معرفی گوشی پاناسونیک P100

معرفی گوشی پاناسونیک P100
  • 1396/11/20
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

به‌تازگی گوشی رده‌پایین پاناسونیک P100 با قیمت حدود ۸۲ دلار در کشور هند معرفی شد. برای تولید این اسمارت‌فون همان‌گونه که از رده‌بندی و قیمت آن مشخص است، از سخت‌افزار متوسطی استفاده شده و قرار است این دیوایس در کشور هند تنها از طریق فروشگاه آنلاین Flipkart عرضه شود.

گویا آی تی – این هندست از یک نمایشگر ۵ اینچی اچ‌دی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل برخوردار است. علاوه بر شیشه ۲.۵ بعدی و خمیده تعبیه شده بر روی این نمایشگر، یک لایه شیشه گوریلاگلس نیز برای محافظت بیش‌تر روی این پنل کشیده شده است. در بطن این دستگاه شاهد حضور تراشه چهارهسته‌ای مدیاتک MT6737 برای عملیات پردازشی هستیم که حداکثر فرکانس کاری آن به ۱.۲ گیگاهرتز می‌رسد. پردازنده گرافیکی مجتمع با این تراشه از نوع Mali-T720 است.

علی‌رغم حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی در این دیوایس، درگاه کارت حافظه تعبیه شده به کاربران اجازه می‌دهد که فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را حداکثر تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر افزایش دهند. گوشی پاناسونیک P100 در دو نسخه متفاوت با رم‌های ۱ و ۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد. پاناسونیک از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و یک لنز ۵ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی بهره برده و هر دوی آن‌ها را به فلش LED مجهز کرده است.

پاناسونیک P100

وظیفه تامین انرژی این هندست بر عهده یک باتری ۲۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده که به تکنولوژی Duraspeed مزین شده است. پاناسونیک ادعا می‌کند این تکنولوژی با بهینه‌سازی‌های هوشمندانه‌ای که بر روی برنامه‌های غیرضروری پس‌زمینه اعمال می‌کند، موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی و دیتا می‌شود. هدایت مجموعه سخت‌افزار و نرم‌افزار این هندست بر عهده نسخه هفتم سیستم‌عامل اندروید (اندروید ۷ نوقا) است.

در بخش ارتباطات این دیوایس شاهد به‌کارگیری وای‌فای با استاندارد ۸۰۲.۱۱b/g/n، بلوتوث نسخه ۴ و micro USB 2.0 هستیم که به واسطه آن دسترسی به قابلیت OTG میسر خواهد شد. از مزایای این گوشی ارزان‌قیمت، تجهیز آن به حسگر اثر انگشت است که در بخش پشتی گنجانده شده است. از دیگر ویژگی‌های کاربردی گوشی پاناسونیک P100 می‌توان به قابلیت ویرایش تصویر چندحالته، حالت تشخیص روی بدن (On Body Detection Mode)، حالت قفل‌گشایی با بلوتوث، مکان‌های امن، چهره قابل اعتماد و حالت صدای امن اشاره کرد.

نسخه دارای رم ۱ گیگابایتی برچسب قیمتی ۸۲ دلاری دارد. نسخه دوم نیز با ۲ گیگابایت رم هزینه‌ای حدود ۹۳ دلار برای کاربر در بر خواهد داشت. اسمارت‌فون مذکور در چهار رنگ آبی، مشکی، طلایی و خاکستری تیره عرضه خواهد شد. با توجه به قیمت اعلام شده، گوشی پاناسونیک P100 را می‌توان با نمونه‌هایی مانند شیائومی ردمی ۵A و آمازون ۱۰ مقایسه کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *