آموزش ذخیره کردن سایت در صفحه خانگی گوشی

آموزش ذخیره کردن سایت در صفحه خانگی گوشی
  • 1396/11/19
  • زهرا معبودی
  • 0

اینترنت پر از سایت‌های بامزه، جالب و سرگرم‌کننده است. بخش‌های Bookmarks و Favorites می‌تواند به شما کمک کند تا صفحات مورد علاقه‌ی خود را دم دست داشته باشید، ولی این متد راحت‌ترین روش موجود نیست. گویا آی تی: اپل در iOS به شما اجازه می‌دهد تا صفحات اینترنتی مورد علاقه‌ی خود را در صفحه‌ی خانگی دستگاه ذخیره کنید تا مثل سایر اپلیکیشن‌ها به راحتی بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

این قابلیت تقریباً به اندازه‌ی خود آیفون قدمت دارد. اما با توجه به این که حضور آن خیلی آشکار نیست، ممکن است حتی کاربران قدیمی این سیستم عامل هم از وجود آن خبر نداشته باشند. با این حال اگر آن را یاد بگیرید می‌بینید که مراجعه به سایت‌های مورد علاقه‌ی شما چه قدر نسبت به قبل راحت‌تر می‌شود. این روش به خصوص برای وبسایت‌هایی که اپلیکیشن اختصاصی ندارد مفید است.

ذخیره‌سازی سایت‌ها

برای شروع اپلیکیشن Safari را اجرا کنید و به سایت مورد نظر خود بروید. از منوی مرورگر بر روی دکمه‌ی اشتراک‌گذاری که در پایین صفحه (یا اگر دستگاه را به حالت افقی گرفتید در بالای صفحه) قرار دارد تپ کنید. در صفحه‌ی اشتراک‌گذاری به ردیف پایین فعالیت‌ها نگاه کنید و روی آن به سمت چپ سوایپ نمایید تا گزینه‌ی Add to Home Screen را ببینید. اکنون آن را انتخاب کنید.

در صفحه‌ی بعدی همه چیز باید برای شما پر شده باشد. در این جا پیش‌نمایشی از آیکن صفحه‌ی مورد نظر شما که قرار است بر روی صفحه‌ی خانگی دستگاه ذخیره شود را می‌بینید که از favicon همان سایت گرفته شده است. همچنین به عنوان نام این اپ هم از اسم خود وبسایت و احتمالاً عنوان آن استفاده شده است. البته این نام قابل تغییر است، ولی اگر نمی‌خواهید ترکیب صفحه‌ی خانگی‌تان به هم بریزد، بهتر است برای آن یک اسم کوتاه و جذاب انتخاب کنید.

وقتی کار تمام شد، یا از روی کیبورد دکمه‌ی Done را لمس کنید یا از بالای صفحه Add را انتخاب نمایید.

 

ذخیره‌سازی سایت‌ها

 

آرایش و حذف صفحات ذخیره شده

صفحات اینترنتی مدنظر شما اکنون مثل هر اپلیکیشن دیگری بر روی صفحه‌ی خانگی دستگاه ذخیره شده است. برای جابجا کردن آن‌ها کافی است انگشت خود را بر روی آیکنشان نگه دارید تا به لرزش در بیایند، سپس آن را به محل مورد نظر خود ببرید. برای حذف این صفحات، باز هم انگشت خود را روی آیکن آن‌ها نگه دارید، اما این بار علامت X کنار آیکن را انتخاب کنید. وقتی از شما تاییدیه خواسته شد گزینه‌ی Delete را بزنید.

 

آرایش و حذف صفحات ذخیره شده

 

باز کردن صفحات ذخیره شده

 

بعد از این که محل صفحات ذخیره شده را مشخص کردید، کافی است آن‌ها را لمس نمایید تا لینک مربوطه باز شود. این لینک‌ها به عنوان یک زبانه‌ی جدید در مرورگر سافاری باز می‌شود. اگر آن صفحه را از قبل بر روی مرورگر باز کرده باشید، با انتخاب اپ آن وبسایت زبانه‌ی مربوطه تازه‌سازی می‌شود.

 

باز کردن صفحات ذخیره شده

 

ذکر این نکته حائز اهمیت است که ظاهراً به دلیل وجود یک باگ با باز کردن صفحاتی که بر روی صفحه‌ی خانگی دستگاه ذخیره کردید، گاهی اوقات به جای باز کردن سافاری آن لینک مثل یک اپلیکیشن مستقل عمل می‌کند و با اجرای مجدد این مرورگر باعث می‌شود زبانه‌های قبلی از بین برود. برای حل این مشکل می‌توانید لینک‌های موجود در صفحاتی که ذخیره کرده‌اید را دنبال کنید تا به طور کامل به صفحاتی که در صفحه‌ی خانگی دستگاه ذخیره کرده بودید محدود نباشید.

 

باز کردن صفحات ذخیره شده

اگر با این باگ مواجه شدید سعی کنید سافاری را ببندید یا دستگاه را مجدداً راه‌اندازی نمایید. با این کار صفحات وب شما به شکل معمولی در مرورگر باز می‌شود.

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *