فرانسه استفاده از تلفن همراه در اتومبیل را حتی در صورت توقف آن ممنوع کرد

فرانسه استفاده از تلفن همراه در اتومبیل را حتی در صورت توقف آن ممنوع کرد
  • 1396/11/19
  • مهری ایران دوست
  • 0

آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای در کشور فرانسه اخیرا افزایش یافته است و از آن جایی که هیچ دلیل دیگری برای رشد این آمار یافت نشده است، مقامات این کشور این روند را به رانندگان متخلفی نسبت می دهند که در زمان رانندگی پیامک ارسال می کنند یا تماس می گیرند.

گویا آی‌تی – به گزارش سایت فرانسوی Le Figaro ، اخیرا به دست گرفتن تلفن همراه در هنگام رانندگی در بزرگراه ها صرف نظر از آن که رفت و آمد را مختل کرده باشید یا خیر ممنوع شده است، حتی اگر اتومبیل خود را در حاشیه ی مسیر متوقف کرده باشید. مفهوم قانون جدید آن است که انجام دادن کاری که به عقیده ی برخی خطری را به همراه ندارد – متوقف کردن اتومبیل برای پاسخ گویی به تماس یا پیام کوتاه – جریمه ای ۱۳۵ یورویی را به افراد تحمیل خواهد کرد.

به جای آنکه قانون جدیدی تصویب شود، این حکم منظور خود از “جریان داشتن ترافیک” را مشخصا بیان کرده است. با وجود این قانون، دیگر برای استفاده از تلفن همراه در اتومبیل، توقف و خاموش کردن موتور کافی نیست؛ شما باید برای استفاده از تلفن، اتومبیل خود در محل خاصی پارک کنید. اما در صورتی که تصادف کرده باشید یا اتومبیل شما در بین راه خراب شده باشد، می تواند در هر جایی که هستید با تلفن همراه خود تماس گرفته یا پیامی را ارسال کنید.

فرانسه، کشوری که به رانندگی های عجیب و غریب مردمش مشهور است، برای مدیریت نرخ تصادفات که پس از دهه ها کاهش، اخیرا روند رو به رشدی را تجربه کرده است قوانین تازه ای را تصویب کرده و به اجرا در خواهد آورد. اخیرا محدودیت سرعت در راه های دو خطه ی این کشور از ۹۰ کیلومتر به ۸۰ کیلومتر در ساعت (۵۵ به ۵۰ مایل در ساعت) کاهش یافته است و این موضوع با واکنش منفی رانندگان در سراسر این کشور مواجه شده است.

باشگاه اتومبیل رانان فرانسه، از حکم جدید وضع شده در مورد استفاده از تلفن همراه خشنود نبوده و معتقد است این قانون بیش از آن که مفید واقع شود، پیامدهای منفی و خساراتی را به دنبال دارد. سخنگوی این موسسه می گوید:” من فکر می کنم ما باید رانندگان را تشویق کنیم که برای استفاده از تلفن همراه، اتومبیل خود را متوقف کنند.”

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *