، کیا اپتیما لوکس است و حتی شورولت مالیبو می تواند گزینه خوبی باشد.

زمان فروش: در حال فروش

قیمت پایه: ۲۶٫۰۹۵ دلار

قیمت مدل آزمایشی: ۲۸٫۲۲۰ دلار

سیستم انتقال قدرت: ۲٫۵ لیتری DOHC I4، دیفرانسیل جلو، ۸ سرعته اتوماتیک

خروجی: ۲۰۳ اسب بخار در ۶۶۰۰ دور در دقیقه، ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور در ۵۰۰۰ دور در دقیقه

وزن خالص: ۱۵۱۴ کیلوگرم

مصرف سوخت: ۸٫۴/۶/۷٫۳ در ۱۰۰ کیلومتر (شهر/بزرگراه/ترکیبی)

آپشن ها: مونروف (۹۰۰ دلار)، پکیج convenience (625 دلار)، سنسور نقطه کور به همراه سیستم تشخیص ترافیک (۶۰۰ دلار)

نکات مثبت: بی صدا، کابین راحت، طراحی داخلی زیبا

نکات منفی: عملکرد ناامیدکننده سیستم تعویض دنده به همراه صدای آزاردهنده

کمری 2018
کمری ۲۰۱۸
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *