روش یافتن بهترین تور نوروزی آنتالیا

روش یافتن بهترین تور نوروزی آنتالیا
  • 1396/11/25
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

چند هفته‌ی پایانی سال تب و تاب عید نوروز فرا رسیده و اکثر مردم به فکر مقدمات فعالیت‌های نوروزی خود هستند. یکی از برنامه‌هایی که اکثر خانواده‌ها برای خود در تعطیلات نوروز در نظر دارند، سفر است. برای سفری راحت و مناسب، یافتن توری مناسب است.

روش یافتن بهترین تور نوروزی آنتالیا

اما یافتن مناسب نیازمند آشنایی و داشتن اطلاعات کافی‌ست. در مسیرهایی که استقبال مسافران از آن‌ها مانند تور آنتالیا بالاست، پکیج‌های متنوع و متعددی به مسافران عرضه می‌شود که گاه این تنوع خود عاملی سردرگم کننده می‌شود. در این متن، آژانس مقتدر سیر تابان، می‌کوشد تا مهم‌ترین عوامل موثر در کیفیت و قیمت تور را تشریح کند تا مسافران با به دست آوردن اطلاعات کافی نسبت به انتخاب اقدام کنند.

 

۵ عامل مهم در تورهای آنتالیا

وقتی از یک بسته‌ی تور صحبت می‌کنیم، در حقیقت از تجمیع خصوصیت‌ها و عواملی می‌گوییم که با یکدیگر یک خدمات سفر را ارایه می‌کنند. اما این‌که هر کدام از این خصوصیات چه هستند و کیفیت و کمیت آن‌ها چیست، بسیار در یافتن تور مناسب برای مسافران مفید خواهد بود. در زیر تلاش کردیم تا مهم‌ترین این عوامل که در کیفیت و قیمت تاثیرگذار هستند را برشماریم و نکات مهم آن را مورد اشاره قرار دهیم.

  خصوصیات هتل

هر هربسته‌ی تور، لیستی از هتل‌ها با سرویس‌ها و قیمت‌های متفاوت عرضه می‌شود. در حقیقت یکی از موثرترین عوامل در قیمت، هتلی است که مسافر انتخاب می‌کند. اما در مسیر آنتالیا، به عنوان یک مسیر آبی و ساحلی، پارامتر هتل، نقش پر رنگی را در سفر بازی می‌کند. گاه امکانات هتل، ممکن است شما را از بیرون از هتل برای تفریح بی‌نیاز کند. امکانات فیزیکی نظیر سالن‌های ماساژ، حمام‌های ترکی، استخرهای سرپوشیده و روباز، ساحل اختصاصی، پارک آبی و تفریحات آبی از این دست هستند. بنابراین باید دقت کنید که در خرید تور آنتالیا شاید ارزش داشته باشد تا هتلی گرانتر را انتخاب کنید چون کیفیت سفر به شکل محسوسی تغییر خواهد کرد.

هتل‌ها دارای سرویس‌های متفاوتی نیز هستند، به صورت معمول در مسیر آنتالیا سرویس  ALL عرضه می‌شود که تمامی وعده‌های غذایی و میان‌وعده را پوشش می‌دهد اما اگر به دنبال سرویس مفصل‌تر و باکیفیت‌تر هستید هتلی با سرویس UALL یا حتی MAX.ALL تهیه کنید.

  ویژگی‌های هتل

مسلماً مهمترین عامل در کیفیت یک تور به مقصد آنتالیا، هتلی است که قرار است در آن اقامت کنید. اگر اتاقی که در آن اقامت می‌کنید، اتاقی با مساحت بالا، گنجایش بالا و ویویی رو به دریا داشته باشد مطمئناً لذتی که نسیب شما می‌شود بسیار بالاتر است. علاوه بر این‌ها هتلی که رستوران‌های متنوع و متعدد با منوهایی متفاوت دارد یا هتلی که دارای ساحل اختصاصی‌ست مطمئناً می‌تواند رضایت شما از سفر را چندین برابر افزایش دهد.

به گزارش ویرلن؛ فارغ از این امکانات فیزیکی، سرویسی که هتل ارائه می‌کند نیز بسیار نقش پررنگی در کیفیت سفر شما خواهد داشت. اکثر تورهای آنتالیا با سرویس ALL ارائه می‌شوند. در حقیقت در این سرویس به جز ارائه رایگان کلیه وعده‌های غذایی، میان‌وعده‌ها نیز رایگان خواهد بود. اما اگر امکان مالی آن را دارید بهتر است از سرویس‌های UALL و حتی MAX.ALL هتل‌ها استفاده کنید. این‌گونه سرویس‌ها علاوه بر موارد بالا برخی امکانات و تفریحات را نیز به رایگان در اختیار شما قرار خواهند داد که مجموعاً موجب کاهش هزینه‌ها نیز خواهند شد.

 شرایط فصلی مسافرت

روش یافتن بهترین تور نوروزی آنتالیا

هر مسیر گردشگری دارای بهترین فصل سفر است. مثلاً برای مقصهای ساحلی نیم‌کره‌ی شمالی، تابستان و برای مناطق استوایی، زمستان، بهترین فصل هستند. اما برای کسی که هدف‌ش از مسافرت، اسکی در ارتفاعات است، طبیعتاً زمستان فصل بهتری است. بنابراین وابسته به انگیزه‌ی سفر، نوع تفریحات مقصد و همچنین قرارگیری آن منطقه بر روی نقشه‌ی جغرافیا، در بهترین فصل سفر مؤثر است. آنتالیا به واسطه قرارگیری در نیم‌کره‌ی شمالی و تفریحات اکثراً ساحلی، نیازمند گرماست و بهترین فصل سفر به آن، خرداد تا شهریور است. اما استقبال از این مقصد، به قدری‌ست که حتی در زمستان هم تورهای آن برگزار می‌شود و در نوروز، نیز یکی از پر بازدیدترین مقاصد محسوب می‌شود. دمای معتدل نوروز، اجازه‌ی استفاده از تفریحات آبی و همچنین بازدید از مناطق تاریخی و طبیعی این مقصد زیبا را به همگان می‌دهد.

 

 عوامل مربوط به حمل و نقل

عامل پر اهمیت دیگر در افزایش رضایت و لذت بیشتر از سفر، مسائل مرتبط به حمل و نقل به مقصد است. پروازهای متنوع و متعدد در مسیر ایران به آنتالیا برگزار می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خود را دارند. ایرلاین‌های ایرانی از جمله قشم‌ایر، آتا و تابان به مسافران خدمات ارایه می‌کنند. جز این موارد، خطوط هوایی ترکیه‌ای نظیر اطلس‌جت، فری‌برد و سان‌اکسپرس با کیفیت بالاتری به مسافران خدمات ارایه می‌کنند. طبیعتاً هزینه‌ی این پروازها در مقایسه با نمونه‌های داخلی، هزینه‌ی بیشتری دارند، اما گاهی هزینه برای آن‌ها ارزش دارد.

اما در کنار ایرلاین و کیفیت و خدمات آن، نکته‌ی مهم دیگری وجود دارد که می‌تواند سفر را متحول کند و آن، ساعت پروازی است. با توجه به این که مسیر ایران به آنتالیا حدود ۳ تا ۴ ساعت به طول می‌انجامد، پروازهای صبح در سمت رفت و پروازهای عصر در سمت برگشت، بهترین زمان پروازی هستند چون مسافر حداکثر زمان ممکن را در مقصد خواهد گذراند و در غیر این صورت، از زمان حضورش در مقصد کاسته خواهد شد.

  تاریخ پرواز

این که تاریخ پرواز چه زمانی‌ست می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر قیمت یک تور داشته باشد. معمولاً در تاریخ‌هایی که تجمع تعطیلات در آن بیشتر است این اتفاق رخ می‌دهد. گاهی وجود یک مراسم خاص در مقصد نیز ممکن است باعث این اتفاق شود. برای نوروز نیز تاریخ‌های پرواز ۲۷ اسفند تا ۲ فروردین از محبوب‌ترین‌ها بوده و طبیعتاً از قیمت بالاتری برخوردارند.

  طول سفر

برای یک سفر خوش‌آیند به آنتالیا حداقل یک هفته وقت لازم است. آنتالیا دارای تفریحات آبی فراوان، سواحل متعدد، جاذبه‌های طبیعی زیبا و همچنین جاذبه‌های تاریخی مطرحی است. بنابراین هم برای گشت و گذار و هم استراحت چنین وقتی لازم است. بسته‌های معمولاً به صورت ۶ شب عرضه می‌شوند ولی در نوروز تا ۱۰ شب نیز وجود دارد.

 

 

با شناخت نسبی که تلاش شد بر خصوصیات یک بسته‌ی تور آنتالیا ایجاد شود، این مسافر است که می‌بایست شرایط و امکانات و توانایی‌های خود را با پارامترهای مطرح شده متوازن کرده و دست به درست‌ترین انتخاب بزند. امید آن‌که این راهنما بتواند در انتخاب تور نوروز ۹۷ به شما یاری رسانده و سفری بهتر و لذت‌بخش‌تر از همیشه داشته باشید.

آشنایی با انواع تورهای آنتالیا

اگر هر روز به لیست تورهای عرضه شده نگاهی بیندازیم عمده‌ی آن‌ها در قالب تورهای عادی آنتالیا می‌گنجند. اما این نوع تنها نوع این تورها نیست. حتما در همان لیست با تور لحظه آخری آنتالیا هم مواجه می‌شوید. در حقیقت همان تورهای عادی وقتی به زمان برگزاری‌شان نزدیک می‌شود و هنوز ظرفیت خالی برای آن وجود دارد در این قالب ارائه می‌شود که از نظر قیمت شرایط بهتری به نیست سایر انواع دارد. این نوع دارای دو محدودیت مهم است. اول آن‌که قابلیت برنامه‌ریزی بلندمدت برای آن وجود ندارد و دوم آن‌که ظرفیت آن محدود بوده و به کار افرادی با تعداد بالا نمی‌آید.

فارغ از این انواع، قالب‌های دیگری نظیر تور لوکس آنتالیا، تورهای نمایشگاهی و تورهای نوروزی از انواع مختلفی هستند که در فصل‌ها و زمان‌های مختلف به مسافران عرضه می‌شوند.

خدمات مقتدر سیر در مسیر آنتالیا

هر آژانس در مسیرهای مختلف قابلیت‌ها و خصوصیات مخصوص به خود را دارد. آژانس مقتدر سیر در مسیر آنتالیا به عنوان یک آژانس با قدمت بیش از ۱۰ سال فعال بوده و همچنین مجری مستقیم در این مسیر است. در اکثر مواقع سال چارتر پروازهای مختلف را در اختیار داشته و برای نوروز امسال نیز چارتر دو خط هوایی سان‌اکسپرس و اطلس‌جت ترکیه که از کیفیت بالایی برخوردارند را در اختیار دارد. این مسئله این امکان را به آژانس می‌دهد تا قدرت مانور بالاتری برای ارائه خدمات بهتر و قیمت مناسب‌تر داشته باشد.

 

آنتالیا و تورهای نوروزی

در طول سال، فشرده‌ترین دوره‌ی زمانی برای درخواست‌های سفر در عید نوروز شکل می‌گیرد. این امر سبب می‌شود تا افراد از مدت‌ها قبل به فکر برنامه‌ریزی و خرید تور مورد نظر خود بیفتند. آژانس‌ها نیز تورهای خود را از میانه‌های دی ماه برای فروش عرضه می‌کنند. معمولا تورهای با استانداردهای بالا تا پایان بهمن‌ماه به فروش می‌رسند اما از آن‌جا که در مسیر آنتالیا نیازی به اخذ ویزا نیست تور آنتالیا نوروز ۹۷ تا هفته‌ی اول نوروز نیز به فروش می‌رسند و شما می‌توانید هر زمان اقدام به خرید آن کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *