جزئیات بیشتر در مورد بلاک کردن تبلیغات در گوگل کروم

جزئیات بیشتر در مورد بلاک کردن تبلیغات در گوگل کروم
  • 1396/11/28
  • مهری ایران دوست
  • 0

مدتی قبل گوگل از طرح جدید خود برای بلاک کردن تبلیغات آزار دهنده موجود در وب سایت ها توسط مرورگر کروم خبر داد و قرار است این قابلیت در نسخه ی ۶۴ گوگل کروم برای دسکتاپ و موبایل گنجانده شود.

گویا آی‌تی – مجری اصلی این طرح، یک گروه صنعتی به نام “ائتلاف تبلیغات بهتر” که گوگل یکی از اعضای آن است، استانداردهایی را برای مشخص کردن تبلیغات مزاحم تدوین و ارائه کرده است. فهرست این دسته از تبلیغات، شامل صفحات جانبی که پیش از بارگذاری یک صفحه نمایان می شوند، تبلیغات متحرکِ چشمک زن و جلب توجه کننده و ویدئوهایی است که به طور خودکار و همراه با صدا شروع به پخش شدن می کنند.

گوگل اعلام کرده است که ابتدا سایت ها را از نظر رعایت کردن این استانداردها مورد ارزیابی قرار می دهد، سپس سایت های آزاردهنده را از این موضوع آگاه کرده و گزارش هایی را با استفاده از یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API) در اختیار آنان قرار می دهد و در نهایت پس از گذشت سی روز آن صفحات را بلاک می کند. باید اشاره شود که اگر سایتی استانداردهای “تبلیغات بهتر” را زیر پا بگذارد، تمامی تبلیغات موجود روی صفحات آن سایت، و نه فقط تبلیغات غیر استاندارد بلاک خواهد شد.

اگر نسخه ی دسکتاپ کروم تبلیغاتی را بلاک کند، شما را از این موضوع با خبر می کند؛ و در نسخه ی اندروید نیز در پایین صفحه، در پیامی کوتاه از شما پرسیده می شود که آیا موافق بلاک کردن تبلیغات هستید یا خیر.

بلاک شدن تبلیغات در نسخه ی اندروید گوگل کروم

در حالی که ممکن است سخت گیری در این استانداردهای جدید  ابتدا موجب ناراحتی وبسایت های مختلف شود، بلاک کردن تبلیغات آزار دهنده می تواند به نفع کاربران باشد. گوگل می گوید تا کنون در مورد این طرح بازخوردهای مثبتی را از افرادی طرح را به طور آزمایشی امتحان کرده اند دریافت کرده است؛ اما باید دید که این طرح در مقیاس بزرگ و دنیای واقعی چه واکنش هایی را به دنبال خواهد داشت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *