چگونه علامت خوانده شدن پیام‌ها را غیرفعال کنیم؟

چگونه علامت خوانده شدن پیام‌ها را غیرفعال کنیم؟
  • 1396/11/19
  • زهرا معبودی
  • 2

اپلیکیشن پیام‌رسان سیگنال بالاخره بعد از دریافت درخواست‌ّهای زیاد کاربران، سال گذشته قابلیت اعلام خوانده شدن پیام را به برنامه‌ی خود اضافه کرد. اما بعضی‌ها دوست ندارند بقیه بفهمند که چه زمانی پیام‌ها را می‌خوانند. خوشبختانه، سیگنال اخیراً با افزودن قابلیتی جدید به شما اجازه می‌دهد تا این ویژگی را غیرفعال کنید و حریم خصوصی خود را ارتقا بدهید.

گویا آی تی: علامت خوانده شدن پیام به فرستنده اعلام می‌کند که پیامش خوانده شده است. این علامت از طریق آیکن یا متنی که در کنار پیام قرار دارد به هر دو طرف گفتگو نشان داده می‌شود. هرچند این قابلیت مزایای خودش را دارد، ولی ممکن است عواقب ناخواسته‌ای هم داشته باشد. مثلاً اگر پیامی خوانده شود ولی پاسخ دریافت نکند، احتمال دارد که طرف مقابل از نادیده گرفته شدن پیغامش ناراحت شود. حالا با غیرفعال کردن این ویژگی دیگر از دست این اعلان خلاص خواهید شد.

 

مرحله ۱ – غیرفعال سازی علامت خوانده شدن پیام‌ها

 

اپلیکیشن سیگنال را باز کرده و با انتخاب چرخ‌دنده‌ای که در بالای چپ صفحه (در iOS) یا سه نقطه‌ی عمودی بالای راست صفحه (در اندروید) قرار دارد به منوی تنظیمات بروید. Privacy را انتخاب کرده و از پایین صفحه به دنبال گزینه‌ی Read Receipts بگردید و آن را غیرفعال کنید.

 

 

مرحله ۲ – تاییدیه‌ی خوانده شدن پیام غیرفعال می‌شود

 

حالا اگر به صفحه‌ی یکی از پیام‌ها بروید و پیغام جدیدی بفرستید، می‌بینید که فقط یک علامت مبتنی بر دریافت موفق پیام در سرورهای سیگنال و تحویل آن به گیرنده نشان داده می‌شود. البته نحوه‌ی نمایش این علامت در سیستم عامل‌های مختلف متفاوت است.

 

در دستگاه‌های اندرویدی هنوز هم دو تیک خاکستری رنگ قبلی را می‌بینید. ولی از حالا به بعد تیک اول به منزله‌ی دریافت موفق پیام در سرور و تیک دوم به منزله‌ی تحویل موفق آن به کاربر است.

 

در iOS هم دریافت پیام در سرور و تحویل آن به کاربر به همان شکلی که علامت خوانده شدن نمایش داده می‌شد ظاهر می‌گردد. Sent به معنای این است که پیام در سرور سیگنال دریافت شده و Delivered نیز یعنی پیام با موفقیت به کاربر تحویل داده شده است.

 

با غیرفعال کردن این قابلیت حریم خصوصی گیرنده تا حد زیادی افزایش می‌یابد. با این کار دیگر نمی‌توان مشخص کرد که آیا پیام توسط گیرنده خوانده شده یا دارد وانمود می‌کند که هنوز آن را ندیده است. نظر شما چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. ببخشید وقتی دو تا تیک میخوره اما خاکستری نمیشه یعنی بلاک شدیم چون هیچ جوابی دریافت نمیکنم از کجا باید بدونم تو سیگنال بلاک شدم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *