تبعات سنگین اشتباه سامسونگ؛ ممنوعیت واردات گوشی سامسونگ به ایران

تبعات سنگین اشتباه سامسونگ؛ ممنوعیت واردات گوشی سامسونگ به ایران
  • 1396/11/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

?وزیر ارتباطات گفته اگر سامسونگ عذرخواهی رسمی نکند، ثبت گوشی های سامسونگ در کشور را ممنوع خواهد کرد.

گویا آی تی – دولت کره جنوبی که امسال میزبان المپیک زمستانی ۲۰۱۸ است، به هریک از ۶۲۰۰ ورزشکار شرکت‌کننده در این مسابقات، یک دستگاه تلفن هوشمند سامسونگ هدیه داد ولی به بهانه تحریم ایران از اعطای این هدیه به ۴ ورزشکار ایرانی که برای شرکت در المپیک ۲۰۱۸ به این کشور رفته بودند خودداری کرد!

این تحقیر شرم‌آور در حالی است که هدیه به ورزشکاران مصداق فروش نیست و در شمار خدماتی نظیر تامین محل اسکان و تهیه آب و غذا برای آنان تعریف شده و تلقی می‌شود، از این روی اقدام زشت و پلشت دولت کره‌جنوبی و شرکت سامسونگ که اسپانسر اصلی (تامین‌کننده مالی) مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در کره‌جنوبی است بدون کمترین تردیدی با هدف تحقیر مردم ایران و نه فقط ورزشکاران کشورمان صورت گرفته است.

در پی اقدام غیر اخلاقی و غیر ورزشی سامسونگ سفیر کره جنوبی به وزارت خارجه احضار شد. سامسونگ با توجیه تحریم، از اعطای گوشی‌ به ورزشکاران ایرانی در المپیک امتناع کرده بود.

تکمیلی….

وزیر امور خارج ایران اعلام کرده است سامسونگ به زودی باید در مورد اتفاقات پیش آمده توضیحات لازم را ارائه دهد.
روز گذشته کمپانی سامسونگ به عنوان اسپانسر اصلی بازیهای المپیک زمستانی ٢٠١٨ پیونگ چانگ کره جنوبی از ارائه گوشی‌های هدیه این کمپانی به ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در بازی‌ها به دلیل تحریم‌های سازمان ملل امتناع کرد. کمیته ملی المپیک امروز به این ماجرا ورود کرده و این موضوع را نقض آشکار روح المپیک و منشور المپیزم می داند که بر حضور ورزشکاران کشورهای سراسر دنیا در این رویداد بدون در نظر گرفتن ملیت، رنگ، دین، مذهب، نژاد و سیاست تاکید دارد.

سایت کمیته ملی المپیک موضع ایران در قبال اتفاق پیش آمده را این طور عنوان کرده است:« محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در محفلی اعلام کرده که اگر تا عصر امروز پنج شنبه شرکت سامسونگ عذرخواهی نکند و از این تصمیمی که مبنی بر تحریم شرکت کنندگان ایرانی در بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ گرفته عدول نکند، وی دیگر از گوشی سامسونگ استفاده نخواهد کرد. هم اکنون گوشی همراه دکتر ظریف، سامسونگ است.»

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *