چگونه مک را با سنسور اثر انگشت اندروید باز کنیم؟

چگونه مک را با سنسور اثر انگشت اندروید باز کنیم؟
  • 1396/11/21
  • زهرا معبودی
  • 0

از اولین باری که اثر انگشت به عنوان یکی از متدهای قفل‌گشایی دستگاه‌های هوشمند معرفی شد زمان زیادی گذشته است. کامپیوترهای شخصی حتی قبل از معرفی Touch ID توسط اپل و افزوده شدن سنسور اثر انگشت به دستگاه‌های اندرویدی هم برای قفل‌گشایی سیستم از حسگرهای اسکن اثر انگشت استفاده می‌کردند. در این میان تقریباً فقط مک‌ها هستند که از قافله عقب مانده‌اند.گویا آی تی: با وجود این که امروزه اکثر لپتاپ حسگر اثر انگشت دارند ولی اپل هنوز چنین قابلیتی را به لپتاپ‌های خودش اضافه نکرده است. این شرکت حتی از Face ID هم در مک‌های خود استفاده نکرده، در حالی که ویندوز از قابلیت Windows Hello بهره می‌برد. اگر از مک استفاده می‌کنید و تلفن اندرویدی هم دارید، DroidID اپلیکیشن رایگانی است که حتماً باید یک بار آن را امتحان کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید به کمک سنسور اثر انگشت اندروید قفل لپتاپ خود را باز کنید.

 

پیش‌نیازها

 

برای استفاده از این اپلیکیشن لازم است تا نسخه‌ی اندروید و کلاینت مک آن را روی دستگاه‌های خود نصب کنید. علاوه بر این به موارد زیر هم نیاز دارید:

 

  • مکی که مجهز به ال کاپیتان (macOS 10.12) یا نسخه‌ای بالاتر باشد.
  • Keychain بر روی مک شما فعال شده باشد.
  • یک موبایل سامسونگی مجهز به اندروید ۶ یا هر موبایل اندرویدی دیگری که اندروید ۷ یا نسخه‌ای بالاتر داشته باشند.
  • اثر انگشت حداقل یکی از انگشتان شما از بخش Settings > Security & Location بر روی دستگاه تنظیم شده باشد.

 

قفل‌گشایی مک با استفاده از سنسور اثر انگشت اندروید

 

ابتدا بر روی موبایل اندرویدی خود اپلیکیشن DroidID را نصب کنید. سپس کلاینت مک را نیز بر روی لپتاپ خود نصب نمایید. حالا کلاینت و اپلیکیشن را باز کنید. وقتی برای اولین بار اپلیکیشن را باز کنید، یک کد می‌بینید.

قفل‌گشایی مک با استفاده از سنسور اثر انگشت اندرویدقفل‌گشایی مک با استفاده از سنسور اثر انگشت اندروید

آن را در داخل برنامه‌ی کلاینت مک وارد کرده و گذرواژه‌ای که برای وارد شدن به مک شما وجود دارد را به برنامه بدهید.

 

 

در این مرحله مک شما مجدداً راه‌اندازی می‌شود و ممکن است از شما دسترسی به Keychain بخواهد. اگر چنین پیغامی دیدید، دسترسی مربوطه را بدهید. سپس کار راه‌اندازی اپلیکیشن تمام است.

 

DroidID تنها در صورتی کار می‌کند که سیستم شما به طور خودکار قفل شود؛ مثلاً وقتی که برای مدتی با لپتاپ کار نکند این اتفاق می‌افتد. اما اگر دستگاه را از طریق منوی Apple قفل کنید یا سیستم تازه روشن شده باشد، DroidID قادر به باز کردن قفل لپتاپ نخواهد بود. این قضیه درست مثل نحوه‌ی عملکرد اثر انگشت بر روی دستگاه‌های اپلی و اندرویدی است. اگر موبایل خود را Restart کنید، قفل‌گشایی از طریق اثر انگشت کار نمی‌کند و حتماً باید گذرواژه‌ی خود را وارد نمایید. در مک هم همین اتفاق می‌افتد. اگر سیستم دوباره راه‌اندازی شده باشد یا تازه آن را روشن کرده باشید، حتماً باید گذرواژه را وارد کنید.

 

DroidID گذرواژه‌ی مک شما را ذخیره نمی‌کند. این گذرواژه در بخش Keychain سیستم شما باقی می‌ماند، پس لازم نیست نگران دزدیده شدن آن باشید. علاوه بر این هر زمان که بخواهید می‌توانید ارتباط بین مک و دستگاه اندرویدی خود را از بین ببرید.

 

 

منبع ۱ | منبع ۲

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *