دریافت مجوز نظارت الکترونیکی بر عملکرد کارگران توسط آمازون

دریافت مجوز نظارت الکترونیکی بر عملکرد کارگران توسط آمازون
  • 1396/11/17
  • مهری ایران دوست
  • 0

کمپانی آمازون امتیاز سیستم های الکترونیکی جدیدی را دریافت کرده است که می تواند با ارسال پالس های الکترونیکی برای هدایت کارگران، بر نحوه ی کار در انبارها نظارت کند.

این اختراع تازه که هفته ی گذشته خبر آن ابتدا توسط سایت خبری Geekwire منتشر شد، با نگرانی هایی در مورد شرایط محیط کار در این کمپانی همراه شده است. آمازون اخیرا به دلایل لجستیکی، رشد سریعی را در تعداد انبارها یا “مراکز تکمیلی بسته بندی” تجربه کرده است.

گویا آی‌تی – اسناد منتشر شده ی این امتیاز نشان می دهد که چگونه می توان با استفاده از دستگاه هایی که مانند مچ بند به دست بسته می شوند، پالس های فراصوتی را دریافت کرد که مکان مخازن و صندوق ها را برای بسته بندی مد نظر نشان دهد.

در یکی از این اسناد آمده است: “با ردیابی دست های یک کارگر از طریق امواج فراصوت می توان بر عملکرد و نحوه ی انجام مأموریت های اختصاص داده شده به آنان نظارت کرد.”

“دستگاه ارسال و دریافت امواج فراصوت طوری طراحی شده است که در محلی نزدیک به دست های فرد نصب شود و به طور دوره ای پالس های صوتی فراصوت ارسال کند…  ماژول مدیریت با استفاده از سیگنال های دریافتی و بر اساس مخزن شناسایی شده، برعملکرد کارگران در مأموریت مشخص شده نظارت می کند.”

آمازون در بیانیه ای اعلام کرده است که امتیازهای متعددی را در رابطه با فناوری های جدیدی دریافت و بایگانی کرده است و احتمال دارد این امتیازها در آینده مورد استفاده قرار گیرند.

در بیانیه ی آمازون آمده است:” گمانه زنی ها در مورد این امتیاز نادرست است.”

“هر روز در کمپانی های مختلف در سراسر دنیا، کارمندان از اسکنر های دستی برای چک کردن لیست کالاها و تکمیل سفارش ها استفاده می کنند. اگر این ایده در آینده پیاده سازی شود، فرآیند آماده سازی و تکمیل سفارش ها را بهبود خواهد بخشید. با انتقال این اسکنرها به مچ دست کارکنان، ما می توانیم دست آن ها را از اسکنرها و چشم آن ها را از نگاه کردن به نمایشگرهای کامپیوتر آزاد کنیم.”

استفاده از این سیستم ها به هر شکلی که باشد، با واکنش های شدید اعتراضی در مورد شرایط محیط کار مواجه شده و ترس افراد از نظارت بیشتر در محل کار را افزایش خواهد داد.

در اسناد مربوط به امتیاز این اختراع، آمازون عنوان کرده است که این سیستم برای کمک به کارمندان در “فعالیت های زمان بر” برای تعیین موقعیت آیتم ها در انبارهای بزرگ طراحی شده است.

رشد و توسعه ی آمازون نتیجه ی به کارگیری از فناوری هایی است که افزایش سرعت ارسال سفارش ها و تحویل آن ها ظرف یک یا دو روز را امکان پذیر کرده اند. این کمپانی سرمایه گذاری های گسترده ای در فناوری های اتوماتیک و رباتیک انجام داده است.

پنجشنبه ی گذشته آمازون اعلام کرد که سود فصلی این شرکت در مقایسه با زمان مشابه پارسال دو برابر شده و از ۷۴۹ میلیون دلار به ۱٫۹ میلیارد دلار رسیده است.

در سال ۲۰۱۵، مقاله ای از نیویورک تایمز محیط کار در آمازون را شرایطی”آزار دهنده” و , “داروینی” توصیف کرده بود که در آن برای افزایش بهره وری و بازده کار، کارمندان به جان یکدیگر می افتند.

در آن زمان، مدیر عامل اجرایی و بنیان گذار آمازون، جِف بزوس اعلام کرد که نمی داند چرا محیط کار در این کمپانی “بی روح، و فاسد” تشخیص داده شده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *