قابلیت جدید یوتیوب برای برچسب گذاری ویدیوها از طرف تهیه کنندگان دولتی ویدیو ها

قابلیت جدید یوتیوب برای برچسب گذاری ویدیوها از طرف تهیه کنندگان دولتی ویدیو ها
  • 1396/11/16
  • سمیه شماعی زاده
  • 0

از امروز یوتیوب قابلیت جدیدی به کاربران خود ارائه می دهد که بر اساس آن ویدیو هایی که سازنده دولتی دارد با استفاده از قابلیت برچسب گذاری مشخص می شوند. به عنوان مثال شبکه PBS بر روی ویدیو های خود که بر روی ویتیوب منتشر می کند برچسبی قرار خواهد داد که مشخص می کند این ویدیو توسط یک رسانه آمریکایی ساخته  و منتشر شده است.

این قابلیت به منظور جلوگیری از گسترش اطلاعات غلط طراحی شده است. برچسبی که بر روی ویدیو ها قرار داه می شودف همچنین به صفحه ویکی پدیا منتشر کننده ویدیو پیوند داده شده است. نکته قابل توجه این است که بر اساس آخرین پست منتشر شده در وبلاگ یوتیوب،  این قابلیت در حال حاضر برای مدت کوتاهی تنها در اختیار شرکت ها و سازمان های آمریکایی خواهد بود و بعد از آن در اختیار سایر سازمان ها و ارگان ها در کشورهای دیگر نیز قرار خواهد گرفت.

در پست منتشر شده در وبلاگ یوتیوب همچنین به این موضوع اشاره شده است که با استفاده از این قابلیت ویدیو های منتشر شده توسط RT یا همان Russa Today که یکی از سازمان های خبری دولتی روسیه است مشخص و قابل تشخیص خواهد بود. اخیراف یویتیوب یکی از پلت فرم های مهمی است که این سازمان از آن برای انتشار خبرها و ویدیو های خود در اینترنت استفاده می کند. بر اساس گزارش های منتشر شده RT تا حد زیادی وابسته به دولت روسیه است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط RT این سازمان خبری یکی از مشهورترین سازمان های منتشر کننده اخبار است که ویدیو های منتشر شده آن در اینترنت و یویتیوب بیشترین بیننده را از بین کاربران یوتیوب به خود اختصاص داده است. در حال حاضر ۲۰ شبکه خبری در یوتیوب قرار دارند که بیشترین بیننده را به خود اختصاص می دهند و RT یکی از این شبکه های خبری در یوتیوب است. سازمان خبری RT که انکلیسی زبان است به شدت تحت تاثیر دولت روسیه است. بر اساس اسناد منتشر شده این شبکه سهم زیادی در آخرین انتخابات امرکیا و روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا داشته است.

این برچسب ها همچنین برای مشخص شدن ویدیوهایی که بر اساس تئوری ایجاد توطئه و هرج و مرج ساخته شده اند مورد استفاده قرار گیرند. مدیر یوتیوب، نیل موهان به وال استریت ژورنال گفته است که این برچسب ها می توانند برای نمایش ویدیوهایی که دارای محتواهای مشابهی نیز هستند مورد استفاده قرار گیرند. هر چند استفاده از این برچسب بر روی ویدیوها هنوز در مراحل ابتدایی است و نیاز به بررسی های بیشتری دارد اما کاربرد آن حتی در همین مراحل ابتدایی نیز بسیار زیاد و مشخص است.

بر اساس گفته های نیل موهان، همکاران او تلاش خود را برای ارتقا امکانات و ویژگی های منحصر به فرد این قابلیت جدید در یوتیوب انجام خواهند داد. نکته مهم در خصوص این قابلیت این است که این برچسب گذاری بر روی بخش اخبار گوگل نیز وجود دارد که باعث می شود اخبار از سایر خبرهای منتشر شده توسط منابع خبری دیگر متمایز جدا شوند.

قابلیت برچسب گذاری ویدیو ها از سوی سازمان های منتشر کننده بیشتر به منظور اطلاع رسانی بهینه تر به کاربران و کمک به دسترسی کاربران به منابع خبری معتبر از سوی یوتیوب ارائه شده است. یوتیوب اخیرا الگوریتم های مربوط به جستجوی ویدیوها را به نحوی تغییر داده است که این جستجو ها امن تر و دقیق تر انجام شوند. با استفاده از این الگوریتم جدید، کاربران به ویدیوهایی دسترسی دارند که منابع تولید کننده آن ها قابل اعتماد هستند.

در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، شبکه اجتماعی توییتر دسترسی کاربران به دو تولید کننده محتوای رسانه ای که همگی به نحوی وابسته به دولت روسیه بودند را محدود و ممنوع کرده است. از طرفی فیس بوک نیز در آخرین اقدام خود دسترسی روسیه به انتخاب تبلیغات را مسدود کرده بود. شرکت گوگل نیز اخیرا رتبه نمایش نتایج جستجویی که به نحوی مربوط به وب سایت RT است را تا حد قابل توجهی کاهش داده است و نتایج نمایش داده شده این وب سایت در لیست نتایج جستجوی کاربران در پایین ترین جایگاه ممکن قرار می گیرند.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *