۷ ترفند ایمیل مارکتینگ که می تواند کسب و کار شما را به نابودی بکشاند

۷ ترفند ایمیل مارکتینگ که می تواند کسب و کار شما را به نابودی بکشاند
  • 1396/11/25
  • مهدی پیوندی
  • 0

مراقب باشید که دست به دامان ترفندهایی که در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ به آنها اشاره می کنیم نشوید، در غیر اینصورت کسب و کار خود را به خطر خواهید انداخت.

به احتمال قریب به یقین شما هم با از این دست موقعیت هایی روبرو شده اید که ایمیلی را در اینباکس تان دیده و با خود گفته باشید: «صبر کن، بذار ببینم این چیه دیگه؟! من برای این ثبت نام کرده بودم؟ همچین چیزی یادم نمیاد!» این یکی از آن ترفندهای سهل انگارانه در بازاریابی است که معمولاً به این دلیل انجام می شود که یک فرد یا شرکت تصور می کند که خیلی زرنگ است و با توسل به سیاست های نادرست می تواند به جایی برسد.

هدف از ظهور permission marketing یا بازاریابی اجازه ای دریافت مجوز از سوی مخاطب برای تعامل و ارتباط با وی بود. در واقع و در عمل، بازاریابی ایمیلی در صورتی موثرتر است که افرادی را هدف قرار بدهید که واقعاً به دریافت ایمیل از جانب شما تمایل دارند.

هنگامی که به کلک و ترفند متوسل می شوید، نه تنها کار را برای همه فعالان حوزه ایمیل مارکتینگ دشوارتر می کنید، بلکه به خودتان و کسب و کارتان نیز ضربه می زنید، چرا که معمولاً این تکنیک ها در نهایت نتیجه معکوس دارند.

اگر در اینکه آیا از روش های درستی در ایمیل مارکتینگ خود استفاده می کنید یا خیر شک دارید، بدانید و آگاه باشید که ما در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش بازاریابی ایمیلی گویا آی تی یک فهرست از فعالیت های نسبتاً ابهام زایی را جمع آوری کرده ایم که معمولاً به سرعت توسط سرویس دهنگان ایمیل به عنوان اعمال نامناسب شناسایی می شوند و به علاوه، به مشتریان بالقوه شما هم هیچ انگیزه ای به جز کلیک کردن یا لمس دکمه mark as spam را نمی دهند.

اگر به دنبال دردسر نیستید، از موارد زیر بر حذر باشید:

 

  1. افزودن افرادی که ثبت نام نکرده اند به فهرست ایمیل مارکتینگ. اضافه کردن افرادی که به وضوح به شما اجازه نداده اند که به آنها ایمیل ارسال کنید یا خودشان در فهرست شما ثبت نام نکرده اند (حتی دوستان و اعضای خانواده خودتان) سریع ترین روش برای منزجر کردن کاربران از خودتان است. ضمن اینکه این مورد در برخی از کشورها غیرقانونی هم هست.

 

  1. ارسال ایمیل به افرادی که ثبت نام خود را لغو کرده اند یا برگرداندن آنها به فهرست. این عمل آنقدر شنیع است که اصلاً نیازی به توضیح ندارد!

 

  1. خریداری فهرست ایمیل. این سهل انگاری برای مدت زمان زیادی نمی تواند برای شما سودمند واقع شود. در واقع، در غالب موارد چیزی جز ضرر را عایدتان نخواهد کرد، چرا که این فهرست ها معمولاً ملغمه ای از ایمیل های مختلفی هستند که صاحبان بسیاری از آنها هیچ سنخیتی با شما ندارند. به علاوه، بسیاری از آن ایمیل ها دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند و غالباً بسیاری از آنها هم اصلاً وجود خارجی ندارند. ضمناً همانهایی هم که با کسب و کار شما سنخیتی پیدا می کنند مشمول مورد شماره ۱ خواهند شد.

 

  1. برداشتن ایمیل از سایر پلتفرم هایی که در آنها فعالیت می کنید. این مورد از آن مواردی است که خیلی ها به آن متوسل می شوند. به عنوان نمونه، بسیاری از لینکدین برای پیداکردن ایمیل های متناسب تر استفاده می کنند. در عین حال، با اضافه کردن این افرادی که ظاهراً با کسب و کار شما تناسب دارند به فهرست ایمیل مارکتینگ خود به احتمال زیاد کاری نمی کنید جز اینکه فرصت های بالقوه ارزشمندی را می سوزانید، چرا که این افراد هم تمایل خود به دریافت ایمیل های شما را اعلام نکرده اند و در نتیجه، دید مثبتی به کار شما نخواهند داشت. چه بسا حتی اگر از قبل به خرید از شما تمایلی هم داشتند منصرف خواهند شد.

 

  1. به حساب آوردن ایمیل های غیرواقعی به عنوان ایمیل های واقعی به منظور بالابردن آمار و ارقام. به شمار آوردن بات ها یا ایمیل هایی که عملاً وجود ندارند به عنوان بخشی از فهرست ایمیل مارکتینگ تان یک ترفند بی فایده برای بالا بردن آمار و ارقام است. در عین حال، این کار هیچ سودی ندارد. هدف از وجود هر ایمیل در فهرست ایمیل مارکتینگ شما فروش است و طبیعتاً به افرادی که واقعاً وجود ندارند نمی توانید چیزی بفروشید.

 

  1. افتخار کردن به تعداد زیاد مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ، در حالیکه نرخ بازشدن ایمیل های شما کم و میزان تعامل با آنها کمتر است. یکی از استانداردهای طلایی بازاریابی، حذف مشترکان فعال در بازه های زمانی ۳ تا ۶ ماهه است. تعداد زیاد مشترک به درد شما نمی خورد و فقط مشترکان فعال شما هستند که می توانند منافعی را نصیب شما کنند. ضمناً وای به آن روزی که بخواهید با تکیه بر این آمار و ارقام از مساعدت شرکت های دیگر بهره بگیرید.

 

  1. استفاده از فهرستی که از شرکت دیگری درز کرده است. اضافه کردن نام ها و ایمیل هایی که از جای دیگری درز کرده است چیزی به جز سرقت محسوب نمی شود و مشترکان مزبور هم به سرعت متوجه آن خواهند شد. بنابراین، این کار را نکنید.

 

 

برای اینکه به دردسر نیفتید (یا مردم و مخصوصاً مشتریان بالقوه خود را آزار ندهید)، از تک تک رفتارهایی که در بالا به آنها اشاره شد و همچنین رفتارهای مشابه با آنها اجتناب کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *