هوندا اینسایت هیبرید به جنگ پریوس می رود

هوندا اینسایت هیبرید به جنگ پریوس می رود
  • 1396/11/16
  • فرید دانشفر
  • 0

این سدان تمام هیبرید با طراحی داخلی و بیرونی لوکس بیشتر شبیه اکورد است تا سیویک.

نسل سوم هوندا اینسایت پس از یک توقف از سال ۲۰۱۴ دوباره به بازار برگشته است. اینسایت جدید در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی شد و بسیار متفاوت تر از دو مدل قبلی است.

گویا آی تی – کمی به گذشته برمی گردیم. اولین مدل یک هاچبک بسیار کوچک و آیرودینامیک بود که در سال ۲۰۰۰ عرضه شد؛ زمانی که بنزین هنوز ارزان بود. در واقع یک خودرو دو نفره با گلگیرهای منحنی شکل بود. نسل دوم اینسایت در سال ۲۰۰۹ عرضه شد که یک هاچبک ۵ نفره با قسمت عقب کشیده بود که به سختی می شد آن را از تویوتا پریوس متمایز کرد. نسل سوم که به عنوان نمونه ساخته شده است کاملاً با پریوس تفاوت دارد و یک سدان ۴ در با ظاهر لوکس است. به نظر می رسد که هوندا به این نتیجه رسیده است که یک هیبرید خوب باید با یک مدل سنتی تفاوت داشته باشد.

اینسایت جدید مصرف سوخت ۴٫۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، ظاهر هوندا سیویک و اکورد و کارایی یک سدان ۴ در را دارد. در حقیقت، هوندا می گوید که اینسایت به عنوان یک مدل “کامپکت پرمیوم” بالاتر از سیویک قرار می گیرد که فضای زیادی دارد و در جاده عملکرد خوبی به نمایش می گذارد. محور چرخ کشیده باعث می شود که سرنشینان عقب راحت باشند و چرم به کار رفته در صندلی ها نشان می دهد که اینسایت به هیچ وجه شبیه خودروهای نسل قبل نیست.

هوندا اینسایت
هوندا اینسایت

اینسایت مجهز به موتور ۱٫۵ لیتری Atkinson به علاوه یک موتور الکتریکی است که به باتری لیتیوم-یون متصل است. طبق گفته هوندا، اینسایت تقریباً در تمام حالات رانندگی از موتور الکتریکی استفاده می کند و موتور ۱٫۵ را به عنوان یک ژنراتور برای انتقال قدرت از باتری به کار می برد. باتری در زیر صندلی های عقب جایگذاری شده است و مانع جمع شدن صندلی های عقب برای بهره مندی از فضای بار بیشتر نمی شود.

Henio Arcangeli قائم مقام ارشد Automobile Sales و مدیر کل هوندا موتور امریکا می گوید: “هوندا اینسایت جدید ۲۰۱۹ نشان می دهد که ما در حال ورود به دوره جدیدی از خودروهای الکتریکی هستیم و مشتریانِ محصولات جدید هوندا از مزایای تکنولوژی پیشرفته سیستم های انتقال قدرت با طراحی جدید و ویژگی های درجه یک دیگر بهره مند خواهند شد. می خواهیم که امتیاز مصرف سوخت هوندا اینسایت با بهترین هیبرید های بازار قابل رقابت باشد، همچنین قصد داریم ظاهری جذاب در داخل و بیرون خودرو به همراه فضای داخلی بهترین خودروهای موجود در این کلاس را به مشتریان ارائه کنیم.”

هوندا اینسایت
هوندا اینسایت

با بررسی کابین اینسایت جدید می توانیم صفحه نمایش ۸ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو را به همراه یک LCD 7 اینچی (برای راننده) مشاهده کنیم. این هیبرید جدید دارای به روزرسانی های نرم افزار وای فای است. علاوه بر این، سیستم های ایمنی هوندا شامل سیستم ترمز اضطراری جلوگیری از تصادف، کروز کنترل انطباق پذیر با قابلیت حرکت در سرعت های پایین (برای استفاده در ترافیک)، سیستم کنترل خطوط در جاده و سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی در این مدل موجود است.

فروش اینسایت جدید از اواخر سال ۲۰۱۸ آغاز می شود و جزئیات قیمت و مدل ها کمی پیش از عرضه مشخص می شوند.

هوندا اینسایت
هوندا اینسایت
هوندا اینسایت
هوندا اینسایت
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *