مقایسه راهکارهای سازمانی تاکسی‌های اینترنتی در ایران

مقایسه راهکارهای سازمانی تاکسی‌های اینترنتی در ایران
  • 1396/11/15
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

موفقیت اوبر در دنیا به عنوان یک تاکسی اینترنتی باعث شد تا این مدل کسب‌وکار خیلی سریع به سایر نقاط دنیا نیز وارد شود. چین، هند، روسیه و حتی ایران بازارهایی بودند که به سرعت کسب‌وکاری این چنینی را در بازار حمل‌ونقلی خود دیدند. در ایران این جریان با اسنپ شروع شد و تپ‌سی و سایر تاکسی‌های اینترنتی نیز دنباله‌رو این جریان شدند. موضوعی که باعث محبوبیت این برندها شد، مزیت‌های رقابتی آن نسبت به سیستم‌های سنتی بود. مزیت‌هایی نظیر کاهش قیمت‌ سفر، امکان درخواست خودرو به صورت شبانه‌روزی در هر نقطه از سطح شهر و امکان پرداخت آنلاین هزینه سفر باعث شد تا این تاکسی‌ها به سرعت در میانه جامعه نام و جایگاهی دست و پا کنند.

 

مقایسه راهکارهای سازمانی تاکسی‌های اینترنتی

 

در این میان اسنپ، به عنوان اولین و بزرگ‌ترین تاکسی اینترنتی ایران، که به گفته مدیرانش بیش از یک میلیون درخواست سفر روزانه دارد، سرویس‌های متعددی را برای راحتی کاربران خود راه‌اندازی کرده است. یکی از این سرویس‌ها، «پنل سازمانی» برای تسهیل رفت‌وآمد سازمان‌ها ایجاد شده است. این سرویس اسنپ «راهکارهای سازمانی» نام دارد. در این مطلب نگاهی به قابلیت‌های پنل سازمانی اسنپ انداخته‌ایم تا ببینیم ویژگی‌هایی که این شرکت در تبلیغات ادعا می‌کند تا چه حد به واقعیت نزدیک هستند.
در ابتدا سرویس‌های سازمانی سه برند تاکسی اینترنتی اسنپ، تپ‌سی و کارپینو را با یکدیگر مقایسه کردیم. این سه سرویس هر سه پنل سازمانی را به مشتریان ارائه می‌دهند در بررسی‌ها به نتایج زیر رسیدیم:

• ثبت‌نام راهکارهای سازمانی اسنپ بسیار ساده است و در کمتر از دو روز کاری تیم مسئول این بخش مراحل اداری را انجام می‌دهند و سیستم فعال می‌شود.
• ثبت‌نام در تپ‌سی تقریبا به اندازه اسنپ آسان است اما با این تفاوت که اگر تعداد پرسنل شما از حدی بیشتری باشد، امکان ثبت‌نام برای شما وجود ندارد.
• کارپینو در هنگام ثبت‌نام از کسب‌وکارها کد اقتصادی می‌خواهد که این موضوع باعث می‌شود هر کسب‌وکاری نتواند از این امکانات استفاده کند.
همچنین در پی تماس با بخش سازمانی اسنپ متوجه شدیم که این شرکت علاوه بر «پنل سازمانی» راهکار دیگری تحت عنوان «کد سازمانی» نیز به کسب‌وکارها ارائه می‌کند که برای سازمان‌هایی مناسب است که نیروهای‌شان ماموریت‌های بسیاری می‌روند. این کدها روی شماره‌ تلفن نیروهای سازمان تعریف می‌شود و هر شخص می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن اسنپ خود سفر کند و با وارد کردن کد سازمانی‌، هزینه سفر رایگان شود.

 

امکانات پنل‌های سازمانی

 

در این بخش سعی شده است تا نگاهی به امکانات پنل‌های سازمانی هر سه برند بیاندازیم تا ببینیم کدام یک دست شرکت‌ها را برای حمل‌ونقل سازمانی خود بازتر می‌گذارد.

تپ‌سی و کارپینو هر دو به کاربران سازمانی خود اجازه می‌دهند تا از طریق پنل‌ سازمانی درخواست خودرو دهند. این موضوع در پنل‌ سازمانی اسنپ متفاوت است و امکانات بسیاری بیشتری برای سازمان‌ها وجود دارد. کاربران پنل سازمانی اسنپ می‌توانند درکنار درخواست خودرو، درخواست پیک موتوری نیز بدهند. همچنین اسنپ برای درخواست خودرو سه گزینه مختلف را پیش‌روی مشتریان قرار می‌دهد که عبارتند از اسنپ‌اکو (سرویس اقتصادی اسنپ)، اسنپ‌پلاس (سرویس ویژه اسنپ) و اسنپ‌رُز (سرویس ویژه بانوان و خانواده‌ها).
در نهایت به نظر می‌رسد که با توجه به سهولت ثبت‌نام، پیشتیبانی خوب و سرویس‌های متنوع اسنپ بهترین پنل سازمانی را ارائه می‌کند. البته باید این نکته را در نظر بگیریم که تعداد بیشتر خودروها و پیک موتوری‌های اسنپ نیز دلیل مضاعفی برای برتر دانستن پنل سازمانی ارائه شده توسط این شرکت است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *